- תתייעץ תמיד עם הדובר, בכירים בחברה ואנשי אמון קרובים. ייתכן מאוד שהם יעניקו לך ממד הסתכלות נוסף.
- אל תתעלם מפניות של אמצעי תקשורת, גם אם השאלות אינן קלות. בסופו של דבר, ההתעלמות תגרום לנזק כבד הרבה יותר.
- אם אין בידך ב"זמן אמת" את כל הנתונים, והזמן לתגובה לוחץ, העבר תגובה קצרה ומדודה, ותבטיח שבהמשך תבוא תגובה רחבה יותר.
- תשתדל, במידת האפשר, לא לתת לאחרים בחברה להגיב בשמך.
התקשורת ודעת קהל אינם "פראיירים" ומצפים שראש הפירמידה יגיב בעצמו.
- כשתגיב,תשתדל לבחור שעה שבה החשיפה תהא מירבית (זאת בניגוד לאינסטינקט הראשוני לך להימנע מחשיפה מירבית!) זאת על-מנת שהתגובה תהא אפקטיבית ביותר תזכה לחשיפה מירבית ותמנע שאלות מיותרות אחר כך.
- לעולם אל תשקר, אל תנסה לעגל פינות ואל תאמר חצאי אמיתות. בסופו של דבר, שקר טבעו להתגלות ואז הוא יהיה כואב שבעתיים.
8..במהלך מסיבת העיתונאים, או ההופעה לכלי התקשורת,הימנע מעימות כזה או אחר עם עיתונאים. דבר בגובה העיניים ואל תתבייש להודות בחולשות.בסופו של דבר זה עשוי מאוד לפעול לטובתך.
- שתף במידת האפשר, את כל הדרגים במערכת - הן בקבלת ההחלטות והן ב"אני המאמין" העכשווי והעתידי של החברה. זכור: ליכוד השורות בחברה רק עשוי למזער הדלפות לא נכונות.
- .חבר את ההתנצלות ואת עידכון התקשורת, ההישגים שלה בעבר ובהווה עם חזונה לעתיד לבוא. זכור גם אם באותו רגע הפרסומים יהיו שליליים, ייתכן מאוד שזה יביא להתמודדות טובה יותר עם המשבר וליציאה בכוחות מחודשים