X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
אם נפחית ממספר זה את י״א הישראלים שנרצחו, הרי שאנו למדים שהעולם עדין לא יכול להתייחס אלינו כאל שווים בין שווים ישראל היא עדיין התגלמות ה״רשע״ בעולם, על לא עוול בכפינו
▪  ▪  ▪
התרגשות גדולה [צילום: גרגורי בול, AP]

מאת ארי בוסל
רבות קראו הקוראים של טור זה על דני ״כמה-טוב-שבאת-הביתה״ גדות, דיפלומט ישראלי ששרת בלוס אנג׳לס. שרות כמו שרות שמקבלים מגדות, פשוט לא ניתן למצוא (ניחא, אצל יד ימינו שנשאר בלוס אנג׳לס נשתמרה המסורת והוטמע החינוך). ייצוג ישראלי יוצא דופן, שבא מהלב, עם ניסיון של עשרות שנים של עבודה עם קהל.
ושמחה, כמו זו ששומעים, מרחק חצי כדור-הארץ, מדני, מזכירה כנראה את שמחת בית השואבה.
״יש מדלית ארד לישראל בג׳ודו, כולנו שמחים״! השאגה פשוט מהדהדת עדיין באוזניי ובליבי. כולי רועד, שכן עברו 44 שנים מאולימפידת שנת 1972, בה עונו ונרצחו 11 ספורטאים, מאמנים ושופטים ישראלים באירוע טרור אנטי-ישראלי.
בכפר האולימפי בריו, 2016, היכן שהמשלחות לנות, הוקמה אנדרטה (זמנית) לזכר כל הספורטאים שנהרגו במהלך האולימפידות, כולל תאונות.
אם נפחית ממספר זה את י״א הישראלים שנרצחו, הרי שאנו למדים שהעולם עדין לא יכול להתייחס אלינו כאל שווים בין שווים. ישראל היא עדיין התגלמות ה״רשע״ בעולם, על לא עוול בכפינו. ניחא, טוב שהעולם סובל כל כך, כל אימת שהם רואים אותנו או את אותו דגל כחול לבן. זה קורה כה מעט - בתרופות, במחשב או בטלפון החכם, במערכות השקיה או ניווט, בשיטות רפואיות מתקדמות, בבתי חולים שדה לאחר פיגועי טבע או, להבדיל, במשלחות זק״א לאחר ארועי טרור - שאכן לבנו נכמר.
דקותיים דומיה
כה סובל העולם, כה רווי בשנאה כלפינו, שאפילו באולימפידה, בה קרבים הלבבות, עדיין מוצאים דרך לחבוט בנו, לדרוך, להכות, להגיד מילה רעה. עד כמה כואב להם שפשוט ״אילצנו״ אותם לזכור את אותו טבח, ועוד לעמוד דקה או דקותיים דומיה!
אלמנות רומנו ושפיצר הגיעו לריו לטקס הנחת אבן הפינה. על האנדרטה חרוט ״אנחנו נזכור אתכם לעד בלבנו״. ב-14 באוגוסט יהיה טקס לזכר חללי מינכן בחסות עירית ריו, הוועד האולימפי הישראלי והעולמי.
44 שנים, ועדיין קשה לעולם להודות, לעמוד דקה דומיה מול מילארד או יותר אנשים. קשה, כי אנחנו יהודים. לכן כמובן זה לא קרה בטקס הפתיחה. לכן גם שמות ה-11 לא חרוטים על האנדרטה, והיה צריך לצרף עוד ארבעה שנהרגו בתאונות, שכן טרור נגד ישראלים אינו טרור, ודם יהודי הפקר הוא.
דווקא בשל כך, השמחה על עצם ההשתתפות ועל המדליה, המהולות בעצב המתמשך, גדלה ומתעצמת.
סופר שחברי המשלחת הלבנונית סרבו לסוע עם עמיתיהם הישראלים ואף ניסו למנוע מהם לעלות לאוטובוס. כך גם סופר שדגל ישראל לא הופיע - בטעות תמימה - באתר האולימפיאדה. בנוסף לכל האהבה כלפינו שניתן להרגיש באויר, יש גם התקפות בלתי פוסקות של יתושים-נושאי-זיקה.
אך הדגל הונף, המשלחת שם, אבן הפינה הונחה, ישראל כבר זכתה במדליה אחת וגם יהיה טקס עם דקת דומיה. ומאחורי הקלעים, השרה, הספורטאים והמשלחת נפגשים עם עמיתיהם מארצות ערב ומרחבי העולם - עדיין יש תקווה, וודאי שיש עשיה בפועל.
פלא שגדות כה שמח, וששמחתו מגיעה עד לכאן?
דני גדות הוא אגף סמנכ״ל למנהל וארגון במשה״ח, נציג המשרד למשחקים האולימפיים (ישנה נציגות זמנית בריו, וגדות עומד בראשה). גדות מלווה את השרה מירי רגב בריו.
ולנו נותר רק להגיד: ישר כח!

תאריך:  11/08/2016   |   עודכן:  11/08/2016
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 מירי  רגב / Miri Regev
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עמוס גלבוע
היו שם מדינות זערוריות, הייתה שם המשלחת של בשאר אסד הטובח בעמו, הייתה שם משלחת פליטים שברחו ממעשי הטבח שהעולם שותק בגינם. לא הייתה שם משלחת כורדית. מפת המזרח התיכון משתנה, אך הקהילה הבינלאומית מסרבת להכיר בזכות ההגדרה העצמית של המיעוט הלאומי הגדול ביותר בעולם (עד 40 מיליון) שאין לו מדינה
אריאל י. לוין
הארגון משדרג את יכולות הלחימה הימיות שלו מצד אחד, וממשיך להתעלל בתושבי הרצועה מצד שני. האם תושבי יהודה ושומרון יבינו את האמת לקראת הבחירות למוסדות הרשות הפלשתינית?
רבקה שפק ליסק
פטריק קלבר מדבר בגלוי על מלחמת אזרחים המתנהלת באירופה ומצביע על "המדינה האיסלאמית" הפועלת בקרב האוכלוסייה המוסלמית במגמה להביא לסולידריות עם המיעוט הקיצוני. המטרה של "המדינה האיסלאמית" והאירגונים האיסלאמיים "המתונים" היא להשליט את חוקי השריעה בכל אירופה
רפי לאופרט
הביורוקרטיה בישראל נובעת מעודף רגולציה, מפיצול סמכויות בין משרדים וגופים שונים ומהעדר הגדרת אחריות אחת, שלימה
יהודה דרורי
זה יותר מ-50 שנה מערכת הענישה בישראל מתפקדת בצורה גרועה ביותר, ממשטרת ישראל, הפרקליטות, ובתי המשפט והכלא - כולם אינם פועלים להרתעת פושעים ועבריינים אלא מתפשרים על סעיפי אישום, על עונשים, ועל תנאי מאסר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il