X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
רק הפסדנו בתחילת האולימפיאדה וכבר מצב הרוח הלאומי היה בשפל, והנה זכתה ירדן גרבי במדליית ארד וכל האומה נסחפה והיא הפכה לגיבורה לאומית
▪  ▪  ▪
גיבורה לאומית [צילום: מרקוס שרייבר, AP]

הספורט הישראלי היומי שמגיע לכותרות הוא משחקי הכדור, כדורגל וכדור סל ולעיתים משתרכים אחריהם הכדורעף והכדור מים. אלא שבספורט זה שמושקעים בו הרבה עשרות מיליונים בשנה, והשחקנים הם מקצוענים המקבלים שכר נאה אין השגים מכובדים ולא הגענו איתם לאולימפיאדה.
לעומת זאת יש ענפים זניחים יותר וזניחים פחות שבהם אין לנו ציפיות גדולות, ולמען האמת הם גם לא ממלאים את ההתעניינות שלנו במהלך השנה, אפילו כאשר ירדן גרבי זוכה במדליה באירופה או בעולם אנחנו בקושי מנידים עפעף או מחכים לראות שידור חוזר של הקרב.
בדרך כלל השערוריות הנלוות לענפים אלו מעניינות יותר מאשר הספורטאי, קחו לדוגמה את הקרב התקשורתי שלווה את שלזינגר הגודאית, שהופיעה בשם אנגליה והודחה כבר בתחילת התחרות, וכאשר אנחנו נושרים בתחילת המרוץ ליורו או לאולימפיאדה אזי מתרצים זאת בכך שאנו ארץ קטנה והיהודים מאז ומתמיד לא היו ספורטאים.
תענוגות החיים
אז מסתבר שלא כך הדבר, קודם כל אנחנו כבר ארץ עם אוכלוסייה שמעל 8 מיליון נפש שזה לא מעט, וחוץ מזה הסתבר כי היהודים זכו לאורך השנים בכ-2% מהמדליות בעוד שהם מהווים 0.2% מאוכלוסיית העולם.
מאידך הציפיות בשמים, רק הפסדנו בתחילת האולימפיאדה וכבר מצב הרוח הלאומי היה בשפל, והנה זכתה ירדן גרבי במדליית ארד וכל האומה נסחפה והיא הפכה לגיבורה לאומית, עד שכמעט לא נשארה גאווה לטובת אורי ששון שהביא גם הוא מדלית ארד בג'ודו.
אנחנו טועים פעם אחר פעם כאשר אנו חושבים שניהול ספורט הוא דבר שולי, הגיע הזמן לטיפול יסודי, עם אנשים נאמנים שטובת הספורט בלבד לנגד עיניהם, תוך גיוס ספורטאי עבר שגם הם רוצים להצעיד את הספורט קדימה, ויחד ליצור קדרים של נערים המעוניינים לותר על תענוגות החיים ולהקדיש את כל כולם לטובת הספורט.
אולי כדאי לחזור לסיסמה שלוותה את ה"פועל" - "מאלפים לאלופים". נכון התקדמנו רבות בתחום, יש יותר ויותר אנשים שעושים ספורט אישי שלא על-מנת לקבל מדליה, אולם בתחום התחרותי אנחנו עדיין רחוק מאחור.

תאריך:  17/08/2016   |   עודכן:  17/08/2016
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אליהו קאופמן
לעיתונות החרדית אין שוק מסחרי אמיתי - ובודאי שלא ליומונים שלה    הם חיים כטפילים על גב שכירי ה"חינוך החרדי, על גב תרומות של אילי הון יהודים שבטוחים כי כל "גאון" ואדמו"ר עובר על כל מילה כתובה, ועל גב "הוראות הקבע" של אברכים עניים
אורי שרגיל
משחק מקדים: רשימה זו אינה יוצאת חוצץ נגד קבלנים, אלא באה לתאר שיפוליה של תופעה חברתית-תרבותית ישראלית שקבלני-בנין הם צירי-קריסה מרכזיים במפשעתה
אלעזר לוין
כמה היה רוצה שר האוצר שדבריו המוקלטים על הוזלת הדירות יושמדו - אבל הם שמורים בארכיון הטלוויזיה    פקידי האוצר עוד לא הבינו שניירות, החלטות ותקנות אינם מוזילים דירות - אלא רק מגדילים ההיצע    כשחסרים פועלים, מהנדסים וועדות היודעות לעבוד - הדירות לא יוזלו
רפי פרידמן
אנא ממך! אל תיקח ממי שהצליח והשיג. אל תכרסם ביכולות המצטברות של מי שעמלו ופרחו בזכות ולא בחסד. אל תפגע במי שלקח עצמו בידיים ולא הטיף לכך, כי המדינה חייבת לסדר אותו. אל תיתן לעיניים צרות שלא לפרגן להצלחות קטנות. וממתי חוק יחול למפרע (רטרואקטיבית) כדי שאבות יאכלו בוסר ושיני בנים תקהינה? נבחרת, מר כחלון, כחלופה למדיניות הכלכלית היהירה של נתניהו, לתת, וחלילה, לא כדי לקחת?
אביתר בן-צדף
עוד כמה תגובות קצרות בדרך כלל - בנושאים גדולים כקטנים, שהציקו לי, או עניינו אותי    והפעם - אפר ממקום המקדש, השעיה, הסגת גבול, גנבים ולא ביקר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il