X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
בכל פאנל שמדברים על יוקר הדיור חסרים אלו שמעלים את המחירים - הקבלנים חייבים להקצות 80% מאחוז מהדירות שבונים לחסרי דיור במחיר שייקבע על-ידי הממשלה
▪  ▪  ▪
[צילום: פלאש 90]

לאחרונה ראיתי מספר פאנלים שבהם דיברו על מחירי הדירות. דיברו על שר האוצר ותוכניותיו בנושא. אני משתומם כל פעם מחדש מדוע לא רואים את נציג הקבלנים? הם מעלים את המחירים כי יש ביקוש ואין היצע את זה כל בר דעת יודע, אבל מי אישר להם לעלות את המחירים לרמות שכאלה? הממשלה צריכה להורות להם להגביל את הרווח במכירה לחסרי דיור (זוגות צעירים) ללא יותר מאחוז מסוים של ההוצאות. למשקיעים הם יכולים לקחת איזה מחיר שירצו אבל חייבים להקצות 80% מאחוז מהדירות שבונים לחסרי דיור במחיר שייקבע על-ידי הממשלה.
מה הרציונל לגישה כזו? ישנה בעיה ברמה לאומית. אם הקבלנים לא יתגייסו למציאת פתרון, הממשלה תתיר לחברות בן לאומיות לבוא לכאן ולבנות דירות במחירים שאותם יקבעו מראש, עלות הבנייה מול רווח ידוע ומוגדר. הבנייה של החברות הזרות תהיה בעיקר לשכירות עם אופציה לקנייה למי שכרגע אין לו. למי שיש ויכול להרשות לעצמו לקנות דירה במחיר סביר, שיקנה.
בגישה כזו הקבלנים הישראלים יבינו שאין שום סיבה שבעולם שהם יתעשרו על חשבונם של אלפי זוגות צעירים ומשפחות שמעולם לא הייתה להם דירה ובמידה והמצב ימשיך להיות כמו שהוא היום גם אין סיכוי שיהיה להם.
לדעתי, הטיעון של הקבלנים שאלפי מקומות עבודה יאבדו ותהיה פגיעה אנושה בענף היא לא רלוונטית כאשר כולם רואים באיזו קלות הם מרשים לעצמם לעלות את המחירים מבלי לשתף פעולה עם הממשלה ולעשות את כל שביכולתם כדי לעזור ולפתור את הבעיה - פיצוץ נשלט של בועת הנדל"ן במדינת ישראל.
אולי מצב שכזה יגרום לקבלנים הישראלים להתייעל, לנסות שיטות בנייה מוצלחות יותר, חדשניות יותר ומעל הכל לבנות במחיר זול למשתכן עם רווח גבוה לקבלן.
חבל שבענף כל כך קריטי לחברה הישראלית אין היום חדשנות ופריצות דרך משמעותיות שיגרמו להורדת מחירים ולבנייה מהירה יותר ממה שאנחנו מכירים עד היום.
לסיום אני מצפה משר האוצר שיזכור את שאמר: "נבחרתי כדי לשנות את המצב בדיור וביוקר המחיה". הגיע הזמן ששר האוצר ינקוט בשיטות וברעיונות שיביאו לשינוי במצב הנוכחי. אני הראשון שאבחר בכחלון לראשות הממשלה במידה ויצליח ליישם את שאמר. אם לא - עליו ללכת הביתה, לצאת מהפוליטיקה.
אם זה יקרה יידעו הפוליטיקאים שהבטחות לבוחרים יש למלא וזה כבר הישג לחברה הישראלית.

תאריך:  23/08/2016   |   עודכן:  23/08/2016
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 פלאש 90 / Flash 90
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
כיצד נוריד מחירי דירות
תגובות  [ 6 ] מוצגות  [ 6 ]  כתוב תגובה 
1
פתרון פשוט יותר
michaela  |  23/08/16 12:41
 
- הבנו את הסרקזם, צריך לאפשר
חניבעל  |  23/08/16 13:24
2
קנאת הבנאים בכסף הגדול של
אורח  |  23/08/16 14:51
3
לא נכון.
יהודי אחד   |  23/08/16 15:48
4
ביום שבו עלו על הקרקע אנשי
אורח  |  23/08/16 17:00
5
לא נעים לי להגיד אבל...
אייל2017  |  23/08/16 18:09
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
עורכי דין שיקרו ללא היסוס לבית המשפט העליון, ומן הסתם יש מי שמשקרים לערכאות נמוכות יותר - משום שהשופטים עוברים לסדר היום על שקרים אלו
יוני בן-מנחם
תאוות השררה של יצחק הרצוג ורצונו העז להצטרף לממשלת נתניהו מסמלים את משבר המנהיגות העמוק ב"מחנה הציוני"    המגעים החשאים בין הרצוג לנתניהו נחשפו והמשכם עלול להוביל את מפלגת העבודה להתאבדות פוליטית
אסתר שניאורסון גרי
תוכנית שר הביטחון ל'מקלות'ו'גזרים' לאוכלוסייה הפלשתינית הן עוד ציון דרך בתורת השלבים, בתהליך התבוסתנות המדינית של ממשלות ישראל
אליקים העצני
ליברמן מציג את עצמו כמי שעמדותיו המדיניות הן מימין לליכוד, ומשם הוא גם מקבל את קולותיו. חלומו משכבר הימים לזכות במשרת שר הביטחון התגשם עכשיו, ובמסיבת עיתונאים מסוקרת היטב, הוא יצא בתוכנית פעולה מפורטת, בעלת השלכות מעשיות ומדיניות מרחיקות לכת, ושוב מתבקשת השאלה, האם עוד פעם אורבת למחנה הלאומי תסמונת הבגידה בבוחר?
יוסף עוזר
מה נוצר במסגרת החרדית כיום? טקסטים שתפקידם לעצב לכידות חברתית בחיי התורה: "אנחנו מאמינים בני מאמינים" או "אנו אנו אנו עבדא דקודשא בריך הוא". המגזר מקים בריקָדות נוגעות ללב, של מילים שתפקידם להשריש זהות של חברת למדנים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il