זה לא סוד שמתחוללת בארץ מלחמה עזה, כן מלחמת החלב. תנובה, אשר מאבדת נתחי שוק, החליטה לבצע הורדת מחיר עמוקה במוצרי הבסיס שלה, על-מנת לחסום התרחבות של המתחרים. רואים ירידה חדה במחיר החלב, הקוטג' והגבינה הלבנה, אך מדוע לא רואים גם ירידה במחיר המעדנים?
התשובה פשוטה - שם נמצא הכסף הגדול במונחי רווחיות למוצר.
על-מנת לסבר את האוזן ואת העין - אין כמו להביא דוגמה מספרית פשוטה.
יצא לי לבקר בסט פטרסבורג, במהלך השבוע האחרון ונדהמתי שוב לראות מחירים שלא מ
העולם הזה.
רוצים דוגמה ? בבקשה..
על-מנת לבצע השוואה נכונה, נבחר מוצר זהה, למוצר שקיים בישראל, קוראים לו יוגורט אקטיבייה של דנונה...אותו כולם מכירים מהפרסומות המושקעות של שטראוס. אז ככה, מוצר שעולה בארץ בין 4.5 ל-5 שקלים ליחידה עולה שם, לא במבצע ובחנות נוחות במרכז העיר, אשר פתוחה 24 שעות ביממה (שהיא לכל הדעות החנות הכי יקרה) - 20 רובל שזה 1.15 אגורות! כן שקל אחד ועוד עשר אגורות!! אז עכשיו אולי אתם מבינים טוב יותר מדוע חייבים, אבל חייבים לפתוח את השוק לתחרות!, את מקור הרווח העצום של חברות החלב ומדוע הן ממשיכות לפרסם כאילו אין מחר - והכול על חשבוננו כמובן!.....בתיאבון!