X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
לא בהכרזות, בניירות עמדה, בהחלטות כנסת או בדיונים בוועדות, אלא במציאות בשטח
▪  ▪  ▪
[צילום: AP]
מקום רק למוות
הרעיוניות האיסלאמית מותירה מקום רק למוות, גירוש או כניעה. את המוות ניסינו, גירוש חווינו, ולהיכנע שוב איננו רוצים.

לעתים מתוך המלל האינסופי של הפרשנות צפה אמת פשוטה אל פני השטח, מתגלה לזמן קצר וצוללת מיד אל מתחת לפני המים.
לפני מספר ימים נורה מחמאסטן דעזה טיל לעבר העיר שדרות בעת שאלפים חגגו באירוע. הטיל אכן פגע, אם כי לא במקום האירוע, והנזק היה מזערי. בעקבות הירי בוצעה התקפת נגד ממושכת במשך שעות, במספר זרועות, על יעדים בשטח חמאסטן. כה עזה הייתה התקיפה, שאנו בלהבים שמענו במעומעם את הדיה.
ההדים התקשורתיים לא איחרו לבוא: טורקיה, אחת מפטרוניות חמאס, לא בררה מילים בתמיכתה בארגון, ואילו התקשורתנים הישראלים תהו אם שר הביטחון החדש אביגדור ליברמן משנה את ה"כללים" מבחינת מידתיות העוצמה של התגובה הישראלית. אלוף במילואים יום טוב סמיה, שהיה מפקד של פיקוד דרום, נשאל לפשר התגובה חסרת המידתיות, וענה בשאלה, מהי המדיניות כלפי חמאסטן? ממשלת ישראל אינה מתווה שום מדיניות, מעבר למילים רפות כגון "שתי מדינות לשני עמים", שאינן מדיניות, אלא מעין יציאת ידי חובה מול העולם העויין.
ובכן, מהי באמת המדיניות של ממשלת ישראל? שתי מדינות לשני עמים הוא כבר עתה מצב קיים. חמאסטן היא מדינה ערבית-מוסלמית עם ראש ממשלה, שר ביטחון, בית נבחרים, צבא, משטרה, בתי משפט, עם גבולות ברורים ומסומנים היטב במפות ובשטח. למדינה זו יש גבול עם מדינה מוסלמית שהרכב אוכלוסייתה כמעט זהה, ובגבול זה מצוי מעבר מסודר ללא שליטה זרה כלשהי. חמאסטן נקייה מנוכחות יהודית, וככל שלא תתקוף אין היא מותקפת. ובכל זאת חמאסטן טוענת למצב מלחמה קבוע עם ישראל ונוקטת פעולות מלחמתיות בכל המישורים - צבאי, מדיני, כלכלי, תקשורתי ומשפטי - לא יום ולא יומיים אלא עשור.
ברור אפוא כי התוכנית המדינית של "שתי מדינות לשני עמים על בסיס גבולות מוכרים" אינה מתכון לשלום. להפך, זהו מצב של סף-מלחמה.
מדיניות מוצעת אחרת המושמעת בכל עת היא, שהואיל וחמאסטן תוקפת את ישראל ביתר עוז וגורמת סבל רב לתושביה, אם בחריגה ישירה מן הגבולות (טילים, מנהרות תקיפה, גישה ימית, גישה אווירית) ואם בהפעלת לוחמים מוכמנים בשטחי המדינה היהודית (חטיפת הנערים שהציתה את מבצע צוק איתן), עלינו לכבוש את כל שטח חמאסטן, תוך שבירת כוחה הצבאי ויכולות התקיפה הישירה שלה - מה שקרוי זבנג וגמרנו. מעבר לעובדה שלחימה מסוג זה עלולה לגבות קורבנות רבים, כיבוש צבאי גורר שתי בעיות שהוכחו כבלתי פתירות: האחת, מחויבות כלפי האוכלוסייה האזרחית החמאסטנית, רוצה לומר החובה לפרנס עוד שני מיליון בני אדם עויינים. השנייה, החשיפה הבלתי אמצעית של החיילים לפעולות טרור מתוך אותה אוכלוסייה. מדיניות זו נוסתה במשך למעלה מרבע מאה, מ-1967 עד 1994, והוכחה ככישלון בהשגת היעד של שלום וביטחון.
לא להתערב בתהליכים הטבעיים
כדי להבין מדוע שני ענפי המדיניות הכוללת נכשלו, יש להתבונן לא במניע הצבאי-מדיני-קרקעי של הניצים, אלא בצד הרעיוני של הצדדים. מדינת ישראל היא המדינה היהודית. היהודים חיים בה מכוח הרעיון הציוני, שכן אחרת היו נשארים מפוזרים בין האומות, מושמדים בין האומות או מתבוללים ונעלמים כעמים ותרבויות אחרות. ואילו חמאסטן ונאמניה - בישראל, בג'נין, בוושינגטון ובכל מקום אחר - כופרים במושג מדינה יהודית, ללא כל פשרות. דחיות - כן, פשרות - לא. אין אלא לקרוא את אמנת חמאס המצטטת את הקוראן בכל האמור ביום האחרון שבו אחרון היהודים יומת בידי עבד אללה. זוהי הסיבה האמיתית לכך שאין תוכנית מדינית כוללת המאפשרת נוכחות משותפת למדינה היהודית ולרעיוניות המוסלמית, בקרבת מקום, ואפילו לא בריחוק, כפי שמדגימה העוינות המוסלמית המוקרנת מאירן, טורקיה, פקיסטן, ואף מאינדונזיה הרחוקה עשרת אלפי מילין.
הרעיוניות האיסלאמית אינה מותירה אפוא מקום אלא למוות, גירוש או כניעה. את המוות ניסינו, את הגירוש חווינו, ולהיכנע שוב איננו רוצים. אך אין להסיק מכך שאין לישראל מדיניות. דווקא יש, וזו מבוססת על הסתכלות ריאליסטית על התהליכים המדיניים והחברתיים המתרחשים בחברות שמסביבנו ובתוכנו, וההכרה שמדובר בתהליכים משני מציאות שאין להפריע להתהוותם, אלא רק לתחום להם קווים אדומים, כמו התקיפה האחרונה שלנו על חמאס בעזה. התהליך העיקרי המתרחש הוא של הגירה עקבית של המוסלמים אל שטחי מרעה ירוקים יותר, נוחים יותר ומזמינים יותר. מחקר אחר סקר מוכיחים כי לפחות מחצית תושביה של רצועת עזה מעוניינים בהגירה. סביר ששיעורם גדול יותר, שכן לא כל נסקר מוכן לומר את האמת. תושבי הרצועה רואים בעיניים כלות כיצד אחיהם לדת ולתרבות היגרו לגרמניה, שוויצריה, אוסטריה, שוודיה, צרפת ואיטליה. יתר על כן, למרות הקשיים שמערים שלטון חמאס, מספר העוזבים את רצועת עזה לעבר אירופה הולך וגדל.
מבט לעבר השטח הנתון לשליטה ישראלית ישירה מצביע על אותו תהליך ומסיבות דומות. חלק הארי של האוכלוסייה המוסלמית מצוי תחת שלטון מוסלמי הקרוי הרשות הפלשתינית. סיבת קיומו של השלטון המוסלמי אינו רווחת האזרח, אל השלטון עצמו על מנגנוניו. קיומו תלוי בדמי החסות שמשלמים הכופרים ועל הסחיטה האלימה מצד השלטון. האוכלוסייה מגיבה בהתאם, בירידה ממושכת בשיעור הילודה וברצון גובר להגר. סקרים רבים מצביעים על רצונם של רבע עד שליש מן הנסקרים להגר לאירופה ולמדינות אמריקה. הרישומים של מעברי הגבול של ישראל מעידים על הגירה עקבית אל מחוץ לארץ ישראל. יש עדויות שכפרים רבים הולכים ומתרוקנים מיושביהם שהם בגיל הפוריות והעבודה.
זוהי גם התשובה האמיתית ליוזמות של השוליים הלאומניים בישראל לסילוק השלטון המוסלמי, שכן עצם קיומו הוא הערובה להגירה המונית. יוזמות אלו מתעלמות מן העובדות בשטח למען הישגים שהם למראית עין, אך ללא משמעות דמוגרפית, כמו בסוריה, בלבנון, בעירק ובאפגניסטן.
מבט נוסף, הפעם אל השטח הנתון לשלטון אזרחי בישראל, מצביע על תהליך שיש להניח כי יביא לתוצאה דומה. פיתוח הישוב היהודי במדינת ישראל גורר בהכרח חיכוך הולך וגובר עם תושבים מוסלמיים. האיסלאם כאמור אינו יכול לקבל את רעיון המדינה המערבית, ועל אחת כמה וכמה זו היהודית, שכן עצם קיומה מפריך את האיסלאם על-פי הפרשנות המקובלת על 99 אחוז ממאמיניו. ואכן בקרב המוסלמים האזרחים הרשמיים בישראל יש פעילות נמרצת של חמאס להגברת הדעווה - הרעיוניות האיסלאמית. למעלה משליש מפעולות הטרור מבוצע ישירות או בסיוע פעיל של אזרחי ישראל המוסלמיים. תחת הלחץ הדמוגרפי בצד היהודי ועליית מחירי הדיור, מתגברות הבנייה והקמת התשתיות, ואלו בהכרח מביאות לחיכוך גובר עם המוסלמים הרואים את עצמם אדונים, גם ללא רישום בטאבו. האירוע של הריגת הפורץ בישוב אלעזרי והחשש מנקמת משפחתו הוא סוג של סנונית ראשונה. ככל שירבו המקומות שבהם חיים מוסלמים ויהודים בסמיכות אלה לאלה, יגברו גם החיכוכים, ועלולה להיווצר תגובה בלתי מידתית שבעקבותיה תהיה הגירה מוסלמית אל מחוץ לארץ ישראל.
אלה תוצאות המדיניות ואין בלתה, אלוף סמיה. לא בהכרזות ולא בניירות עמדה ולא בהחלטות כנסת או דיונים בוועדות, אלא התנהלות על-פי המציאות בשטח, מתוך הכרח, כמעט כמי שכפאו שד. כי השד אינו מותיר מקום למדיניות אחרת.

לאתר מגזין מראה
הכותב הוא רופא ילדים, תושב הנגב, פובליציסט ומחבר הספר "Joe's trial" ו-"The Witches of West Bend ו- [קישור]
תאריך:  29/08/2016   |   עודכן:  29/08/2016
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
דווקא יש מדיניות
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
נחיה ונראה.... ל"ת
וינטר הניהW  |  30/08/16 19:17
2
מאלף. כרגיל !
אוונגארד  |  3/09/16 21:44
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יהודה דרורי
יפה יצא משרד החוץ בגינוי לגינוי של ארדואן, אולם עלינו להיות מספיק אמיצים, בכדי לגנות אותו על "חוסר מידתיות" כל פעם שמטוסיו מפציצים את הכורדים
בעז שפירא
על צה"ל לחזור ולהיות צבא בעל מעוף ונחישות. הפעלת הדמיון, חשיבה מחוץ לקופסה, מציאת מטרות ודרכים להם אין האויב מצפה ובהם אינו מורגל, הפעלת שילוב של כוח ומוח. נכונות לקחת סיכונים מחושבים ובראש ובראשונה "החלפת דיסקט" והכרה בכך והפנמה של היותנו במלחמת קיום מתמשכת שטרם הסתיימה
מרדכי ליפמן
מערכת החינוך חייבת להתגייס לביעור ההתנהגות הגסה שפלשה לכל תחומי חיינו. שיפור בתחום הזה חשוב לא פחות מ-5 נקודות במתמטיקה, אולי יותר. יישב שר החינוך ובכירי משרדו על המדוכה, ואולי אולי תצא ממועצת החכמים הזו, איזו הצעה לשיפור פני החברה שלנו
שמעון זיו
הפתרון צריך לשלב את ביטוחי הבריאות בבתי החולים הציבוריים ולאפשר אחר-הצהריים פעילות פרטית לכאורה של ביטוחי הבריאות, תוך ניצול הרופאים המומחים כנותני שרות מעבר לתפוקה הרגילה בשעות היום
אליעזר רפופורט
הפשיזם האדום מרים ראש בתקופות מסוימות, ומתחבא בתקופות אחרות, פושט צורה ולובש צורה. בנקודת הזמן העכשווית, משפט אליאור עזריה הוא אחת מהתגלמויות הפשיזם האדום
רשימות נוספות
אפילו לא תמורת נזיד עדשים  /  דפנה נתניהו
דמוקרטיה של שבטים   /  מרדכי קידר
האמנם רק על עצמה ידעה רחל לספר בשיריה (ג')  /  יוסף אורן
פרנציסקוס בביקור חפוז באושוויץ  /  נחמן פביאן
חֶסֶד - לטוב ולרע  /  אורנה ליברמן
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il