X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
עוד שני בחורים חרדים התאבדו השבוע בניו-יורק. מדובר בתופעה מתרחבת, הנובעת ככל הנראה מהסבל שעוברים בחורים וילדים מצד מורים ומחנכים, שהם למעשה סוטים
▪  ▪  ▪
לא להתעלם [צילום: גארט מילס, פלאש 90]

התרגלנו לשמוע על התאבדויות של צעירים חרדים. בשנה האחרונה בלבד שמענו כל כך הרבה פעמים, עד שחשבנו כי זה חלק מן החיים. מתברר שלא. אם נלמד מדוע הם התאבדו ומה גרם לכך, איני יודע אם נוכל עוד לישון בשקט. זו הייתה מסכת ההתעללויות של מי שהופקדו בידיהם נשמות טהורות, היא הולכת ומתרחבת ועושה רושם שאין עוד מי שזה מפריע לו.
מספרם של המתאבדים הצעירים בציבור החרדי הולך וגדל וחייב להדאיג מאוד. מדובר במספרים לא נורמליים. תמיד שמעו על אחד פה אחד שם, אבל כמות שכזו - מדאיגה. השבוע שניים באותו יום, אחד במונסי ואחד בקראון הייטס. חייבים ללמוד ממה זה נבע ומדוע זה קורה. אסור שזה יעבור מבלי שנעצור ונאמר: עד כאן, חייבים לדעת את האמת.
אין זה סוד שאחת הסיבות להתאבדויות היא התעללויות של מורים, מחנכים ואחרים. מי יודע אם המחשבה שחוזרים ללמוד זה מה שהפחיד אותם, מחשש שייאלצו להמשיך ולעבור את מה שעברו לפני החופש.
במקרים אחרים יודעים אנו על מי שלא רצו לחזור ללימודים בשל סיבות כאלו, וייתכן מאוד שהצעירים הללו חששו/התביישו לספר את האמת, ולכן התאבדו - כדי שלא ייאלצו להיפגש שוב עם תוקפיהם. אם זה אכן כך, זה מפחיד מאוד, מפני שרוצחים מסתובבים במחננו והם הגורמים להתאבדויות הללו.
לפחות במקרה של המתאבד השבוע, יודעים אנו בבירור, כי הוא התלונן על מה שעשו לו. המציאות היא שישנם ילדים ובחורים שכאשר החופש נגמר, הם רועדים לשוב לישיבה ולחיידר, בשל אי-היכולת להתמודד עם מה שהם עוברים על-ידי מי שממונים עליהם.
הסוטים הללו, כל עוד הם ממשיכים לשאת בתפקידם ה"חינוכי", ימצאו קורבנות אחרים. השאלה היא מה עשו המנהלים ובעיקר הממונים עליהם וראשי הציבור, שזה כולל אדמו"רים וראשי ישיבות וכל מי שהוא חלק מן ההנהגה, כדי למגר את הפגע הרע הזה ממחננו ומכל מוסדות החינוך. אפשר לעשות רבות, קל לעקוב ולחפש מי חשוד במעשים כאלו, אפשר להציל מאות ילדים מאבדון ממש. אבל אין מי שמרים את הדגל ומאלץ את המוסדות להעמיד אדם מיוחד שזה יהיה כל תפקידו: לעקוב אחר המורים, המחנכים והעובדים ולהבטיח שילדים ובחורים לא ייפגעו.
מדובר בנושא שחייב להיות ראשון על סדר היום לפני כל דבר אחר, אחרת כל ההשקעה שלנו בחינוך יורדת לטמיון. רק אחרי שננקה את מוסדות החינוך מן הסוטים למיניהם, נוכל להצליח בתחומים האחרים. מדובר בהצלת נפשות ממש, בפיקוח נפש, וזה דוחה את כל העניינים האחרים: להבטיח שאף ילד לא ייפגע מן הסוטים הללו, העטופים באיצטלא של כאילו יראי שמים, כשלמעשה הם מושחתים בפנימיותם או חולים שאינם מסוגלים לשלוט על עצמם.
לצערנו הגדול, ישנם מי שמכונים אדמו"רים וראשי ישיבות שאף הם נגועים בעניין הזה, וזו אחת הסיבות מדוע אינם ששים לעסוק בנושא. יש מביניהם מי שהם הקרובים ביותר אליהם נגועים בעניינים אלו, ולא נעים להם המצב הזה, כי זה יגלה יותר מטפח מן האמת סביבם.
אבל אין עוד מנוס אלא לקרא למלחמה על אלו שמשתיקים את הנושא ומאפשרים לסוטים להמשיך להתעלל בצעירים. סבלנו מספיק. הגיע הזמן לעצור את זה, וזה אפשרי. אנו מעדיפים שזה יהיה בהסכמה והבנה, באמצעות מינוי של מומחים שיטפלו בחולים שביניהם ויסלקו את מי שמהווים סכנה לצעירים. אם לא יעשו זאת בדרך הישרה - ניאלץ לחשוף את פרצופם של מי שמונעים זאת.
מהיכן זה נובע - זה נושא בפני עצמו הראוי לדיון מעמיק: איך זה שככל שמשקיעים יותר בתורה חסידות ויראת שמים, נוצרים עוד ועוד סוטים ואין מה שעוצר זאת. משהו חולה בחינוך וייתכן שהגיע הזמן לעשות תיקונים על-מנת לעצור בעד ריבוי הסוטים במחננו, אבל על כך נכתוב בלי נדר בהזדמנות אחרת.

תאריך:  04/09/2016   |   עודכן:  04/09/2016
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
למה אברכים מתאבדים
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
פתרתי את הבעיה
אהרון שחר  |  4/09/16 13:40
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
דוד בדין
התניית התרומה לסוכנות במעבר מליבוי השנאה לשיקום הפליטים    המרכז לחקר מדיניות המזרח התיכון מפיק סרטונים המשקפים את אופן ההסתה במוסדות החינוך של אונרא
עידן יוסף
הנהלת רכבת ישראל ידעה מראש על הכוונה לעצור את העבודות ולמרות זאת בחרה להתחיל אותן תוך פגיעה חמורה ביותר בנוסעים והפרה של החוק. על נתניהו להחזיר את הרכבת למקומה הטבעי כגוף מבצע של הוראות הממשלה
עידן יוסף
היכן היו הרצוג ולפיד כשקווי רכבת שלמים הושבתו והיכן היו כשעובדי תחבורה ציבורית שבתו בלי שלנוסעים הועמדה חלופה שתסיע אותם ממקום למקום
איתמר לוין
16 חודשים לאחר הגשת כתב האישום בפרשת פישר, תחילת ההוכחות עדיין איננה נראית באופק. האחראי המרכזי לכך הוא השופט משה סובל - שצריך ואף חייב להודיע לצדדים: זהו, הסחבת נגמרה
איתמר לוין
מה הקשר בין פטירתו של בנימין בן-אליעזר בתחילת השבוע לפתיחתה של שנת הלימודים בסיומו? - החובה להיות בני אדם. כמה מחשבות ולקחים, גם לקראת ימי הרחמים והסליחות הבאים עלינו לטובה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il