X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים
יגידו בעלי הבתים הקטנים אוקיי מי שהוא עשיר שישלם יותר והעניים ישלמו פחות, אלא שבעלי הבתים הגדולים אינם מקבלים שמירה אחרת ובדרך כלל אגרה ספציפית נותנת אותה תמורה לעשיר ולעני
▪  ▪  ▪
[צילום: תומר נויברג/פלאש 90]

זה עתה התבשרנו כי משרד הפנים החליט על אגרת שמירה אחידה בכל המועצות המקומיות הערים והמועצות האזוריות. אחידות זו באה אחרי עשרות שנים של גביה פיראטית של דמי שמירה על-ידי הרשויות המקומיות, שנולדה עקב הבעיות שנוצרו עם פרוץ האינתיפאדות למיניהן, אוזלת היד של המשטרה ומשמר הגבול בהבטחת ביטחון התושבים ורכושם רק העצים את הצורך בשמירה אזרחית.
אני גר בכפר קטן הסובל מגניבת תוצרי החקלאות למיניהם (לא רק של ערבים) ולא פעם אף לפריצות וגניבות רכוש, דבר שהביא אותנו לעשות מעשה ולשכור שרותי שמירה מחברה אזרחית לפני 15 שנה ויותר, אין ספק שזה הוסיף על ביטחון התושבים וגם לא עלה כסף רב, זה נתן בתמורה סייר בשעות הלילה וחיבור למוקד לכל הרוצה להתקין את המערכת, ובפרט עזר לזקנים שבינינו עם התקנת לחצני מצוקה.
לכאורה הארנונה הנגבית על-ידי הרשויות צריכה לכסות גם את השמירה האזרחית, כי הארנונה הינו הטל הצריך לכסות את כל שרותי הרשות למעט נושאים ספציפיים כמו חינוך, רוחה ועוד שהמדינה נושאת בהם ומעבירה תשלומים לרשויות.
ואכן יש רשויות שכך נהגו לדוגמה גבעת שמואל שהפעילה סידורי שמירה ברחבי הישוב ללא הטלת עול נוסף כך נהגה ונוהגת גני תקוה ועוד. אלא שרשויות אחרות בחרו בדרך הקלה ושלחו את ידיהם לכיסו של התושב, ומשהגיעו על כך תלונות רבות למשרד הפנים ולעיתים לבתי המשפט החליטה הרשות השלטונית להפוך את זה להליך חוקי ולהתקין חוק שיסדיר את הגביה.
אלא שכנהוג במקומותינו לא בדקו לעומק את השיטה ואת גובה האגרה וכיצד זה ישפיע עלינו התושבים והחליטו שזה יעשה על-פי שיטת הארנונה, דהיינו לפי מטר מרובע כאילו שגודל הבית משפיע על התמורה שצריך התושב לשלם בגין השרות.
אצלנו הונהג על סמך בדיקה מתחדשת תשלום של 60 שח לחודש, דהיינו 720 שח לשנה, והשרות נשא את עצמו והיה טוב ויעיל וענה על הציפיות הבסיסיות לא על כולן אבל על מרביתן.
על-פי השיטה החדשה נוצרו הבדלים גדולים בין תושב לתושב, מי שביתו גדול למשל 300 מ"ר ישלם (לפי התעריף החדש של משרד הפנים אצלנו בכפר) 1800 ש"ח לשנה או 150 ש"ח לחודש דהיינו פי 2.5 מהתעריף היום ויקבל אותה איכות של השמירה.
יגידו בעלי הבתים הקטנים אוקיי מי שהוא עשיר שישלם יותר והעניים ישלמו פחות, אלא שבעלי הבתים הגדולים אינם מקבלים שמירה אחרת ובדרך כלל אגרה ספציפית נותנת אותה תמורה לעשיר ולעני, ראה אגרת ביוב ואגרות נוספות. המנגנון לתמוך בעניים הוא דרך הנחה.
יתרה על כך השמירה מגוונת, בכפר היא אינה דומה לשמירה בעיר, ובוודאי בעיר גדולה שנהנית גם מתחנות משטרה ללא תשלום נוסף, די אם ראינו את אשר ארע בבית אלעזרי זה עתה על-מנת להבין כי כל מקום ואופיו, כל מקום וצרכיו, ועל כן צריך לקחת צעד אחורה לחשוב שנית ולעשות זאת בשום שכל שלא נשפוך את התינוק עם המים. האגרה הגבוהה עלולה אף להביא לביטול השמירה בישובים הכפריים.

תאריך:  04/09/2016   |   עודכן:  04/09/2016
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יוני בן-מנחם
מחמוד עבאס מנסה למסמס את דרישת מנהיגי ערב להתפייס עם יריבו המר מחמד דחלאן. יו"ר הרש"פ מתקשה להתגבר על משקעיו האישיים אך לחצי מדינות ערב עליו אמורים להימשך בגלל האינטרסים האזוריים שלהן
איתמר לוין
לצד הדיווחים הרגילים על משטרה אלימה ומפרת חוק, מדווחת השנה הסניגוריה הציבורית על הדרך בה הפכו יהודה וינשטיין ואביחי מנדלבליט את החוק לאותה מתה
עו"ד גיל נדל, עו"ד דייב זיתון, עו"ד עומר וגנר
עד סוף החודש יכולים יבואני מזון לשלם את הפרשי המכס והמע"מ על מרכיב הכשרות - בלא לשלם קנסות פיגורים
יהודה קונפורטס
מלחמת השבת הנוכחית לא הוציאה את ההמונים לרחובות    הם מסתפקים בהוצאת קיטור ברשתות החברתיות    בית ספר שבח היה עד לסוף שנות ה-80 אכסניה שקלטה את כל פליטי מערכת החינוך מאזורים סוציו אקונומיים הכי חלשים בעיר, הרבה לפני שמהגר בלתי חוקי אחד נכנס לעיר.   סכסוך נדל"ן בין רשויות שלא בטוח שאלף כבאים יצליחו לכבות אותו
איתמר לוין
בישראל יש הרבה יותר כפייה אנטי-דתית מאשר כפייה דתית. הרוב הליברלי, שיודע יפה מאוד להתחשב בערבים ובהומוסקסואלים, רומס את זכויותיו של המיעוט שומר המצוות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il