X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
לפני כשנה ירה מפקד החטיבה המרחבית בנימין, אל"ם ישראל שומר, בנער ערבי, מוחמד אל-כסבה, בן 17 סמוך למעבר קלנדיה הנער יידה אבנים לעבר מכוניתו. הירי בוצע כאשר הנ"ל כבר היה במנוסה (ועל כן הוא נפגע בגבו)
▪  ▪  ▪
הרשעה מראש [צילום: פלאש 90]

הסמל אלאור אזריה עומד לדין באשמת הריגתו לכאורה של עבד אל פתח א - שריף. המשפט המתנהל עכשיו בביה"ד הצבאי ביפו, מושך אליו תשומת לב רבה מאד, מרתק אליו את כל גווני הקשת הפוליטית, מסמן היום את קו ההפרדה בין חלקי האוכלוסייה השונים. על-פי חזות החברה הישראלית - יהודית דהיום, כל חלק באוכלוסייה, אם לימין ואם לשמאל, מגדיר את עצמו על-פי יחסו אל החייל ואל משפטו.
מיד עם פתיחתו התברר כי הבמאים של משפט הראווה הזה חטאו בכך שפגעו באחד מכללי היסוד של ההליך המשפטי: אל תזהמו אותו! שימרו על כללי ה"סוב יודיצה". אלא שהם, הבמאים והמתכננים, לא משפט הם רצו, אלא הרשעה מראש. ואם משפט, סברו כנראה שם למעלה, אזי כזה שיהא משפט ראווה מבוים היטב. כך נגררה חלק מהקצונה בצה"ל ליצירת פגימות קשות בעצם התהליך המשפטי, שאמור כידוע להיות נקי וצח כשלג. כך כשלו במאי המשפט כאשר "גייסו" למילואים, וזימנו לעמדת התביעה, תמורת 700.000 שקל, פרקליט בכיר, סא"ל נדב ויסמן, בעוד שלהגנת החייל היורה לא הוקצב מאומה. הוריו בסיועו של ח"כ לשעבר שרון גל, נרתמו למבצע התרמה (שהצליח), לגביית כסף מהציבור, למימון הגנתו.
עוד בטרם נפתח המשפט כבר קבע שר הביטחון כי ה"חייל סרח". אם אכן הוא סרח, הפכה אפשרות זיכויו של החייל לבלתי אפשרית, משום שפס"ד מזכה, מיד יטיל אשמה כבדה בדרגי הצבא הבכירים וקודם לכל בשר הביטחון לשעבר...
בלתי נסבלת
למעשה מתמודדים בסצינה המורכבת והמיותרת הזו, שני כוחות מרכזיים: ההתייפייפות של כל השרויים עד לצווארם בפוליטיקלי קורקט. הנושאים עיניהם למסלול הפוליטי, אלה שאינם מסוגלים להעמיק בחקר צפונות נפשם של הנלחמים למענם בשטח הבוער, ואלה המחזיקים עדיין (עדיין?) בשולי גלימתה המרוטה של התנועה הציונית, וממאנים להיפרד ממנה, למרות הכוחות הרבים המנסים לקרוע אותה מידיהם, כדי להשליכה לאשפתות.
משפט אלאור לא אמור היה להוולד מלכתחילה. ומשנולד, על-פי רוח העיוועים של אותה התייפייפות האוחזת בצה"ל ובעוסקים בביטחון, הוא לא אמור היה להתנהל במתווה הנוכחי שהתוו לו מפיקיו, קרי התביעה הצבאית, ושר הביטחון היוצא, משה בוגי יעלון. יעלון, שאבדו עשתונותיו וגבר כעסו, לנוכח הקלות הבלתי נסבלת של הוויתור עליו מצד רה"מ, סבר כי המשפט בא לו כמתת שמיים לאישור צדקנותו החדשה. אישור הברית שביקש לכרות עם כוחות השמאל בחברה ובפוליטיקה, ונטישת הימין, נראו לו כהזדמנות פוליטית שבהישג יד. כפי שאכן קרה.
לפני כשנה ירה מפקד החטיבה המרחבית בנימין, אל"ם ישראל שומר, בנער ערבי, מוחמד אל-כסבה, בן 17 סמוך למעבר קלנדיה. הנער יידה אבנים לעבר מכוניתו. הירי בוצע כאשר הנ"ל כבר היה במנוסה (ועל כן הוא נפגע בגבו). והרגו. המח"ט לא פעל על-פי הוראות הפתיחה באש, אולם גורמים שונים בפיקוד הצבא שיבחו את תגובתו של המח"ט ואף ציינו כי הוא נהג כראוי.
חגורת נפץ
כאשר ירה שומר במיידה האבנים, לא היה חשש כי הוא יחזור ויתקוף את המח"ט. לעומת זאת מצבו של אלאור היה שונה בתכלית. הוא טוען כי היה חשש סביר שהמחבל, השרוע על הכביש, יפעיל חגורת נפץ. הדבר כבר קרה לא אחת בעבר. העובדה כי המחבל היה לבוש במעיל, העצימה את החשש. ברקע הזירה נשמעו גם קריאות שהזהירו את הנוכחים מפני חגורת נפץ. אנשי מד"א שהגיעו למקום, אכן הורתעו מקריאות אלה ותבעו להביא חבלן לזירה. כל הנתונים הללו מחזקים אל טענתו של אלאור כי סבר שקיימת סכנה פוטנציאלית. מידת החשש מפני סכנה כזו איננה ניתנת למדידה מדויקת, גם לא ניתן לשחזרה. התביעה "לנטרל" את המחבל, מובנת על-פי אירועים שאירעו בעבר, בין היתר גם כאלה שגרמו לנפגעים רבים...
בראיון ב ynet, עם ברק פלד, חבלן מנוסה במשטרת ישראל, מספר פלד, כי באחד המקרים נשלח "לנטרל" (עוד מילה מכובסת), גופת מחבל מתאבד, שהייתה עליה חגורת נפץ. "אני מדבר לעצמי בנטרולים", הוא מספר. "'טוב, מה אני רואה פה? הנה שני נפצים, הופה, הנה צמה של חוטים ומפה אני נותן את הבום'. אומר לגופה: 'תעזרי לי, תרימי את היד', ו'מה יש לנו פה?', פשוט לומד את המטען"...מדברים אלה ומאחרים ניתן ללמוד שאלאור פשוט לא שגה באשליות. אשליות שבמקרים רבים היו הרות אסון.
המשפט טרם הסתיים. עדיין אמורים תותחים כבדים להעיד בו מטעם ההגנה. הצעה לגישור מטעם השופטת מאיה הלר, נדחתה על-ידי התביעה, צעד זה מחזק את התחושה שמדובר אכן במשפט ראווה ולא בעשיית דין כשלעצמה.
הציבור הרחב, הסולד מעצם העמדתו לדין של אלאור, מייחל להפסקת ההליך המשפטי הפוגע בעליל בצבא. פוגע אנושות במוראל של המשרתים שירות קשה בשטחים ומול האוכלוסייה הפלשתינית. לפיקוד בצבא, ובמיוחד לרמטכ"ל יש להזכיר את הכלל החשוב: אל תהיה צודק הייה חכם. האם יקשיבו להלכה זו? אם כך יקרה, ימנע קרע מיותר, המסתמן כבר עתה בין הקצונה הבכירה לחיילים בשטח. קרע שאת סופו מי ישורנו.

תאריך:  06/09/2016   |   עודכן:  06/09/2016
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
אלאור אזריה, משפט ראווה ראשון בישראל נגד הציונות
תגובות  [ 13 ] מוצגות  [ 13 ]  כתוב תגובה 
1
את כל הסמטוחה הזאת,
יכל לפתור  |  6/09/16 14:28
 
- אתה מצדיק
באום  |  6/09/16 20:32
 
- סיפורי מעשיות
הירונימוס  |  6/09/16 21:32
 
- אתה
באום  |  6/09/16 22:10
 
- ובקיצור
הירונימוס  |  6/09/16 22:41
 
- אתה יכול
באום  |  6/09/16 23:30
 
- כל הקשקשת שלך לא משנה
הירונימוס  |  7/09/16 11:25
 
- הירונימוס! הייתה בצבא? אנרכיסט
קטן  |  7/09/16 22:40
 
- הרונימוס!? מה זה ? אתה אל?אתה
עוז  |  20/09/16 23:54
2
רצח שבויים פצועים זו הציונות?
הירונימוס  |  6/09/16 16:26
3
בפרשת קו-300 הוענקה חנינה לבכי
קורןנאוה טבריה  |  7/09/16 03:53
4
הכותב צודק
111אלון  |  7/09/16 06:44
5
זה לא אסא כשר אלא אסא טרף
מב"י  |  8/09/16 01:31
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אורי שרגיל
פרשת נתיבי ישראל: המשטרה ממליצה על יותר מ-40 כתבי אישום    נתיבים של שחיתות: המשטרה המליצה להעמיד לדין 40 בכירים בעבר ובהווה בחשד למתן ולקיחת שוחד, קבלת דבר במרמה, רישום כוזב וסחיטה באיומים    סכום ההונאה נאמד במאות מיליוני שקלים
ציפורה בראבי
מתחילה אוכלי עשבים היו אבותינו...    אחרי המבול הותרו בני נוח באכילת בשר (בראשית ט,ג) כי אחרי שמלאה הארץ חמס, אחרי ששלט בעולם חמס ושוד ורצח ושלטון האדם באדם לרע לו, לא נדרש האדם למאמץ מוסרי
אביתר בן-צדף
עוד כמה תגובות קצרות בדרך כלל - בנושאים גדולים כקטנים, שהציקו לי, או עניינו אותי    והפעם - מבוים? מתנדב? מתי לפתוח? הזמן הנכון? ועל חשבון הציבור    שבוע טוב
שמעון זיו
שחברי הכנסת לימדו אותנו שאפשר לא לעבוד חצי שנה בשנה, לקבל שכר גדול כפליים ועוד לטעון כי הם מקופחים
עמוס שנער
חוקים חיוניים שלא יעלו שקל לקופת המדינה    לדעתי, חייבים לציין תמיד במרשם הרופא את השם המקורי של התרופה כדי שהחולה לא ישמע כל פעם שם אחר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il