|
1 |
|
|
אין לקחת שירה כמצע פוליטי. אין הצדקה שהימין או השמאל ינכסו לעצמם את שירת טשרנחובסקי. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
ידידיה |
|
|
2 |
|
|
חבל שהכנסת דחתה על הסף את הצעה של חבר הכנסת מוחמד ברכה לפני מספר קדנציות לקבוע את השיר "אני מאמין" כהמנון של מדינת ישראל. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
ידידיה |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
הימנון שכתב המשורר הפלשתיני המהולל
איטבח איטב איטבח אל יהוד |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
ב,ל |
|
|
|
|
|
ב.ל, שצועק יום יום איטבח אל ערב , מי הוא שילין שמטורפים כמוהו יש גם בין הערבים .
למטורף ב.ל, שצועק יום יום איטבח אל ערב ,יש חברים רבים שצועקים איטבח אל יהוד.
המטורפים משני הצדדים הם האויב שלנו . |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
חברי ב.ל |
|
|
3 |
|
|
ממה שכותב איתן למעלה ניתן להבין שהוא מחלק את האנושות לשת קבוצות, קבוצת התומכים בתומכי הטרור וקבוצת הנוקמים והרוצחים. זה אופייני לאנשי השולים של השוליים לדמיין שהם הרוב בעוד שהם מיעוט של מיעוט מבוטל. הרוב המכריע של הציבור אינו תומך בתומכי טרור מחד, ואינו שואף נקם ורצח מאידך. הקושי הגדול הוא עם מיעוט יהודי מאד מאד קטן שהוא מחרחר מלחמה, ובאיסלאם הסיפור הזה יותר נפוץ ונפיץ עם כמות אדירה של נרצחים בכל יום ויום ברחבי העולם, קבוצות שלמות, אומות שלמות, מחרחרות הרס ורצח, וזו העילה המרכזית להמשך הבעבוע של הסכסוך הישראלי הערבי והסכסוך בין האיסלאם לבין כל שאר העולם. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
ה.א |
|
|
4 |
|
|
|
|
5 |
|
|
לא הייתי בשני העיון , אני משוכנע ששוחרי שירתו של טשרנחובסקי זכו לשני ימי עיון מעניינים מעשירים . איתן, זה בהחלט לגיטימי שקבוצה של אנשים, במקרה המתואר קבוצה קטנה, תאמץ קו פוליטי בשנת 2016 ותתן לו ביסוס משירת משורר. ( סליחה על המילה לגיטימי, כשאחד המרצים שם היה אבשלום קור, שאינו מוכן לקבל מילים לועזיות) |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
איצי |
|
|
6 |
|
|
של מבחר משירת טשרניחובסקי בעריכת בעז עורפלי, הוצאת כרמל 2015.
כמובן שבעידן נפטליהו בנט כבר לא מלמדים אותו בבתי הספר |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
הירונימוס |
|
|
|
|
|
כן, שירת טשרנחובסקי כמעט נעלמה מתוכנית הלימודים . אין כבר בתוכנית את האידיליות כדוגמת ״לביבות״. אין בלדות מרטיטות כמו ״ ברוך ממגנצה״ נותר שבריר פה שבריר שם כמו ״ מנגינה לי״ .
רוב רובם של התלמידים ניגשים לבחינת בגרות של 2 יחידות. שם ישנה שממה מוחלטת , שממה שבה לא ניתן למצוא מעיינות מים חיים , כמו : טשרנחובסקי וביאליק. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
איצי |
|
|
|
|
|
מבתי הספר, גם ביאליק מלמדים אולי שיר או שניים.
במקום זה מכניסים את השירה העלובה של ארז ביטון וטוחנים את השכל על תודעה יהודית |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
הירונימוס |
|
|
|
|
|
קודם תגדיר מה היא "תרבות יהודית" ובכלל, פירוש המילה "תרבות" ואח"כ נראה אם היא נעלמת או לא. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
מגיב ותיק |
|
|
|
|
|
לא אמרתי מילה על תרבות יהודית.
בפעם הבאה תקרא לפני שאתה מקיא כאן את ההתיחסויות המצחינות שלך |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
הירונימוס |
|
|
|
|
- הירו |
|
מגיב ותיק | 13/09/16 21:36 |
|
|
ועצתי לך, בפעם הבאה לפני שאתה שופך כאן את מררתך האנטי יהודית לך תשתטח על קבר ערפאת .
לא תרבות עברית ולא תרבות יהודית, אין לך מושג ירוק מהי תרבות. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
מגיב ותיק |
|
|
|
|
|
כשאין לך מה להגיד אתה מגדף כמו בסטיונר בשוק הפשפשים |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
הירונימוס |
|
|
|
|
|
לא ידעתי ש"קבר ערפאת" הוא גידוף.
אנרכיסט ליצן, דע לך כי הליכלוך שמתחת לציפורני בסטיונר מצוי בשוק יותר חכם ממך. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
מגיב ותיק |
|
|
|
|
|
פלשתינאי מסור כמוך צריך לדרוש (כמו בימי אדון שריד ויולי תמיר) ללמד את אדון מחמוד דרויש.
ליצן. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
מגיב ותיק |
|
|
|
|
|
המגיב הזה כל המיומנות שלו היא בהסתה ובשנאה. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
שימי רפאל |
|
|
|
|
|
|
|
7 |
|
|
איתן, זה בהחלט לגיטימי, שקבוצה קטנה של נשים תחליט לקבל השראה לפעילות פוליטית בשנת 2016 משיר שנכתב בשנת. 1936 |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
איצי |
|
|
8 |
|
|
ראוי אבשלום קור לכל המחמאות , כשהוא לוחם את מלחמת השפה העברית , ואינו מוכן לקבל את המינוח "פאנל״ של מרצים או ״ פאנל״ של מגיבים, כשלשפה העברית יש מלוא החופן מלים במקום השימוש במילה לועזית ״ פאנל״ .............אך ההנמקה של אבשלום ״כי פאנלים יש רק אצל עוזרת הבית שלנו שעושה פאנלים״ מעידה על הוויה שיצרה תודעה , שקשה להחמיא לה . |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
אבשלום קור |
|
|
9 |
|
|
ראי אדמה - שאול טשרנחובסקי
רְאִי, אֲדָמָה, כִּי הָיִינוּ בַּזְבְּזָנִים עַד מְאֹד!
בְּחֵיקֵךְ, מְלוֹן-בְּרָכָה, מְעוֹן סֵתֶר, זֶרַע טָמַנּוּ ... לֹא עוֹד
פְּנִינֵי זְגוּגִיּוֹת שֶׁל כֻּסֶּמֶת, זֶרַע חִטָּה כְּבֵדָה,
גַּרְגֵּר שְׂעוֹרָה חֲתוּל כֶּתֶם, שִׁבֹּלֶת-שׁוּעָל חֲרֵדָה.
רְאִי, אֲדָמָה, כִּי הָיִינוּ בַּזְבְּזָנִים עַד מְאֹד:
פִּרְחֵי פְּרָחִים בָּךְ טָמַנּוּ רַעֲנַנִּים וּבְהוֹד,
אֲשֶּר נְשָׁקָתַם הַשֶּׁמֶשׁ מִנְּשִׁיקָתָהּ רִאשׁוֹנָה,
מַצְנִיעַ חֵן עִם יְפֵה קֶלַח, קְטֹרֶת כּוֹסוֹ נְכוֹנָה.
וְעַד שֶׁיָּדְעוּ צָהֳרַיִם בְּעֶצֶם הַצַּעַר הַתָּם,
וּבְטֶרֶם רָווּ טַל שֶׁל בֹּקֶר בַּחֲלוֹמוֹת-אוֹר נִבְטָם.
הֵא לָךְ הַטּוֹבִים בְּבָנֵינוּ, נֹעַר טְהָר חֲלוֹמוֹת,
בָּרֵי לֵב, נְקִיֵּי כַּפַּיִם, טֶרֶם חֶלְאַת אֲדָמוֹת,
וְאֶרֶג יוֹמָם עוֹדוֹ שֶׁתִי, אֶרֶג תִּקְווֹת יוֹם יָבֹא,
אֵין לָנוּ טוֹבִים מִכָּל אֵלֶּה. אַתְּ הֲרָאִית? וְאֵיפֹה?
וְאַתְּ תְּכַסִּי עַל כָּל אֵלֶּה. יַעַל הַצֶּמַח בְּעִתּוֹ!
מֵאָה שְׁעָרִים הוֹד וָכֹחַ, קֹדֶשׁ לְעַם מְכוֹרָתוֹ!
בָּרוּךְ קָרְבָּנָם בְּסוֹד מָוֶת, כֹּפֶר חַיֵּינוּ בְּהוֹד ...
רְאִי, אֲדָמָה, כִּי הָיִינוּ בַּזְבְּזָנִים עַד מְאֹד!
|
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
שוחר-שלום |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
הצועק "שלום" למפלצות מזמן לעצמו שואה. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
שוחר-שלום |
|
|
|
|
|
ראי אדמה - שיר אהבה לאדמה, שיר אהבה לעם שבונה את חייו הלאומיים בארץ ישראל תוך מתן תשלום כואב ומחיר דמים יקר בנוער טהר חלומות שאינו יכול לממש את חייו בתחייה הלאומית על אדמת ארץ ישראל. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
שימרון |
|
|
10 |
|
|
|
|
11 |
|
|
איתן, קרא את שיריו של טשרניחובסקי ותשים לב ששירתו היא שירת העברי -״עברי הנך בני,, אך זהו אושרך גם אסונך .
אפילו בשיר ערש לילד הרך , הוא מזכיר בנעימה אוקראינית , שהילד נועד לגדול כילד עברי, והעבריות היא אושר שטומן בחובו גם אסון . |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
שירת העברי |
|
|
|
|
|
אני מרחם על ילד, שצריך לשמוע שיר ערש לפני השינה, בו מגולל המשורר את האסונות של העם היהודי, את הסכנות בלהיות יהודי ועל האסון הטמון באושר להיות עברי , וכל זה טרם הילד הרך הולך לישון . אני מרחם על ילד שעם תיאורים כאלו הולך לישון את שנת הלילה |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
ש. טשרניחובסקי |
|
|
12 |
|
|
שירת טשרניחובסקי היא שירת הכיבוש - כל מה שתראה תירש 1 |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
עלה בהר |
|