|
תאריך:
|
15/09/2016
|
|
|
עודכן:
|
15/09/2016
|
|
1 |
|
|
1. איפה ואיפה בהתייחסות לנושאים תוך הפעלת אמות מידה שונות לגורמים בהם אתה תומך לעומת גורמים שכלפיהם יש לך תחושה של שנאה פתולוגית (כגון הסתרת השפעת האלימות והרצחנות של הימין על סכנת מלחמת אזרחים)
2. שמוש באותה אמת מידה לנושאים שונים תוך הטיית האמת והמסקנות לטובת גורמים בהם אתה תומך לעומת כאלה אותם אתה מתעב (כגון ייחוס כוונות חיוביות לאלימות ורצחנות ימנונית וכנגדה ייחוס כוונות של חתרנות ובוגדנות אל הבעות דעה דמוקריות של אנשי שמאל) |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
הירונימוס |
|
|
|
|
|
אין לי שנאה פתולוגית לאף אחד, אבל יש לי ביקורת נוקבת כלפי שנאת-חינם של יהודים וישראלים למי ששונה מהם במוצא או במחשבה, בעיקר כשזו נגזרת משנאה עצמית ליהדות, למקורותיה ולמאמינים בהם.
מאידך גיסא, אינני מתבלבל אפילו לרגע בין מי שהוא ידיד למי שהוא אויב. לכן, אינני שונא ערבים חרף מלחמת החרמה שלהם בנו כבר למעלה מ- 100 שנים, אבל אני רואה בהם אויבים, חלקם אויבים בנפש שיש להילחם בהם עד חורמה כל עוד לא יפסיקו את תוקפנותם ואלימותם המתמשכות. אינני רואה במחלוקות הקיימות בינינו לבינם סיבה להניח להם זכות בלעדית להשתמש נגדנו בנשק, או באלימות ללא תגובה הולמת מצדנו.
אני רואה ברוצחי אזרחים שאינם נושאים נשק, נשים וילדים רוצחים נתעבים ובפרוש לא לוחמי חופש או נופש. רוצחים אלה יש להשמיד בכל מקום בו ימצאו, עד אשר יתמו או יפרשו מאלימות.
אינני מכיר באלימות של הימין יותר מזו של השמאל – כל צד וקופת השרצים שלו, בין אם היא תוצאה של טעויות בשיקול דעת ובין אם תוצאה מטירוף מערכות רגעי או זמני. אין קשר בין אלה לבין מלחמת אזרחים. אילו היה קשר כזה תקופת הסזון ומעשה אלטלנה, היו מחוללים כבר מזמן מלחמת אזרחים. אם תתחולל חלילה מלחמת אזרחים, יהיה זה אסון לאומי ותוצאה של שנאה עצמית של יהודים ליהודים על רקע של חוסר סובלנות לזולת ודעות קדומות. אירוע כזה ישקף את העובדה שהעם היהודי לא למד דבר מחורבן הבית השני, ואינו ראוי למדינה ריבונית.
אני דבק בדעותי לגבי מהותם של בוגדנות, חתרנות, וצביעות בהתייחס לדמוקרטיה. הסברתי זאת כבר בדברים קודמים שכתבתי. אני בוודאי מעדיף את הגישות בהן אני תומך; אלמלא כן, הייתי זקוק לאשפוז וכמוני גם כל אחד אחר.
שמחתי שקראת את הגדרת ה"צביעות", אולם אינני משוכנע שהבנת...
בעתיד, אם תחליט להגיב לדברים שאני כותב, אשמח אם תתייחס לכתוב ולא לאמונות או לדעות הקדומות מהן אתה מחזיק.
|
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
רפי לאופרט |
|
|
|
|
|
הבעיה עם ההתיחסות שלך לברי פלוגתא רעיוניים או פוליטיים כאל בוגדים היא בכך שאתה כותב ברצינות.
אתה לא טיפוס של סהרורי מוטרף כמו רבים מהכותבים כאן, דבריך לא נכתבים בחמת זעם רגעית, הדם לא עולה לך לראש. אתה אדם סביר הכותב לאחר מחשבה ושיקול דעת מעמיק (ככל שאתה מסוגל לכך), וכאן הסכנה.
אתה מתייחס אל מאות אלפי ישראלים שדעתם שונה מדעתך כאל אוייב ומכאן גם קצרה הדרך להתרת דמם.
והכתיבה הזאת אופיינית לדרכי התעמולה של משטרי אופל רבים שאת נזקם האיום כבר ראינו וחווינו.
המחשבה שהכיבוש מסוכן, ששליטה גזענית ורצחנית על עם זר היא מעשה נפשע, שסיפוח השטחים הכבושים הוא חיסול הציונות ומדינת ישראל, שהסתמכות על רעיונות משיחיים היא קטלנית, כל אלה הן דעות לגיטימיות נפוצות מאד בציבור וייחוס של שנאה ובוגדנות למי שאוחז בהן היא עניין חמור ובלתי נסלח. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
הירונימוס |
|
|
|
|
|
בין דעה לבין מעשה.
אין לי בעיה עם דעות, יש לי בעיה קשה עם מעשים - השמצות, חרמות, תקיפת חיילים, תמיכה במהלכים שעושים אויבינו, חוסר יכולת לנהל את המאבק האידיאולוגי בבית כפי שנכון לעשות בדמוקרטיה שאיננה מתחסדת וצבועה, וללא גיוס אויבים ושכירי-חרב אידאולוגיים ואנטישמיים מבחוץ.
כל מה שכתבת על השתלחויות, השמצות, פרשנויות שאין להן אחיזה במציאות וביטול הזולת על כל מה שחשוב לו לפחות כמו הדברים החשובים לך, אינם חלים רק על היחס של גורמים בימין לעמדות השמאל. הם נכונים, גם להתנהלות השמאל מול עמדות הימין שהן אמתיות אותנטיות ונובעות משכנוע עמוק ואמונה חזקה של התומכים בהם לפחות כפי שאתה משוכנע בצדקת דרכך. הפתרון הוא בהדברות ושכנוע, לא בכיפוף ידיים. ידיים יש לכולנו...
לכן, אינני מקבל הסתכלות חד צדדית, ואחת הדרכים החריפות לבטא זאת היא ליחס למתנשאים ולצבועים מה שלדעתי מבטאת גישתם לזולת ולערכים היקרים לו. כבודן של דעותיהם במקומו מונח, כל עוד מדובר בדעות. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
רפי לאופרט |
|
|
|
|
|
וזו כבר התקדמות נאה. אבל אתה אומר עוד דבר - שאסור לעשות שום דבר שלא מוצא חן בעיניך כדי לקדם את הרעיונות שעליהם אתה מרשה לחשוב. נשאלת השאלה אם אתה מאשר רק לימין לפעול כדי לממש את הרעיונות שלו (כולל אלימות קשה כלפי חיילים, פעולות אלימות נגד מוסלמים ונוצרים, אלימות ואיומים כלפי מתנגדים פוליטיים, חרמות על אמנים שמביעים דעות, פיטורי מורים ועובדי ציבור, הכפשות, איומים, גידופים וכיוב') או שגם לשמאל מותר לעשות משהו כדי לקדם את הרעיונות שלו? |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
הירונימוס |
|
|
|
|
|
אבל לא זה מה שאמרתי.
חופש המחשבה והדיבור הם דבר אחד; מעשים הם מאבק. ובמאבק לא רק לשמאל יש זכויות, גם לימין כך. אם אתה בעד מעשים - גם אני כך, אבל הנח לצביעות ולא תתלונן. אני דוגל בהדדיות גם ביחסים בין יהודים וגם ביחסים על הערבים: יתנו - יקבלו (יתנו יחס - יקבלו יחס), לא יתנו (ויתורים) - לא יקבלו.
נורא פשוט!! |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
רפי לאופרט |
|
|
|
|
|
הירונימוס, בטלן, סמולן קיצוני, בור ואידיוט. כנראה שאין לך תעסוקה אחרת, ואתה מעביר יומך בתגובות לכל מה שזז. אתה חוזר על תקליט שבור ושחוק. לכותב המאמר נשוא תגובתך אתה קורא "קשקשן", כלומר תוקף לגופו של אדם ולא לגופו של עניין (הפוסל במומו פוסל!!!!). חוזר על המנטרה של "פשעי הימין" שזה המצאה שלך ממוחך הרקוב והמעוות (מי שהסגיר יהודים לידי שלטון המנדט הבריטי היו אנשי השמאל). אתה דורש לתת שווי זכויות לרוצחים הפלסטינים, שלא יהססו לשחוט אותך בסכין קצבים, בדריסה, באבנים, מברג, מספריים ועוד (אנא בחר מבין אמצעים אלה באמצעות מה אתה מעדיף להישחט)
כדאי שתקדיש זמנך ללימוד מעמיק של תולדות הציונות וההתיישבות היהודית בארץ ישראל ומלחמות הערבים בישראל, ואמליץ לך על ספרו של מרק טווין: "רשמי מסע לארץ הקודש", ועל ספרה של ג'ואן פיטרס: "מאז ומקדם" |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
עמעד |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
לעצמו שם תמהוני - נכנס לכל מאמר ומאמר ומטפטף שם את ארסו. הוא כנראה פנסיונר עם כסף, משועמם, שמצא עיסוק בחיים. הוא ונואל אחר בשם אבנר צפוני. כנמלות חרוצות הם נכנסים לכל המאמרים ושופכים בהם דומן. ישנה אפשרות ששני אנשי סמול אלה הם שליחי הקרן להשמדת ישראל ונצטוו להטיל את רעלם באתר ניוז 1 בהתמדה. מרבית הקוראים סולדים מהם. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
לעמעד |
|
|
שמעון זיו
בדת יש הפרדה ברורה עד כדי גזענות, כאשר אין מקבלים למוסדות חינוך אשכנזים חרדיים את יוצאי ארצות האיסלאם, דהיינו חרדים מזרחיים יש ניסיונות מלאכותיים להמציא איזה מצג של יהדות מזרחית כבעלת ייחוד מסוים ומוגדר לעומת האשכנזים
|
|
|
|
|
|
יוני בן-מנחם
הנשיא הסורי בשאר אסד משגר מסר לישראל כי לא יסכים להקמת "רצועת ביטחון" בדרום סוריה שתגן על רמת הגולן. ישראל חייבת לעצור את ההתגרות הסורית באיבה באמצעות פעילות צבאית במקביל לפעילות מדינית מול רוסיה וארה"ב
|
|
|
|
|
|
אברהם הללי
בפרשת כי תצא למלחמה בקש משה להקנות לעם דבר מהותי בעודו בשערי ארץ כנען, להיות אדם ולשמור על חיי אדם ועל כבודו האדם גם במלחמה. לעשות "חדל אש" כשהאויב מניח את נשקו. משה מזהיר את הלוחם בהתנהגותו בַּשָּׁבוּי או בַּשֶּׁבוּיָה. אלוהי ישראל איננו רוצה ב-טֵהוּר אֶתְנִי. אבל רוצה בטהור אלילי הגויים ובמותיהם מעל פני השטח
|
|
|
|
|
|
אליקים העצני
בג"ץ התעקש להרוס, ולכן נזקק לנימוק הטכני שהבתים נבנו "ללא היתרים כנדרש", קריטריון שלפיו ניתן להרוס יישובים שלמים משני צדי הקו הירוק, ובתוכם וותיקים שבוותיקים, שהקמתם הקדימה את הניירת החוקית
|
|
|
|
|
|
איתן קלינסקי
גיבור הבד של גרשון קניספל והחבורה הקטנה שסביבו הוא האדם, הכורע תחת נטל מלחמת קיום. מעטים הם הציירים, שמכחולם פנה לעבר המצוקה באוהל במעברה ולעברה של המצוקה מאחורי גדרות הממשל הצבאי
|
|
|