X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
נראה שלפיד אינו חותר למקום הרצוי לישראל, אלא מהמר על הקבוצה העוינת לישראל במפלגה הדמוקרטית, ובמיוחד בסטייט דיפרטמנט. "שיקום היחסים עם ארה"ב", הוא ביטוי צבוע לכוונה האמיתית: כניעה לעמדה האמריקנית המבקשת לנשל את ישראל מאחיזתה בגבולות ביטחון באיו"ש ומשליטה באתרים הלאומיים של העם היהודי בחבל ארץ זה
▪  ▪  ▪
יאיר לפיד. גמיקאי [צילום: מרים אלסטר/פלאש 90]

הגימיקאי לפיד מנסה בפעם המי-יודע-כמה להמציא את עצמו מחדש. לשם כך הוא מנסח "תוכנית" שכולה לקט רעיונות ישנים, שרובם נדחו כבר על-ידי הציבור. איסופם תחת אריזה אטרקטיבית ושילוחם לחלל הציבורי, אינה הופכת את התוכנית לחדשה או אחרת.
התוכנית מכונה אומנם "תוכנית 7 הנקודות", אולם למעשה היא ניסיון להגניב בדלת האחורית את שאלת השאלות: עיצוב גבולות הקבע של מדינת ישראל כגבולות ביטחון, תוך שימור הזיקה הלאומית לארץ-ישראל ותוך הבטחת שליטה על המקומות הקדושים וההיסטוריים המרכזיים שבה. כל שאר התוספות שייכות לפַסַדה.
שתי סיבות עשויות להנחות את מעשהו של לפיד דווקא לעת הזאת: א. ההתעוררות המלאכותית של ברק ועדת הגנרלים המובטלים המסתובבים מתוסכלים במקומותינו ומחפשים תעסוקה עם כבוד והשפעה; כאן המוטיב המוביל הוא שאסור ללפיד להשאיר להם את הבמה באופן בלעדי. ב. האפשרות שסיום הקדנציה של אובמה בבית הלבן, יוליד אירועים פוליטיים מקומיים או בינלאומיים, שאסור ללפיד כטוען לכתר המנהיגות הלאומית, להישאר שקט מולם, מפני ששָקט משול למת.
נתניהו כראש ממשלה, נמצא מטבע הדברים במוקד ההתרחשויות.
מבקריו מחרחרים במכוון אי-שקט, במטרה לגרום לו לבצע שגיאות, שיטרפדו את הקואליציה בראשה הוא עומד ויביאו אולי לבחירות חדשות. בבחירות חדשות יש אולי סיכוי למערך פוליטי חלופי, שיפתח בפניהם אופציות להשתלבות בעתיד הקרוב. שני הדברים אינם נראים בעיני ריאליים, אבל בפוליטיקה הישראלית ריאליזם הוא מצרך נדיר ושם המשחק הוא "הפסדה", "הכאילו" ו "הפול גז בניוטרל".
בתוכנית 7 הנקודות שלו, מדבר לפיד על מדינה פלשתינית מפורזת, אעל-פי שהוא יודע היטב שאבו-מאזן אינו מוכן לכך, החמאס בוודאי אינו מוכן לכך, ובסה"כ, מאחר שלא התקיימו בחירות חדשות ברשות, הלגיטימציה של מהלך כזה, גם אם יתקדם להסדר תהייה מפוקפקת, בלשון המעטה. אולם מה שמדריך את לפיד הוא הדחף האובססיבי לברוח מיהודה ושומרון, כפי שעשו ברק בלבנון, שרון בעזה ורבין ופרס בהסכמי אוסלו. אף אחד מהמהלכים הללו לא היה רציונלי, אך היה "בומבסטי" וניתן היה להציגו "כמדינאות במיטבה", עד שהתבררה מלוא משמעותו. לפיד גם מתעלם מתוצאות הסקרים בארץ של השנתיים האחרונות, מהן עולה התנגדות גוברת של הציבור למדינה פלשתינית באיו"ש.
הווה אומר, שהנושא המרכזי בתוכנית 7 הנקודות איננו ריאלי, ולדעתי לא יתקבל אפילו על דעתם של כל חברי מפלגתו. כל עוד לא התברר שלפחות מדינות הליגה הערבית המתונות מוכנות לראות בפתרון כזה את סיום הסכסוך והתביעות הערביות ואת הבסיס להכרה בישראל כמדינת הלאום היהודי שהם תנאי הכרחי להסדר, הסעיף המרכזי בתוכנית לפיד אפשרי רק אם ינסה הוא לכפות על הציבור בישראל תוכנית חד-צדדית ללא הסדר שהציבור אינו חפץ בה. מאחר שלא יוכל לעשות זאת בגפו, יפעיל את הסעיף הערמומי השני בתוכנית: "שיקום היחסים עם ארה"ב". האמת היא, שכלל לא ברור שדרוש מהלך ישראלי מיוחד למטרה זו. לאחר עידן אובמה, אם הנשיא הבא יהיה טראמפ, יהיה השיפור מידי ואוטומטי ויבוא כהשלמה ידידותית באמת למענק הסיוע הביטחוני האמריקני לישראל.
נראה שלפיד אינו חותר למקום הרצוי לישראל, אלא מהמר על הקבוצה העוינת לישראל במפלגה הדמוקרטית, ובמיוחד בסטייט דיפרטמנט. "שיקום היחסים עם ארה"ב", הוא ביטוי צבוע לכוונה האמיתית: כניעה לעמדה האמריקנית המבקשת לנשל את ישראל מאחיזתה בגבולות ביטחון באיו"ש ומשליטה באתרים הלאומיים של העם היהודי בחבל ארץ זה, לטובת מדינת-ננס חסרת ערך וכושר קיום, שתענה על התואר המפוקפק: "מדינה פלשתינית מפורזת" באיו"ש. אפשר שהכוונה גרועה עוד יותר ועיקרה - אם אין הדבר מתואם מראש עם הממשל הנוכחי - לנהל במשותף עם הממשל, מהלך חתרני מבית בניסיון לכפות על ישראל באמצעות האו"ם סיטואציה בלתי רצויה לרוב ציבור הבוחרים הישראלי. לדידי, גניבת דעת מסוג זה לא רק שאינה דמוקרטית היא אפילו גובלת במעשה נכלולי של גייס חמישי.
רוב הסעיפים האחרים של "תוכנית 7 הנקודות של לפיד", מזכירים בצורה מדאיגה את הצהרותיו מהממשלה הקודמת, בהיותו שר אוצר, בנושאי הנשיאה בנטל, יוקר המחיה, זמינות הדיור לצעירים, חינוך ועוד. פרושן של תוכניות אלה היה ועודנו שינוי סדר עדיפויות סקטוריאלי בתוך מסגרת תקציבית נתונה. חלק מאלה שיצביעו עבור לפיד יקבלו טובות הנאה על-חשבון חלק מאלה שלא יצביעו עבורו.
"מלחמה" בביורוקרטיה אינה ניתנת לביצוע אלא בממשלה בעלת רוב פרלמנטרי מוצק מאוד וכוח פוליטי יציב הנגזר מכך. מלחמה בביורוקרטיה פרושה חיסול מוקדי זכויות היתר במדינת - ישראל בכל תחומי העשייה, ובמילים אחרות: מלחמה בגורמים האינטרסנטיים החזקים ביותר במשק: תעשיה, מסחר בנקאות וכספים, אירגוני עובדים, השירות הציבורי וצה"ל ומשב"ט. אין ולא יהיה ללפיד כוח להרים זאת בחלטורה פוליטית, והבטחותיו רשומות היטב "על הקרח" בלבד. רק קואליציה של ימין ושמאל יכולה להניע תהליכים כאלה: הימין לבדו איננו מספיק חזק, המרכז אינו מוכן לשתף פעולה בתום לב אלא אם יהיה הוא המוביל והשמאל עדיין לא הפנים שזה הסיכוי היחיד שלו לשרוד פוליטית - שוב מבוי סתום.
לפיד שב ומתגלה כמאחז עיניים, ולאחר שלשבחו שתק מספר חודשים לא מבוטל, הוא מרעיף עתה על הציבור "בושם צחנה" פוליטי, ועושה זאת בתרגילי מרמה, הונאה והטעיה, כמתואר לעיל. נדמה לי שהציבור הישראלי כבר בוגר ומנוסה דיו בכדי להבין זאת ולא יסחף אחריהם. במהלכו האחרון, טמן לפיד מוקש המטרפד את הקרדיט שהשיג בפעולותיו השקטות והאחראיות של החודשים האחרונים. חבל שנפל בפח עצות אחיתופל שיעצו לו אותם חברים שהכשילוהו גם בקדנציה הקודמת כשר אוצר.

תאריך:  22/09/2016   |   עודכן:  22/09/2016
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
לפיד: הפודל החדש של אמריקה
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
את המאמר החכם והמדוייק הזה
לא מנהיג אחראי  |  22/09/16 21:08
 
- לפרסםלצעירים>סתירה בדברי הלפיד
ע_הראל  |  25/09/16 11:57
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עמוס גלבוע
ראה זה פלא, הגל של מעשי הטרור התחיל לרדת ולרדת ונראה שבכל זאת הממשלה וצה"ל ידעו לטפל בו
ערן לרמן
מי שחושב שהוא יכול בשלב הזה של המאבק על קיומנו ועל מעמדנו בעולם לבזות את רוב מניינה ובניינה של יהדות ארצות הברית בלב שקט, מאיים בפועל על ביטחון מדינת ישראל! על הפרק עומדת שאלה שנוגעת למעמד הזרמים הלא אורתודוקסיים במדינת ישראל, הזדמנות היסטורית לצעד קדימה. אם נלך דווקא עכשיו שני צעדים אחורה נגרום לעצמנו נזק שלא נדע אחר כך איך לתקן אותו
יוני בן-מנחם
מחמוד עבאס מהדק את היחסים עם קטר ומתעלם ממפת הדרכים שגיבשו המדינות הערביות המתונות. יו"ר הרש"פ מעדיף פיוס עם חמאס על פני פיוס עם מחמד דחלאן
אברהם פכטר
7 נקודות של לפיד    שלושה אלופים - מעידים במשפט החייל מחברון    הסיוע ההיסטורי - מארה"ב    המופע ההזוי וההיסטרי של ברק. ליברמן - גיבוי לחיילי צה"ל    הסרטון של נתניהו    התנפלות גסה ובוטה של ח"כ גטאס - על פרס    לסיום חידה לבוגרי 5 יחידות
קובי מיכאל
הסכם החשמל שנחתם לאחרונה (ספטמבר 2016) מסדיר את החזר החובות הפלשתינים לחברת החשמל וכן את אחריות הרשות לגביית החוב עבור החשמל המסופק על-ידי חברת החשמל הישראלית וכן את אחריותה לתחזוקת רשת החשמל הפלשתינית ביהודה ושומרון.
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il