X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
עוד כמה תגובות קצרות בדרך כלל - בנושאים גדולים כקטנים, שהציקו לי, או עניינו אותי והפעם - בירור, השעיה, שבים לטרור ופורשות שנה טובה
▪  ▪  ▪
מחנה המעצר גואנטנמו [צילום: AP/Ben Fox]

א. ביזיון ההמנון
חיילת נוספת בחיל-הים האמריקני תועמד לבירור בשל אי-כבוד להמנון האמריקני, מה שנקרא בעגה האמריקנית אפקט קאפֶרניק, על-שמו של שחקן הפוטבול, שביזה את ההמנון.
נגדת המודיעין ג'אנאיֶה אֶרווין ממילואי חיל-הים האמריקני, הנמצאת בשירות פעיל בצי האוקיינוס השקט, הציבה בדף הפייסבוק שלה את תמונותיה במדים כשאינה עומדת בעת שירת ההמנון האמריקני, לטענתה מסיבות אידיאולוגיות.
כתוצאה מכך ייפגע, כנראה, הסיווג הביטחוני של ארווין, ואולי אף תישלח לכלא.
ביזוי ההמנון הופך כעת לתופעה נרחבת בקרב השחורים בארצות-הברית, שקוראים תיגר על היחס לקהלה השחורה ומדגישים את זכותה לחופש ולשוויון. לפני כמה שבועות צילמה את עצמה חיילת אחרת בחיל-הים בבסיס הדרכה בפֶנסקוֹלה, פלורידה, כשאינה מכבדת את ההמנון ואת הנפת הדגל האמריקני, והפיצה את תמונותיה בפייסבוק. חיל-הים האמריקני טרם החליט מה תהיה תגובתו למעשיהן, וכנראה, ייאלץ לשופטן בחומרה, כדי לעצור את הגל, שכרוך, בין השאר, בעבירה על החוק הצבאי האמריקני.
בינתיים הנפיק חיל-הים אזהרה לאנשיו, כולל סגל המילואים בשירות פעיל, שעליהם לכבד את ההמנון ואת הדגל, וציין כי, בהתאם לחוק הצבאי ולהוראות המחייבות בחיל-הים, כל לובש מדים חייב לעמוד דום כשפניו אל הדגל, כשמניפים את הדגל, או שרים את ההמנון; ואם אינו במדים עליו לעמוד דום אל מול הדגל, ולהניח את ידו הימנית על לוח לבו.
ב. שערורייה באקדמיה
סערה קשה פוקדת את האקדמיה של הצי המסחרי האמריקני, ומשביתה את הכנת הצוערים לקראת שירות על אניות בים.
האקדמיה חוקרת טענות על בריונות ועל הטרדה מינית, והחקירה פגעה בתוכנית הלימודים באקדמיה, הנמצאת בקינגס פוינט במדינת ניו-יורק, ולומדים בה כעת יותר מ-900 צוערים.
הורים, בוגרים וקציני ים מתמרמרים על ההחלטה להשבית את תוכנית הלימודים עקב החקירה, וטוענים, שההחלטה תביא לפגיעה משמעותית בצוערים כיוון שנפגע חלק משמעותי בהכשרתם כקציני ים.
הנהלת האקדמיה של צי הסוחר קבעה, שהתוכנית לא תחודש עד שיבוררו התלונות, גם אם בירורן יתמשך כמה חודשים. ראיונות עם צוערים ועם צוערות באקדמיה, שהתלוננו על מה שחוו בשנת ההכשרה בים, הביאו לפתיחת החקירה בחודש יוני, בהוראת אנתוני פוֹקס, שר התחבורה האמריקני, הממונה על האקדמיה.
אדמירל ג'ימס הֶליס, מפקד האקדמיה, מסר, כי אינו מוכן להתייחס לתלונות הנבדקות, שהגישו צוערות ובוגרות בשנים 2009 ואילך. לעומת זאת, הוא ציין, כי החקירה העיקרית נעשית לגבי תלונות, שהגישו צוערות בשנים 2015-2014.
למרות שהאקדמיה נתונה לאחריותו של שר התחבורה, היא נחשבת לאקדמיה צבאית לכל דבר. צועריה אינם משלמים שכר לימוד, אך מתחייבים לשרת חמש שנים בצי הסוחר ושמונה שנים במילואי חיל-הים האמריקני.
השעיית הלימודים, טוענים ארבעה ראשי איגודי ימאים, תפגע בצי הסוחר, ותביא לאי-הסמכת הצוערים לימאים.
ג. חוזרים לטרור
לפחות, שני מחבלים, ששוחררו לא מכבר ממחנה-המעצר האמריקני במפרץ גואנטנאמו בקובה, שבו לעסוק בטרור. כך קובע דוח של מנהל שירותי המודיעין האמריקניים.
כך, תשעה מהמשוחררים בידי ממשל אובמה כבר שבו לעסוק בטרור, בניגוד להתחייבותם.
לחזרת פושעים אל הפשע קוראים הקרימינולוגים רֶצֶדיוויזם. בדוח שלו, קובע ג'וזף קלאפר, הממונה על שירותי המודיעין האמריקניים, כי יש נטייה לרצדיוויזם בקרב המשוחררים ממחנה גואנטנאמו. 161 מחבלים שחרר מהמחנה ממשל אובמה. תשעה מהם כבר שבו לעסוק בטרור. לעומת זאת, ממשל בוש הבן שחרר מהמחנה 532 מחבלים, ו-113 מהם שבו לעסוק בטרור.
דוח קלאפר מסייע למתנגדי הצעדים, שנוקט הנשיא אובמה לפנות את מחנה גואנטנאמו מיושביו. בית הנבחרים האמריקני הצביע ברוב 244:174 למנוע תקציבים ממשלתיים למימון פינוי המחנה ממחבלים, אך קשה להניח, שהסנאט יחוקק חוק מקביל.
מאז בחירתו, מנסה הנשיא אובמה לסגור את המחנה בקובה, ולהעביר את יושביו למדינות שונות, או לבתי-כלא אמריקניים. 44 מחלבים הועברו בשנת 2016 למדינות שונות, שהסכימו לקולטם, וכרגע נותרו במחנה רק 61 מחבלים, שעשרים מהם אושרו לשחרור למדינות שונות.
ד. פרישה
לפני כמה שנים העלו את גיל הפרישה של גברים ל-67, ונשים פורשות מעבודתן בגיל 62 - למרות שתוחלת החיים של נשות ישראל גבוהה מתוחלת החיים של גברי ישראל.
משום-מה מונעות הפמיניסטיות כל אפשרות להעלות את גיל הפרישה לנשים בתירוצים שונים, שמבטיחים הכנסה נמוכה לנשים.
ד״ר קרנית פלוג, נגידת בנק ישראל, הציגה בשבוע שעבר, כי ישראל היא אחת המדינות היחידות שבהן יש פער בגיל הפרישה של גברים ושל נשים, כשישראל בולטת בגיל פרישה נמוך לנשים כשמדינות רבות נמצאות בתהליך של העלאתו לגיל 67. לדבריה, העלאת גיל הפרישה לנשים ל-67 לא תגרום לנפילה בגובה ההכנסה נטו של הנשים לאחר הפרישה לעומת פרישה בגיל 62 שתגרום לירידה של כ-30-25 אחוזים

תאריך:  29/09/2016   |   עודכן:  29/09/2016
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 חיל הים  קרנית פלוג
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אסף אוריון
בהצהרת דובר הבית הלבן מ-24 באוגוסט 2016 נאמר באופן נחרץ, כי: "עתה כבר לא ניתן להכחיש, כי המשטר הסורי חזר והפעיל כלור תעשייתי כנשק נגד עמו, תוך הפרת אמנת האו"ם לנשק כימי והחלטת מועצת הביטחון 2118"    למרות הפרות אלה, והכרתו הפומבית והרשמית בהן, ממשיך ממשל אובמה להימנע מאכיפה כנגד משטר אסד או מפעולה ישירה כנגדו, משיקולי מדיניות והרצון להגביל את מידת המעורבות הצבאית של ארצות הברית במלחמת האזרחים בסוריה
זאב בן-יוסף
התנ"ך וספרי ההיסטוריה לדורותיהם מוכיחים - בניגוד לדברי הנשיא אובמה - שהבעלות על אדמות ארץ ישראל נתונה בדין רק לעם ישראל
אריאל י. לוין
הביוגרפיה של שמעון פרס שזורה בביוגרפיה של מדינת ישראל. גם אם לא מסכימים עם כל מהלכיו, אי-אפשר להתעלם מהתרומה המכרעת שלו לביטחון ישראל ולעתידה
עמוס גלבוע
הרוסים ובשאר עברו בימים אלו לשיטת לחימה חדשה: לחימה באזרחים.מעשה אכזריות שטני שמקבל היתר מהעולם ה"נאור" שלנו
איתן קלינסקי
קשה להבין כיצד לא רעדו הידיים של ההיסטוריון, מיכאל בר זוהר, ולא החווירה המקלדת שלו, כשכתב על מבצע שלא יצא בסופו של דבר לפועל את השורות הבאות: "כך החמיצה ישראל הזדמנות חד-פעמית להרוויח כמה רבבות יהודים - ולמחוק מהאוכלוסייה כמה רבבות ערבים"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il