X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
סיבה למסיבה: מי אמר שישראל פסימית? מודל פרס - מלוּזר לווינר ללא תקנה גלעד שליט: הבן של כולנו? הסוף הטוב של אמיר גוטמן ולקינוח פסוקו
▪  ▪  ▪
פרס ז"ל. מודל אישי [צילום: ישראל סלם/פול/פלאש 90]

מדינה אופטימית
בהנחה שהטבלה לא משקרת יש לישראלים יותר מסיבה למסיבה להיות מרוצים. על-פי נתוני למ"ס, שפורסמו לקראת השנה החדשה, ישראל היא מדינה חיה נושמת ודינמית. קַבלו את מדינת צב"ר: ישראל שנת תשע"ו התברכה בשיא של ילודת תינוקות, ובצד הארכת תוחלת החיים יש בה יותר צעירים לעומת מדינות הOECD. והבריאות? לא תאמינו. 84% מאזרחי המדינה מדווחים כי מצב בריאותם טוב ואף טוב מאוד.
ישראל מתברר היא גם מדינה משכילה עם 74% (!) זכאוּת לבגרות ושיעור דומה של טיסה בשחקים. ריקי מחדרה לא לבד. כ-59 מיליון ישראלים טסו לישראל אשתקד (מי אמר ישראל ענייה?). מחציתם גם בעלי רישיון נהיגה. אם לא די בכך, ישראל תיירותית וירוקה ומצטיינת בשיעור מיחזור גבוה. עם נתונים כאלה מה הפלא, שבניגוד לתדמית, ישראל היא מדינה אופטימית. 89% מרוצים או מרוצים מאוד מחייהם. מה צריך יותר מִזה?
מודל אישי
מעֵבר לדמות ממלכתית, ותרומתו למדינה של שמעון פרס ז"ל כחבר כנסת, כשר וכנשיא, אי-אפשר להתעלם מהמודל האישי שהוא משמש לציבור, ובמיוחד לנוער. האופטימיות ללא תקנה של האיש, שהתברר שאכן היא משתלמת. מי שכונה 'לוזר' ו'חתרן בלתי נלאה' הפך, אם גם באיחור, לנשיא אהוד ולחביב הקהל. יתרה מכך, פעילותו ללא הפסקה, שהקנתה לו את התואר 'בולדוזר' המיתולוגי, האיש שידע לחיות את הרגע בכל רגע, גם בגילו המופלג לא עצר. דומה שבצד שמירה על תזונה נכונה וכושר גופני, תכונות מיוחדות אלה, שהקנו משמעות רבה לחייו, הן הסוד לתוחלת חיים ארוכה כשֶל פרס.
הכושי יכול ללכת?
מטה הפעילים לשחרורו של גלעד שליט מאוכזב, ובצדק. מי שהפכו את הסיסמה 'גלעד הבן והאח של כולנו' לפעילוּת שטח נמרצת ללא לאוּת במאבק חסר הפשרות למען שחרורו של החייל משבי החמאס, וגייסו למאמץ את התקשורת ודעת הקהל, ובסופו של דבר השפיעו על ראש הממשלה לחתום על עסקה חסרת תקדים לשחרור גלעד תמורת אלף מחבלים - מרגישים נטושים. משפחת שליט מתנערת מהם כליל. הכושי עשה את שלו, הכושי יכול ללכת.
היכן הכרת התודה של המשפחה? אין צורך בחדירה לטריטוריה הפרטית של משפחת שליט. אולם מדוע לא לערוך ערבי גיבוש או טיולים משותפים עם הפעילים? הרי בזכותם גלעד חי ונושם כאזרח חופשי במדינתו. הטיעונים המופרכים שמשמיעה המשפחה, כאילו הפעילים חיפשו בית, הם בלתי רלוונטיים ומהווים צליל צורם בניסיון כפוי הטובה להתנתק מהם. גַּלְעֵד שליט?
טעות טראגית
אין ספק שאבחנת סרטן שגוייה, על הטיפולים הקשים הנלווים למחלה, מהווה דרמה אישית ורפואית לאנשים הנוגעים בדבר. אך דומה שהשילוב של ידוען כשחקן גוטמן והתופעה הנדירה הזו מהווה חדשה סנסציונית וחומר דרמטי עסיסי לסרט סוחט דמעות ונוגע ללב. מתברר שהמציאות עולה על כל דמיון. ומה הפלא שהפרכת המחלה הממארת של אמיר תפסה כותרות ראשיות בכל העיתונים.
אם הידיעה על הופעת המחלה אצל השחקן הייתה בחינת 'כלב נשך אדם', שגם נבח בכותרות, כמו אצל אומנים וידוענים רבים, הרי הידיעה הדרמטית הנדירה, אם גם המשמחת, על הסרטן שלא היה, היא בגדר 'אדם נשך כלב'.
נכון עשה גוטמן שתבע את רופאיו על רשלנות רפואית מצערת, שאם לא הייתה טראגית, הייתה נשמעת כמו בדיחה. יש לקוות שהלקח יילמד במהרה, למנוע הישנות מקרים דומים. מעבר לכך אמיר יכול לברך על כך שהטעות הקריטית נתגלתה עדיין בשלבים המוקדמים של הטיפול, בטרם עבר ניתוח קשה להסרת הגידול. ועכשיו הוא יכול לצחוק כל הדרך הביתה. יש להניח שבדיעבד הוא גם פיתח מוּדעוּת לזהירות מהמחלה, כמו גם כוח התמודדות וחישול עצמי, הערכת הבריאות שלא תסולא בפז, וקבלת פרופורציות נכונות לחיים. חבל שהלקח נלמד בדרך הקשה והמייסרת, אם גם הקצרה יחסית.
פסוקו
תשע"ז - תהיה שנת עוז
תולדות האופנה - סיפורי בדים
ראש העבודה לשעבר, אהוד ברק, לא עוצר: יו"רֶה לכל הכיוונים
הכל לחג:
בגדי תינוקות: טַף-טוֹפ
חגים קולינריים? בִּיס-נֶס
לא מה שחשבתם - חנות דגים: סֵייל-פִיש
מיטב מוחות היורדים: טמן ראשו בְּחוּ"ל?
ביבי, האישה שאיתו: יד שרה
בקטנה
המאמן האישי של ח"כ גילה גמליאל: על חשבון הקופה?

תאריך:  06/10/2016   |   עודכן:  06/10/2016
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
צעיר לנֶצח?
תגובות  [ 6 ] מוצגות  [ 6 ]  כתוב תגובה 
1
נשיא אהוד ?
ארי כספי  |  6/10/16 11:49
 
- בכל אופן צריך ללמוד ממנו
יאיר4  |  6/10/16 19:55
 
- צודק בכל מילה  ל"ת
ירדנה  |  7/10/16 06:09
2
סייג לפרס
ציפי לידר  |  6/10/16 18:52
 
- חתרן בלתי נלאה
נשיא לא אהוד  |  8/10/16 11:58
3
גם מיידוף ודנקנר היו אופטימיים ל"ת
יאיר4  |  8/10/16 07:09
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יהודה קונפורטס
מקורה של התנופה הדיגיטלית והטכנולוגית שאנחנו חווים בהשפעות של מספר גורמים, שהעיקריים שבהם אלה המובייל, התקשורת האינטרנטית, התנאים המקרו-כלכליים וכן שינויים דמוגרפיים והתנהגותיים של הצרכנים
חניאל פרבר
לכן ראוי להיות יום זה יום חנינה לעם ישראל, בו הקב"ה יושב על כיסא רחמים וחונן את בריותיו ומעניק להם הזדמנות שנייה לשנות את דרכיהם
שמעון זיו
זוהי דרישה הזויה שלא תשיג דבר פרט להנצחת האירוע לשנים רבות, תביעות כספיות מוצדקות וכאלה שאינן מוצדקות יצוצו, יגרמו לפיצול ומריבות משפחתיות, באותן משפחות שהאימוץ לא היה מוצלח
רפי לאופרט
ממסכת השידורים והפרשנויות לא נעדר המרכיב הידוע והמוכר של רצון ונסיון לנכס את פרס האיש, את דימויו הציבורי ואת הישגיו, לזרם פוליטי או להשקפה מדינית מסוימת, תחת כותרת שתכונה בהמשך "מורשת פרס"
אריאל י. לוין
הרפיסות האמריקנית מובילה לפעילות רוסית תוקפנית בסוריה, שעלולה להסתיים ביצירת ציר חדש: רוסיה-סוריה-אירן-חיזבאללה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il