X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים
עוד כמה תגובות קצרות בדרך כלל - בנושאים גדולים כקטנים, שהציקו לי, או עניינו אותי והפעם - גם זוטות, משמינים, משתוללים, מנציחים והיסטוריה צבאית מקומית שנה טובה ומבורכת לכל בית ישראל, כתיבה וחתימה טובה
▪  ▪  ▪
אביתר בן-צדף

א. 400
בתחילת השנה החדשה הגעתי בעזרת השם לפרסום טורי ה-400 - אתגר, שנראה רחוק כשהחלתי בכתיבת הגיגיי. עם השנים נוספו נושאים, שכתבתי עליהם, והרחבתי את קשת ענייניי - לא רק עניינים שברומו של עולם, אלא גם תזונה, אוכל, בריאות, ביקורות ספרים שקראתי ואפילו ספורט.
מי ייתן ובשנה הקרובה נעסוק רק בזוטות - כפי שמברכים הסינים לראש-שנתם, שתהיה לכם שנה משעממת.
ב. הצבא האמריקני משמין
הצבא האמריקני משמין - קובעים מחקרים של הסוכנות לבריאות הצבא (DHA), שפורסמו לא מכבר. כשמונה אחוזים מהמשרתים בצבא האמריקני הוגדרו כשמנים, או כשמנים מאוד, בשנת 2015. לעומת זאת, רק 5.5 אחוזים מהמשרתים בשנת 2011 הוגדרו כשמנים וכשמנים מאוד.
השמנה הנה בעיה רפואית, מזהיר המחקר, והצבא האמריקני נדרש לתת עדיפות להדרכה תזונתית ולתגבור הכושר הגופני, כדי להתמודד אתה.
המחקר מצא, כי לחיילים מבוגרים יש פחות עודף משקל מאשר לחיילים צעירים. רק 12 אחוזים מבני יותר מארבעים אובחנו כבעלי עודף משקל - לעומת 7.1 אחוזים בשנת 2011. 5.6 אחוזים בקרב חיילים אמריקניים בני 24-20 הוגדרו כשמנים (3.4 אחוזים בשנת 2011).
הסוכנות מצאה, כי 6.7 אחוזים מהחיילים הקרביים בצבא האמריקני הנם שמנים (3.4 אחוזים בשנת 2015).
למרות השמנתם, חיילי צבא ארצות-הברית שמנים פחות מבני גיליהם האמריקנים. סקר ארצי מלמד, כי 32 אחזוים מהאמריקנים ו-37 אחוזים מהאמריקניות בני 39-20 סובלים מהשמנת-יתר.
ג. זעם אווירי
יותר תקריות של "זעם אווירי" היו בשנה שעברה - יותר מפי 30 לעומת העשור הקודם - מדווח איגוד חברות התעופה הבינלאומי (יאט"א).
בשנת 2015 היו כ-11 אלף מקרים של התפרעות נוסעים בטיסות (לעומת 9,316 בשנת 2014) - כלומר תקרית בכל אחת מ-1,205 טיסות.
תקריות של זעם אווירי מתרבות בהתמדה מאז 2007, שאירעו בה רק 339 תקריות. ברוב התקריות נוסעים מקללים, מסרבים לציית להוראות צוות המטוס ומגלים התנהגויות אנטי-חברתיות אחרות. יותר מעשירית מאירועים מהמקרים כוללים אלימות גופנית כלפי נוסעים, או אנשי צוות, או נזק למטוס. אלכוהול וסמים היו גורם לכרבע מהמקרים.
ד. דילמה?
'שמעון פרסומת', כינה אותו משה שרת המנוח, שציין, לפני יותר משישים שנה, כי כבר אז השקיע שמעון פרס הצעיר את כל אונו בטיפוח תדמיתו.
פסטיוול פרס פרץ עם מותו. בני משפחתו, מקורבים ואחרים פצחו ברינה, שהפכה בהבל-פה את פרס לאחד ממייסדי המדינה - בעודו בתש"ח רק פקיד די זוטר, שמילא את הוראות הממונה עליו, ותרומתו להקמת המדינה עד תש"ח הייתה מזערית אם לא בלתי-ניכרת.
כעת הפסטיוול בעיצומו, ובפני מארגניו ניצבת דילמה רצינית - כמעט כל גבעה רמה וכל עץ נקראו כבר על-שמו של יצחק רבין; ומה ייקרא על-שמו של פרס האומלל, שנאלץ להאריך חיים?! אפילו הר הזבל בחירייה כבר נקרא על-שמו של אריאל שרון.
לפיכך, הצעתי שבית-הקברות למחבלים יישא את שמו של פרס.
חבר, ששמע את הצעתי, מחה נמרצות. לדעתו, לאור צניעותו היתרה של המנוח, יש לקרוא לכוכבנו כדור-הפרס.
ה. הונאה
60 שנה עברו מאז נשלחו הצנחנים בעשרה באוקטובר 1956 לתקוף את משטרת קלקיליה - כהונאה לקראת תקיפת הצבא המצרי במלחמת סיני.
המבצע הסתבך, והפך למבצע מורכב של חילוץ, שכלל כוח טנקים ותותחנים.
כשבועיים אחר כך, בעוד גדוד הצנחנים 890 מלקק את פצעיו, יצאה חטיבת הצנחנים 202 למבצע הצניחה במצבת פארקר ממזרח למצר המיתלה, שפתח את מלחמת סיני.
מרוב התלהבות, וכחלק מההונאה, שכחו כולם, כי חטיבת הצנחנים נשלחה לפעול במיתלה רק כדי להצדיק את כניסת הבריטים והצרפתים לאזור התעלה ולא כחלוץ לכיבוש סיני.
אריק שרון, מח"ט הצנחנים, מח"טים אחרים, אל"ם אסף שמחוני, אלוף פיקוד הדרום, ומפקדים אחרים לא היו שותפים לקנוניה עם צרפת ועם בריטניה, והם הפרו את רוח ההסכמה התלת-מדינתית, וניצלו את המצב להגיע אל כמעט גדות התעלה.
צבאנו הפעיל בחזית המצרית שתי אוגדות - אחת בגזרת אבו-עגילה והאחרת בגזרת עזה. מולן עמדה רק דיוויזיה וחצי מצרית, אך הניצחון זקף את קומת המדינה, והבטיח לה - ללא קשר לשיקולים הצבאיים - אחת-עשרה שנים של שקט ביטחוני יחסי.

תאריך:  10/10/2016   |   עודכן:  10/10/2016
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
שנה משעממת
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
400 כתבות מיותרות ש-80% מהן
שלמה המגיב  |  10/10/16 23:06
 
- שלמה צודק- לנפנף את בן צדף
ינקי דודל  |  12/10/16 22:44
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אליקים העצני
יחס של קירבה ואינטימיות כזו של עם אל ספר אינו ידוע ואינו מובן, אולי לבד מן הנוצרים האוונגליקלים שתופסים את התנ"ך כפשוטו, והם אכן מסוגלים להבין, מדוע התנ"ך הוא לנו מקור רלוונטי ואקטואלי - אבל רק הם
יהודה קונפורטס
הגיוס שביצעה פיוניר והתקנות החדשות שבנק ישראל עובד עליהן בימים אלה מראים שיש לעולם התשלומים מקום נרחב במהפכה הפיננסית-טכנולוגית
אביתר בן-צדף
מדוע מעזה התקשורת הישראלית לשקר בריש גלי, ולשרטט דיוקן בדוי ומוגזם של שמעון פרס?    "אני שולל את שמעון פרס תכלית השלילה ורואה בעליית קרנו קלקלה מוסרית ממארת ביותר", אמר משה שרת    כל חייו עסק פרס בפוליטיקה, אך נכשל בה בהתמדה: מאז 1965 ועד למותו לא הצליח מעולם להיבחר על-ידי הציבור הישראלי לשום תפקיד, אלא רק על-ידי התקשורת
יוני בן-מנחם
גורמי הביטחון של מצרים חיסלו את ראש הזרוע הצבאית של תנועת "האחים המוסלמים" האחראי לסדרת פיגועי טרור במדינה. טורקיה ממשיכה להעניק גיבוי לתנועה ודורשת את שחרור הנשיא לשעבר מחמד מורסי מהכלא כתנאי לחידוש הקשרים עם מצרים
עמי דור-און
ההישג העיקרי של המשט המגוחך הוא אחד ויחיד. עכשיו, בדרך הביתה מנמל אשדוד, יוכלו השוטות-השטות האלה לזמר ביחד את המנון השמאל הקיצוני: איזה כיף לשנוא את המולדת ולשאוף לחורבנה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il