X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
בשולי הכותרות: ישראל ענייה? תשאלו את למ"ס בלתי נסלח שבת כהלכה סיבה למסיבה ולקינוח העורב והרשת
▪  ▪  ▪
[צילום: יוסי זיגלר /פלאש 90]

זינוק בצריכה
נתונים מפתיעים, שפורסמו לאחרונה על-ידי הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, מצביעים על זינוק בשיעור הצמיחה ל-4.3% השנה. שיעור זה משקף עלייה ברמת החיים. אז ככה: ריקי מחדרה - הישראלים מאחורייך. כ-2 מיליון ישראלים עוזבים את הארץ לטובת חו"ל שלוש פעמים בשנה: בפסח, בחופש הגדול, ואיך לא, בחגי תשרי. גם התיירות המקומית עלתה בחגים.
אך העלייה בתוצר משקפת לא רק את מיליוני החופשים מעֵבר לים, אלא לא פחות את העלייה בשיעור הצריכה הפרטית והציבורית. ואם חשבתם שעמישראל קונה יותר מוצרי מזון (זינוק ב-5.3%) וביגוד (8.4%), מתברר שהוא לא מסתפק בכך. העלייה המשמעותית ביותר באה לידי ביטוי דווקא במוצרי מותרות יקרים, רהיטים וכלי רכב, שזינקו כל אחד בלמעלה מ-20(!) אחוזים. ואפילו קניית תכשיטים במגמת עלייה. אז מי אמר שישראל ענייה? הטבלה, כידוע, לא משקרת.
שפטל ומיסטר הייד
ניתן היה להבין את הערכת הציבור הימני לנציגם המשפטי הנאמן, יורם שפטל, המצטייר כאיש ארץ ישראל השלימה ללא פשרות, אלמלא הכתם המר שהוא נושא בעֲברו - ייצוג הפושע הנאצי איבן דמניוק.
כזכור, שפטל בגד בעמו כשייצג את דמניוק, שעל-פי כל העדויות הוא האיש שכּוּנה 'איבן האיום' ואשר היה אחראי למותם של מאות אלפי יהודים בשואה, בעבור בצע כסף. הוא צחק כל הדרך אל הבנק, וכשבית המשפט גזר את דינו של השטן למוות, עשה שמיניות באוויר כדי להמציא מסמך בודד המטיל ספק בזהותו של הפושע, והביא לזיכויו בעליון.
עם כל הכבוד לכישוריו המשפטיים של שפטל, איך זה שאיש ממחנה הימין, שרבים מבניו הם דור שני לשואה, לא קם עד היום והכריז שהעו"ד המבריק הוא עירום, ובמקום זאת מעדיפים שם כבת יענה לטמון ראשם בחול. האֵין מדובר בד"ר שפטל ומיסטר הייד, המנפנף באוריינטציה הימנית שלו בלהט רב בכלי התקשורת כדי להסיח את דעת הקהל מחטאו הבלתי נסלח? בעיניי הוא איבד מאז את מניותיו (תרתי משמע) בציבור היהודי וראוי להוקעה פומבית ללא סייג.
שבת שיק
מהי שבת יהודית? תשאלו את ח"כ יואב שיק. לדעתו אפשר לנסוע לים, לצפות בטלוויזיה או לנפוש בכל סוג בילוי אחר, ובלבד שזה יהיה יום המנוחה השבועי שיוקדש למשפחה.
האם התבלבלת מר שיק? אולי התיאור שלך הולם את יום המנוחה המערבי, שבהחלט אינו מתיישב עם ההלכה. אך האם לדידך יום מנוחה הכרוך בחילול שבת משקף שבת יהודית? אני מבינה שבעונת המלפפונים אתה מחפש קצת רייטינג וכותרות עסיסיות לרפואה. אך דחילק אל תעשה זאת על חשבון שבת קודשנו ועיוות דמותה.
כאישיות ציבורית מצוּפה ממך שתפגין יושרה. אל תזרה חול בעיני הציבור, כדי להצטייר כביכול כמגן השבת. וּבא לציון גואל.
מדינה אופטימית
בהנחה שהטבלה לא משקרת יש לישראלים יותר מסיבה למסיבה להיות מרוצים. על-פי נתוני למ"ס, שפורסמו לקראת השנה החדשה, ישראל היא מדינה חיה נושמת ודינמית. קַבלו את מדינת צב"ר: ישראל שנת תשע"ו התברכה בשיא של ילודת תינוקות, ובצד הארכת תוחלת החיים יש בה יותר צעירים לעומת מדינות הOECD. והבריאות? לא תאמינו. 84% מאזרחי המדינה מדווחים כי מצב בריאותם טוב ואף טוב מאוד.
ישראל מתברר היא גם מדינה משכילה עם 74% (!) זכאוּת לבגרות ושיעור דומה של טיסה בשחקים. ריקי מחדרה לא לבד. כ-59 מיליון ישראלים טסו לישראל אשתקד (מי אמר ישראל ענייה?). מחציתם גם בעלי רישיון נהיגה. אם לא די בכך, ישראל תיירותית וירוקה ומצטיינת בשיעור מיחזור גבוה. עם נתונים כאלה מה הפלא, שבניגוד לתדמית, ישראל היא מדינה אופטימית. 89% מרוצים או מרוצים מאוד מחייהם. מה צריך יותר מִזה?
העורב והרשת
אשליית הפייסבוק העירום (תרתי משמע), כסמל הרשתות החברתיות, מזכירה את המשל העתיק על העורב השחור, שיום אחד נמאס לו ממראהו המכוער והוא החליט אחת ולתמיד להיפטר ממנו. מֶה עשה? תלש את כל נוצותיו השחורות, והדביק במקומן נוצות צבעוניות מרהיבות שגנב מעמיתיו הצפרים. וכך התהדר במראהו החדש הנוצץ, עד שלפתע נשרו כל נוצותיו, ולרוע מזלו נחשף קרֵח בלי נוצות כלל. דומה שהזוהַר המדומה של הפייסבוק הוא הגירסה המודרנית של משל העורב.
לכן כל הכבוד לדוגמנית אסנה אוניל על צעדה הפומבי האמיץ - מחאה מופגנת של צעירה ידוענית אחת בנעלי בית - לפרוש מהאינטרנט. אולם מחאת הנגד שעוררה מצביעה על כך עד כמה העולם נתון בביבֵיי הפייסבוק, וכי פני הדור כפני הרשת. עולם של אינסטנט, אשלייה נוצצת, זוהַר מזויף, שבו מככבת התדמית במקום מימוש ערכים, ואשר חי על ה'מה יגידו' הנודע. ובקיצור, דור המאבד את פרטיותו וחי למען הרשתות החברתיות, במקום שאֵלו ישרתו אותו. בצד היותן כלי מחאה ועזרה חברתית, אי-אפשר להתעלם מהנזק החמור ואף הקטלני שלהן, שעלול לגבור על התועלת. והגיעה אפוא השעה להתנער מהן במידה רבה.

תאריך:  16/10/2016   |   עודכן:  16/10/2016
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יהודה דרורי
לא אנחנו ולא הפלשתינים רוצים מדינה עויינת זו בצד זו כשבאופן גאוגרפי    למדינה הפלשתינית אין זכות קיום פוליטי וכלכלי
איתמר לוין
היום לפני 70 שנה נתלו בנירנברג בכירי הפושעים הנאצים. האם המשפט השיג את מטרתו? מה היה מקומה של השואה בו? האם ההליכים היו לגמרי הוגנים? ומהי השורה התחתונה?
יורם מרקוס
ליום השנה ה-30 לנפילתו של רון ארד בשבי, שאירעה כבתאריך העברי והלועזי המתלכדים עתה יחד, בערב סוכות
חניאל פרבר
מדוע דווקא בחג הסוכות אנו מזמינים אורחים אלו? הדבר בא ללמדנו מהי מצוות הכנסת אורחים, כל אורח המגיע לבקר בסוכת חברו מביא עמו משהו ייחודי משלו
יהודה קונפורטס
סדרה בית ספר לתקווה שהחלה להיות משודרת בערוץ 2 מציגה מצד אחד את האור החיובי שקיים בקצה המנהרה של מערכת החינוך, אבל מבליטה בענק את החושך הגדול שעדיין קיים בכל מה שקשור למערכת החינוך בישראל 2016    הטוב והיפה שמחזק את השחור
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il