X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
שתי שאלות של שני עיתונאים מצוינים חיסלו את הקמפיין של טראמפ - וליתר דיוק: התשובות חסרות האחריות שנתן המועמד הרפובליקני לאנדרסון קופר ולכריס וולאס
▪  ▪  ▪
וולאס. לחץ שוב [צילום: ג'ון לוכר, AP]
טראמפ מיהר להסתלק
דונלד טראמפ הקפיד להישאר מאחורי הדוכן שלו כאשר הילרי קלינטון עשתה את דרכה לעבר הקהל לאחר העימות בלאס וגאס - כדי שלא יאלץ, חלילה, ללחוץ את ידה. קלינטון נופפה לקהל, התערבבה בו ונותרה באולם עוד דקות ארוכות. טראמפ מיהר להסתלק והותיר את בני משפחתו וצוותו להתמודד עם הבלגן שהשאיר אחריו. האם גם הוא מבין שהסיפור נגמר?

יש משהו בטענה של דונלד טראמפ שהתקשורת לוקחת לו את הבחירות - אבל ממש לא בצורה שהוא מתכוון אליה. שני עיתונאים מצוינים הציגו לטראמפ שתי שאלות מפתח והוציאו ממנו תשובות שככל הנראה חתמו את גורלו - והוא יכול לבוא בטענות רק לעצמו.
הראשון היה אנדרסון קופר מ-CNN, בעימות השני. הוא שאל את טראמפ על דבריו בנוגע להתנהגותו המינית כלפי נשים. טראמפ ענה: זו הייתה שיחת-בנים ותו לא. קופר לחץ: "מעולם לא עשית את הדברים שעליהם דיברת?". טראמפ השיב: "מעולם לא".
התשובה הזאת גררה את גל הנשים הטוענים שטראמפ ועוד איך עשה את הדברים הללו - להן עצמן, לאורך כמה עשורים. אחת מהן אמרה במפורש, שכאשר שמעה את הכחשתו של טראמפ, התחשק לה לחבוט במכשיר הטלוויזיה. כל עוד הדברים של טראמפ - מגעילים ככל שהיו - היו בחזקת פטפוט שוביניסטי שמתאים יותר לנער שטוף הורמונים, אפשר היה איכשהו להחליק אותם. ברגע שצצו הטענות שהוא ביצע הטרדות מיניות פיזיות ואפילו מעשים מגונים - העסק היה כמעט סגור. אגב: טראמפ ממשיך לטעון שהכל שקרים ואפילו הבטיח לספק הוכחות - אבל לא עשה זאת.
השני היה כריס וולאס מפוקס ניוז, להזכירכם - הרשת הימנית התומכת בטראמפ בחד-צדדיות שנופלת רק מזו של ישראל היום. בעימות השלישי העלה וולאס את טענותיו של טראמפ לפיהן הבחירות נגזלות ממנו, ושאל במישרין: "האם תקבל את תוצאות הבחירות אם תפסיד?". טראמפ השיב: "אני לא יכול לומר לך. אצטרך לראות בזמן אמת". וולאס לא ויתר ושאל שוב. טראמפ חזר גם הוא: "נראה בזמן אמת. אחזיק אותך במתח".
כאן נגמר הסיפור. מועמד לנשיאות שאינו מתחייב לקבל בהכנעה כל תוצאה שהיא, איננו מועמד לגיטימי. אנשיו אומנם ניסו לומר אחרי העימות, שטראמפ התכוון לאפשרות של ערעור אם יתגלו אי-סדרים, אבל יש בעיה קטנה אחת עם ההסבר הזה: טראמפ לא אמר זאת. הוא יכול היה להבהיר את עצמו במענה לשאלה החוזרת של וולאס, אך העדיף לחזור על אותה תשובה חסרת תקדים שהפכה לכותרת של העימות, ואשר תרדוף אותו עד 8 בנובמבר ואולי מעבר לכך.
התקשורת הממסדית האמריקנית אכן נוטה ברובה לעבר קלינטון. חלק מהעיתונים הגדולים הצהירו במפורש על תמיכתם בה, כפי שמקובל לעשות בכל ארבע שנים. זה נובע מכך שהתקשורת מטבעה היא לרוב ליברלית יותר ושמרנית פחות, וגם מהתקפותיו החוזרות ונשנות של טראמפ על התקשורת וממה שנשמע כאיום על החופש שלה. עמדותיו של טראמפ והתנהגותו לא ממש עושים חיים קשים למי שרוצה להתנגד לו.
ואחרי כל זאת - טראמפ חייב לאותה תקשורת עצמה את עצם העובדה שהוא בכלל מועמד לנשיאות. הייתה זו אותה תקשורת שנתנה לו במה ופרסום בלתי מוגבלים לאורך הבחירות המקדימות במפלגה הרפובליקנית, תוך שהיא כמעט מתמכרת לסערות שסיפק לה על בסיס יומי. לפי אחת ההערכות, טראמפ קיבל בחינם פרסום בשווי של 3 מיליארד דולר. שוב: 3 מיליארד דולר. דומה שיש מידה רבה של צדק בכך שאותה תקשורת עצמה, וליתר דיוק - אותו חוסר אחריות שלו בהופעותיו הפומביות - הם שמחסלים את הקמפיין שלו.

תאריך:  20/10/2016   |   עודכן:  20/10/2016
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות בחירות בארה''ב
איתמר לוין
דונלד טראמפ ממשיך לקטר על כל העולם - וכנראה כדי להבטיח את תבוסתו, הוא מסרב להתחייב שיקבל את תוצאות הבחירות    בעימות היו גם חלקים שעסקו בנושאים החשובים, אבל לא זה מה שיכריע
ראובן לייב
אין במאבק הרטורי הסופי בין הילרי קלינטון לדונלד טראמפ כדי לשנות את התמונה העגומה, שבה נאלצת אמריקה לבחור בין "הרע במיעוטו" ל"רע ביותר"
איתמר לוין
חברת ייעוץ יוקרתית מזהירה: ההקצנה ברטוריקה הפוליטית, כולל מפיהם של שני המועמדים לנשיאות, מגבירה את הסכנה לפיגועים של קבוצות אמריקניות קיצוניות
איתמר לוין
טראמפ מסרב לומר האם יקבל את תוצאות הבחירות אם יפסיד    קלינטון מאשימה במפורש את פוטין בריגול נגד ארה"ב    טראמפ: פוטין אמר עלי דברים טובים ואם נסתדר - מה טוב    קלינטון: אתה האדם המסוכן ביותר שהתמודד על נשיאות ארה"ב    טראמפ: אסור היה לתת לה להתמודד אחרי הפשעים שביצעה
איתמר לוין
הומה אבדין היא האישה שיודעת הכל על הילרי קלינטון ובשביל הילרי קלינטון, וגם הפכה לדמות בזכות עצמה. בהנחה שהמועמדת הדמוקרטית תנצח, אבדין תתיישב במרחק של מטרים ספורים מהחדר הסגלגל
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il