X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
בעקבות העימות השלישי

אכלו לי, שתו לי

דונלד טראמפ ממשיך לקטר על כל העולם - וכנראה כדי להבטיח את תבוסתו, הוא מסרב להתחייב שיקבל את תוצאות הבחירות בעימות היו גם חלקים שעסקו בנושאים החשובים, אבל לא זה מה שיכריע
▪  ▪  ▪
הדמיון איננו רק חיצוני [צילום: דייוויד גולדמן, AP]

לקח לי קצת זמן להיזכר עד שעלתה במוחי הדמות שדונלד טראמפ הזכיר לי בעימות האחרון עם הילרי קלינטון: סטטלר, אחד משני הזקנים הקוטרים מ"החבובות". לא רק בהופעה החיצונית, אלא גם ובעיקר בתלונות הבלתי-פוסקות וביללנות על כמה מה שקורה ולא קורה.
התקשורת אשמה, הילרי קלינטון אשמה, כולם מעלילים עליו, מיליוני קולות עלולים ליפול קורבן לזיופים - ואלו רק מקצת מהטענות שהעלה בעימות הבוקר (20.10.16). תוסיפו לזה את ההתקפות הבלתי-פוסקות שלו על ראשי המפלגה הרפובליקנית - תזכורת: זו שמטעמה הוא מתמודד - ותקבלו זקן נרגן שאינו מוכן להפסיד, ובוודאי שאינו מוכן להפסיד בכבוד.
זה היה יכול להיות מצחיק, אלמלא החליט טראמפ לחתור תחת יסודותיה של הדמוקרטיה: ההכרה בתוצאות הבחירות. אחרי שבשבועיים האחרונים הפך את "גוזלים את הבחירות" למוטו המרכזי שלו, נשאל טראמפ בצורה ישירה: האם תקבל את התוצאות? הוא סירב לענות. "אחליט בזמן אמת", אמר. כריס וולאס - איש רשת פוקס התומכת בטראמפ - שאל שוב, כאילו אינו מאמין למשמע אוזניו. "אחליט בזמן אמת", חזר ואמר טראמפ. "אחזיק אותך במתח".
הסברים צולעים בדיעבד
לפני העימות אמרו מייק פנס ואיוונקה טראמפ, שהמועמד יקבל את התוצאות. אחרי העימות ניסו אנשיו - קיילין קונוויי ורודולף ג'וליאני - לומר שהוא התכוון לכך שייתכן שיערער אם יהיו ראיות לאי-סדרים, והזכירו את הדוגמה של אל גור בפלורידה של שנת 2000. לא יעזור. זה לא מה שטראמפ אמר, ולאור דבריו בשבועות האחרונים - גם לא מה שהוא התכוון.
אחת משתיים. אם התשובה של טראמפ הייתה שליפה מהמותן, כמו שהוא אוהב - הרי שהיא גילתה את דעתו האמיתית. ואם היא הייתה מתוכננת - זה עוד יותר גרוע. אין כאן אפשרות טובה ואפשרות רעה; יש כאן אפשרות רעה מאוד ואפשרות רעה ביותר. לראשונה בהיסטוריה, מועמד של אחת המפלגות הגדולות מאיים שיראה את התוצאות כבלתי-קבילות.
לאן זה עלול להוביל? האם זו רטוריקה בלבד, או שמא פתח למסע דה-לגיטימציה - כמו שניסה טראמפ ניסה לעשות לברק אובמה ("הוא לא יליד ארה"ב") וכמו שהוא עושה להילרי קלינטון ("אסור היה לתת לה להתמודד")? האם זו תהיה דה-לגיטימציה רק במישור התעמולתי, או שמא ייעשה ניסיון להפוך אותה למסע משפטי ופוליטי מתמשך? והאם יהיה זה רק מסע משפטי ופוליטי, או שמא תומכיו של טראמפ - הנתמך בידי שדולת הנשק ומצהיר על תמיכתו החד-משמעית בזכות לשאת נשק ללא הגבלה - עלולים לעבור לאלימות? שאלות מפחידות, שאיש אינו יודע את התשובה עליהן - כולל טראמפ עצמו, שרגיל להצית אש ולתת לאחרים להתמודד איתה.
זה לא היה ההרגל היחיד שהביא איתו טראמפ לעימות בלאס וגאס. שוב היה זה טראמפ התוקפני, חסר הנימוס וחסר הסבלנות. 67 פעמים הוא קטע את הילרי קלינטון, כולל בהערה שלפחות לטעמי - הפכה אותו למגוחך בעליל. קלינטון אמרה, כי בכל פעם שטראמפ אינו מקבל את מבוקשו - הוא טוען שהדבר נגזל ממנו. בין היתר ציינה, כי טראמפ העלה טענה דומה כאשר תוכניתו "המתמחה" לא זכתה בפרס האמי. קריאת הביניים של טראמפ: "הפרס הגיע לי". כמו ילד קטן שלא קיבל סוכרייה.
לא ענתה על השאלות המטרידות
קלינטון, לעומתו, נשארה שלווה והפגינה קור רוח ומנהיגות. זה לא שהיא נתנה תשובות של ממש לשאלות המטרידות הסובבות אותה. מפרשת המיילים שלה היא החליטה להתעלם כמעט לחלוטין. את השאלה של וולאס (המצוין) על ניגודי העניינים של קרן קלינטון היא החליקה בדיבורים על הפעילות החשובה של הקרן. שוב נוצר הרושם, שטראמפ הוא כמעט המועמד היחיד שקלינטון יכולה לנצח - והיא תנצח משום שהוא מועמד עוד יותר גרוע ובעייתי ממנה.
קלינטון ביצעה ספין מרשים כאשר העלה וולאס את התכתובות של המטה שלה שפורסמו בידי ויקיליקס, והראו עד כמה היא מניפולטיבית ומשנה את עמדותיה בהתאם לקהל אליו היא מדברת. תוך שלוש שניות העבירה קלינטון את הדיון לשאלה האם רוסיה עומדת מאחורי הפריצה לדוא"ל של ג'ון פודסטה, וקבעה נחרצות: כן, בהוראתו של ולדימיר פוטין. היא דחקה את טראמפ לפינה כאשר הציגה אותו כמועמד שפוטין רוצה ("בובה של פוטין"), ורק בקושי הצליח וולאס להוציא ממנו גינוי לכל התערבות של מדינה זרה בבחירות.
לצד זאת, היו לקלינטון כמה מהלומות מפתיעות להן לא מצא טראמפ תשובה. כאשר הוא שב ומתח ביקורת על הסכמי הסחר של ארה"ב, הזכירה קלינטון שהמלון שלו בלאס וגאס נבנה מפלדה סינית. היא אמרה זאת פעמיים וטראמפ לא הגיב. כך היה גם כאשר ציינה קלינטון, כי דווקא טראמפ שולח עסקים ל-12 מדינות - כולל מקסיקו, אותה הוא כל כך אוהב לתקוף - ובכך גורם לאובדן משרות בארה"ב. גם על כך הוא לא הגיב. כנראה יש עובדות שאפילו טראמפ לא מסוגל להכחיש.
אה, כן, היו גם לא מעט חלקים ענייניים בעימות. למשל: דמותו של ביהמ"ש העליון, ההפלות, המדיניות הכלכלית, המתרחש בסוריה, איומי הטרור. בנושאים הללו חזרו המועמדים על העמדות הידועות-לעייפה שלהם, ולא עושה רושם שזה מה שיכריע בבחירות המטורפות הללו. אפילו ענייני טראמפ והנשים נדחקו לקרן זווית, אם כי טראמפ "הצליח" שוב להסתבך, כאשר כינה את קלינטון "אישה מרשעת". אישה - לא בן אדם, אלא "אישה". אבל אחרי שקבר את עצמו בתשובה - וליתר דיוק: בהעדר התשובה - בנושא קבלת התוצאות, זה כבר לא משנה הרבה.

תאריך:  20/10/2016   |   עודכן:  20/10/2016
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
אכלו לי, שתו לי
תגובות  [ 6 ] מוצגות  [ 6 ]  כתוב תגובה 
1
בחיאת איתמר...
מגיב ותיק  |  20/10/16 11:54
 
- עזוב הוא בדיחה לא עיתונאי ל"ת
רון ה.  |  20/10/16 14:18
2
התמיכה שקלינטון קיבלה ממישל
ואולי...  |  20/10/16 12:30
3
אודה לכותב הכתבה,אם יואיל
נתין מדמנת ישראל  |  20/10/16 15:02
4
איפה ואיפה
סטוגי  |  20/10/16 17:07
5
כמה תובנות
בוב  |  20/10/16 18:43
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות בחירות בארה''ב
ראובן לייב
אין במאבק הרטורי הסופי בין הילרי קלינטון לדונלד טראמפ כדי לשנות את התמונה העגומה, שבה נאלצת אמריקה לבחור בין "הרע במיעוטו" ל"רע ביותר"
איתמר לוין
חברת ייעוץ יוקרתית מזהירה: ההקצנה ברטוריקה הפוליטית, כולל מפיהם של שני המועמדים לנשיאות, מגבירה את הסכנה לפיגועים של קבוצות אמריקניות קיצוניות
איתמר לוין
טראמפ מסרב לומר האם יקבל את תוצאות הבחירות אם יפסיד    קלינטון מאשימה במפורש את פוטין בריגול נגד ארה"ב    טראמפ: פוטין אמר עלי דברים טובים ואם נסתדר - מה טוב    קלינטון: אתה האדם המסוכן ביותר שהתמודד על נשיאות ארה"ב    טראמפ: אסור היה לתת לה להתמודד אחרי הפשעים שביצעה
איתמר לוין
הומה אבדין היא האישה שיודעת הכל על הילרי קלינטון ובשביל הילרי קלינטון, וגם הפכה לדמות בזכות עצמה. בהנחה שהמועמדת הדמוקרטית תנצח, אבדין תתיישב במרחק של מטרים ספורים מהחדר הסגלגל
איתמר לוין
רשת פוקס ניוז: מסמכי וויקיליקס מגלים שהמועמדת הדמוקרטית אמרה בשיחות פרטיות - בניגוד להופעותיה הפומביות - שעליה להיזהר מתמיכת יתר בישראל, העלולה לפגוע בה בזירה הפוליטית
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il