X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים
נציג נבון היה דורש כי הפלשתינים יספקו תשובות קונקרטיות להצעות קונקרטיות שהונחו בפניהם ויחדלו לשחק במחבואים. בכך היה נציגנו באו"ם מספק טענה ניצחת לטענה הכוזבת של מנכ"ל בצלם לפיה אין הפלשתינים יכולים לתרום דבר לסיום הכיבוש
▪  ▪  ▪
חגי אלעד [צילום: סבסטיאן שיינר/AP]

לו אני חבר ארגון בצלם הייתי חש היום גאווה עמוקה. ההד העצום שהייתה להופעת מנכ"ל הארגון באו"ם בישראל וההיסטריה הכללית שנגרמה כאן מוכיחים שהצעד הפרובוקטיבי של פניה לעזרת העולם לסיום הכיבוש זכה להצלחה מרעישה. עבור ארגון הזוי וקיקיוני, כפי שהוגדר בצלם על-ידי ראש הממשלה, מדובר בהצלחה בל תיאמן.
במפלגת השלטון שלנו לעולם איני בטוח אם התגובות המתלהמות, כמו זו של יו"ר הקואליציה דוד ביטן ואחרים נובעות מהצורך לדבר אל ציבור חברי המפלגה המצביע בפריימריז, או מדובר בטמטום מובנה. במה הצעה לשלול את אזרחותו של מנכ"ל בצלם מועילה למאבק במסר של בצלם? במה קריאות להוציא את פעילות הארגון מחוץ לחוק תורמת למשהו חוץ מאשר להוכחה שישראל חדלה מכבר להיות מדינה דמוקרטית והיא מעוניינת להידמות לטורקיה בראשות ארדואן? הם באמת לא מבינים שמדובר בחרב פיפיות?
מאידך-גיסא, מה היה קורה לו היה נציגנו באו"ם עולה ואומר שהוא מכיר את דעות המנכ"ל והארגון ומכבד אותן מאד, אלא שעמדות אלו מבטאות חלק קטן מהציבור בישראל. אפשר היה להוסיף שחלק גדול מהציבור סבור שמי שדחה עד כה כל הצעת שלום קונקרטית שהייתה מביאה לסיום הכיבוש היו הפלשתינים ומי שהבהיר שעבורו הכיבוש כולל גם את מה שהתרחש ב-1948 היו הפלשתינים.
נציגנו באו"ם יכול היה להוסיף כי ישראלים לא מעטים מעוניינים להגיע להסדר אלא שלא ייתכן הסדר בכפיה, שכן כפיית הסדר רק תשכנע את הפלשתינים לקבל מה שניתן להם ללא הסדר ולהמשיך במאבקם נגד קיומה של מדינת ישראל. לאומות העולם יש תפקיד-כך נציג חכם היה קובע - והוא לאלץ את הפלשתינים לחדש את המו"מ ולהמשיך במתווה שכבר עוצב.
נציג נבון היה דורש כי הפלשתינים יספקו תשובות קונקרטיות להצעות קונקרטיות שהונחו בפניהם ויחדלו לשחק במחבואים. בכך היה נציגנו באו"ם מספק טענה ניצחת לטענה הכוזבת של מנכ"ל בצלם לפיה אין הפלשתינים יכולים לתרום דבר לסיום הכיבוש.
אפשר היה להוסיף די הרבה טענות נכונות על פרכות רבות בטיעוניו של מנכ"ל בצלם, אבל כעיקרון לא הייתי מקדיש להם מרחב גדול כל כך. יש מצבים בהם תגובה קצרה מנומסת ושקולה היא המוצא הטוב ביותר.
באשר לארגון בצלם מותר היה לייעץ להם בנימוס לחזור לעסוק בתחום פעילותם הרגיל ולהתריע על מקרים בהם מתבצעות הפרות זכויות האדם של הפלשתינים. טענות בצלם, כך היה נציג חכם מדגיש, זכו להקשבה מלאה ויזכו גם בעתיד, אלא אם הארגון החליט, כפי שנראה, לשנות את אופי פעילותו, ולהפוך לתנועה פוליטית לכל דבר ועניין. אם כך יש לציין שהתמודדות תנועה זו בבחירות לכנסת תתקבל בברכה.
נדמה לי שחלק מהתגובות המתלהמות והמטופשות נובע מאיזו אשליה של ציבור המתנחלים (ששנים רבות הצטער על כך שלא התנחל בלבבות של כלל ישראל) שהגיע למנוחה ולנחלה ולקונצנזוס לאור ההתמוטטות הפוליטית של השמאל בישראל ולאור העובדה שגם המרכז הפוליטי בדמותו של יאיר לפיד מקפיד להתחנף אליהם. אומנם הימין הכריע את המאבק בישראל פנימה אולם אין משמעות הדברים שציונים כמוני וכרבים אחרים חדלו לראות במפעל התנחלויות מפעל אנטי ציוני ומזיק וימשיכו להיאבק בו בישראל פנימה.

תאריך:  25/10/2016   |   עודכן:  25/10/2016
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ארגון הזוי וקיקיוני?
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
אז מי פה קיקיוני?
באום  |  26/10/16 19:35
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתן קלינסקי
אני רוצה להמליץ בפני דוד ביטן ושולחו בנימין נתניהו להרחיב את המעגלים של התרת דמים, ולהוסיף לרשימת המועמדים לשלילת אזרחות את כל מי שנאבק כדי לשים קץ למציאות חיים זו, עליה דיבר חגי אל עד בעצרת האו"ם
ראובן לייב
פרסום מסקנות הביקורת על התנהלותו של צה"ל במנהרות צוק איתן אינו צריך להרעיד את אמות הסיפים במדינה, באשר הלקחים כבר ממילא הופקו בינתיים
יוני בן-מנחם
יו"ר הרש"פ גיבש תוכנית תלת-שלבית כדי לחזק את מעמדו שנחלש בתוך תנועת פתח ובאש"ף    מחנות הפליטים בגדה הפכו לזירת מאבק אלים בין תומכי דחלאן לתומכי עבאס שרק הולך ומסלים
אילן ורד
מעבר לכשלים האסטרטגיים והטקטיים אשר נלעסו לעייפה במרוצת השנים, מצאתי לנכון להצביע על מספר כשלים שהיו במהלך הכנת צה"ל למלחמה בחזית המצרית, כשלים שלא דובר עליהם כלל או שלא דובר עליהם במידה מספקת
צבי גיל
מנחם בגין עשה שלום עם... עצמו. סאדאת, השותף, יוק
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il