X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
הסודות מאחורי המדפים

למה לוקח לסופר-פארם הרבה זמן

הרשת יוצאת מדי שנה בהכרזות לתקשורת שהיא מפסידה ממון רב בשל סבסוד תחום מזון האבקות לתינוקות ומנגד קופאת על מקומה ולא עושה דבר שופרסל, שתחום זה אינו מקור העיסוק המרכזי שלה, כבר פיתחה מותג פרטי בתחום ומציעה ללקוחותיה פתרון הולם
▪  ▪  ▪
מה בדיוק מעכב אותה? [צילום: משה שי/פלאש 90]

אין ספק, סופר-פארם היא אחת הרשתות המתקדמות ביותר בישראל, אם לא הבכירה שבהן, בשיווק, בעיבוד ובפילוח מידע, ביעילות - אז מדוע היא מתמהמהת בכל הקשור למותג פרטי בתחום כל-כך מרכזי אצלה כמו - מזון לתינוקות?
הרשת יוצאת מדי שנה בהכרזות לתקשורת שהיא מפסידה ממון רב בשל סבסוד תחום מזון האבקות לתינוקות ומנגד קופאת על מקומה ולא עושה דבר ואפילו שופרסל, שתחום זה אינו מקור העיסוק המרכזי שלה, כבר פיתחה מותג פרטי בתחום ומציעה ללקוחותיה פתרון הולם.
אז מה בדיוק מעכב אותה? האם חוסר ידע בתחום? האם יכולות מימון והשקעה? נראה שגם זה לא וגם זה לא - סופר-פארם היא רשת עם עולמות ידע רחבים וכיסים עמוקים אפילו עשרות מונים מכך, אז מה בדיוק הסיבה?
אולי הסיבה נעוצה בכך שהרשת כלל לא מפסידה על התחום? אולי כל ההצהרות על הפסד באים להסתיר לכאורה את אחד הסודות הכמוסים של הרשת? מין סוד כזה שטמון רק בכספת המנכ"ל ו/או הבעלים בלבד, סוד לו שותפים רק בודדים בלבד, אשר חתומים לכאורה על הסכמי סודיות עם קנסות עתק?!
לכל הדעות קיים כאן מהלך לא הגיוני, (הפסד לאורך שנים) לרשת מאוד מחושבת והגיונית (סופר-פארם), דבר המביא למסקנה מאוד פשוטה - הרשת כנראה לא מפסידה על התחום עשרות מיליוני שקלים כפי שהיא מציינת וכנראה מקבלת פיצוי / סבסוד רציני מהספקים או במילים אחרות היא "אכן מפסידה על מזון מתינוקות" ומקבלת פיצוי בגובה זה על תחומים אחרים, רוצים דוגמה, בבקשה!
קחו לדוגמה את אסם, השולטת במעברות יצרנית מטרנה מצד אחד ומנגד יבואנית קפה טסטר צוייס, הנמכר אחת לתקופה בסופר-פארם במחיר הזול ביותר בארץ. נשמע לכם הגיוני שהקפה נמכר דווקא בסופר-פארם במחיר הזול ביותר??!! כאשר הקפה הוא לא במרכז העיסוק של הרשת!!
ההיגיון היה למצוא את הטסטר ציויס במחיר הטוב ביותר דווקא אצל רמי לוי ושות' ולא בסופר-פארם וכאן נכנס לכאורה הסבסוד הצולב של אסם - היא מוכרת לכאורה את מטרנה במחיר רגיל/שוק לסופר-פארם ומנגד סופר-פארם מקבלת לכאורה הנחה בגובה של עשרות מיליוני שקלים על הקפה - תודו שעכשיו זה מסתדר טוב יותר לכם!!
במילים אחרות, סופר-פארם לא נכנסת לתחום ומחייבת את לקוחותיה לרכוש את המטרנה במחיר שוק, יקר לכאורה בשל פיצוי עקיף על הקפה, דבר שבסופו של דבר לכאורה גורם לעיוות שוק ולפתרון שבוודאי לא יעמוד במבחן אמיתי לאורך זמן.
סידור דומה יכול לקרות לכאורה גם עם יבואנית סימילאק, לה יש שלל פעילויות אחרות עם סופר-פארם במגוון רחב של פעילויות. במילים אחרות, בסופו של דבר הכל הגיוני, אבל ההיגיון הוא דבר נזיל ומה שטוב בעבר לא תמיד טוב גם עכשיו. במילים אחרות, כניסתה של שופרסל במותג פרטי לתחום, תאלץ את סופר-פארם לחשוב לא רק חשבונאית אלא שיווקית, דבר שיביא אותה ודי מהר לשים על מדפיה מותג פרטי בתחום ולא אתפלא אם היצרן של המזון תהיה מעברות (יצרנית מטרנה) של אסם.

תאריך:  26/10/2016   |   עודכן:  26/10/2016
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 רמי  לוי / Rami Levi
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
למה לוקח לסופר-פארם הרבה זמן
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
קשה להבין מה מטריד את מר
מה זה מפריע?  |  27/10/16 00:58
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
צ'לו רוזנברג
הצעותיהם של הח"כים הללו אין מנוס אלא לחשוב שאתה בפרלמנט הטורקי. יש להניח שרבים מבין אזרחי ישראל וחלק מהנבחרים לא היו מתנגדים ממש לו איזה ארדואן ישראלי היה עומד בראש המדינה
רועי אורן
בעיר חולון יש מספר בעיות הנדסיות שתיקון שלהן יוכל למנוע בעתיד תאונות דרכים    גם בחולון יש רחובות מרכזיים לצד רחובות משניים כאשר קיים קשר בין בתי התושבים למרכזים המסחריים הסמוכים למקום המגורים באמצעות המדרכות הרחבות
מנחם רהט
לאן נעלמו מצקצקי זכות הציבור לדעת, שמסתירים מאיתנו מידע חשוב בקשר לזיקתו ליהדות ולישראל, של זוכה פרס נובל לספרות בוב דילן?
עו"ד זוהר הר-נוי
החוק ליישוב סכסוכים בדיני המשפחה רק יביא להגשת יותר תביעות במטרה להשיג יתרון במרוץ הסמכויות בין הערכאות השונות
שמעון זיו
הסכמי קמפ דיויד של מנחם בגין אפשרו הקמת אוטונומיה פלשתינית ולא מדינה, אלא שאת זה כבר שכחנו, כי הגיעו אחר כך הסכמי אוסלו שהפכו את הקערה על פיה והסכימו למדינה פלשתינית שערפאת לא רצה למרות שדרש זאת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il