X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
אגד עוברת בימים אלה שינוי ארגוני, ובמרכזו הטכנולוגיה אבי פרידמן, יו"ר מזכירות אגד, וישראל רום, המנמ"ר, מסבירים על השינוי וטוענים ש-Gett ו-Uber מהוות איום על הארגון
▪  ▪  ▪
אבי פרידמן [צילום: פיני רוזנברג]

אגד היא אומנם לא חברת מחשבים, אבל ברור לי שהדור הבא של התחבורה הציבורית יהיה מבוסס טכנולוגיה. גלגלי האוטובוסים לא יוכלו לנוע מבלי שיהיה להם קשר למערכות המחשוב והמידע", כך אמר אבי פרידמן, יו"ר מזכירות אגד.
פרידמן אמר את הדברים בראיון בלעדי שנערך עימו ועם מנהל חטיבת מערכות המידע והמחשוב של החברה, ישראל רום, לאנשים ומחשבים.
בשנה האחרונה מוביל פרידמן מהפכה ארגונית בארגון, שלדבריו תשנה את מה שאנחנו יודעים על אגד כקואופרטיב התחבורה הוותיק ביותר בישראל. את המהפכה הזו מלווה הטכנולוגיה, בעזרתו של רום, שהצטרף לאגד לפני קצת יותר משנה.
כיצד הטכנולוגיה מסייעת בניהול הקואופרטיב הגדול הזה?
פרידמן: "אני משווה את הטכנולוגיה בעולם התחבורה למגזר הבנקאי. כמו שבנק לא יכול לעבוד יום אחד ללא מחשבים, כך בעולם שלנו - חברות התחבורה לא מסוגלות להניע גלגל בלי הטכנולוגיה. לפעמים שואלים אותי מה הסוד הגדול לפלא הזה שבכל יום, 2,800 אוטובוסים ו-4,500 נהגים עובדים, יודעים בדיוק איפה הם צריכים להיות ולאן הם נוסעים ומסיעים את הנוסעים? אני לא יודע להגיד בדיוק איך זה, אבל אני בטוח שהמחשוב מסייע לנו וחיוני לתפקוד היומיומי שלנו".
אילו שינויים טכנולוגיים עוברת אגד?
רום: "אנחנו נמצאים בתהליך של שדרוג והחלפת כל מערכות הליבה שלנו. במסגרת זו אנחנו מחליפים את מערכות ה-AS400 שעדיין עובדות בארגון ועוברים ל-ERP, מחליפים את מערכות התנועה, המאפשרות לנו תכנון, כמו גם שליטה ובקרה טובים יותר על ניהול מערך התנועה של אגד. כמו-כן, הן מאפשרות לנו ליידע את הנוסע באתר, באפליקציה ובאמצעות מערכות השירות ופניות הציבור היכן נמצא האוטובוס, מהי התדירות שלו ומתי הוא יגיע. כל הדברים הללו מבוססים על מערכות שמגיעות ממרכזי השליטה עד לסניפים של החברה ולאוטובוסים עצמם. מדובר במערכות מחשב המאפשרות ניווט, בקרת נתונים ומצב המערכות באוטובוס אונליין. זוהי מהפכה אמיתית שלא הייתה כמותה מאז קום החברה, ואגף הטכנולוגיות אמון להביא למימושה".
היכן נקודות הממשק בין הטכנולוגיה למימוש השינוי הארגוני?
רום: "השאיפה היא להוביל מבחינה טכנולוגית - בשליטה, בקרה, אמינות ושירות. כדי שכל המערכות יעבדו וישרתו את המהפכה הטכנולוגית עלינו לבנות את הפלטפורמה. כך, למשל, למיטב ידיעתנו, אנחנו הארגון הציבורי היחיד שעובד בענן. יישמנו אותו במוקד שירות הלקוחות שלנו".
פרידמן: "תפיסת השירות שלנו מבוססת על כך שהטכנולוגיה מאפשרת לנו לעקוב אחרי כל פעולה של הנהג, בכל רגע. אנחנו יודעים מתי הוא יצא, האם עצר בתחנה ובמקרה שלא עצר - למה עשה זאת. אנחנו יכולים לשדר לו מסרים ולהבטיח את ביטחונו אם הוא בצרה. ביכולתנו לדעת אם הוא פתח דלת או לא, אין יותר מקום לשאלות או ויכוחים. כל זה שיפר באופן דרסטי את השירות".
במה אתם רוצים לבדל את אגד, בהנחה שהטכנולוגיה קיימת אצל כל החברות בתחום?
פרידמן: "חד-משמעית, בטיב ובחוויית השירות, בשיפור רמת האוטובוסים, בשילוב טכנולוגיות הנעה חדשניות, בשיפור שירותי המידע לנוסעים, בשימוש מקסימלי בסלולר, בקיצור זמני הנסיעה, בשיפור היעילות בניצול המשאבים, ובניהול מבוסס נתונים וחיזוי. ענף התחבורה משתנה לנגד עינינו, כאשר הטכנולוגיה היא הדבר הדומיננטי בכך. התפקיד שלנו הוא להתאים את הטכנולוגיה למציאות ולאפשר אותה".
פרידמן: "השינוי הארגוני אינו רק טכנולוגי, אלא בתפיסה הכללית. כל החטיבות יימדדו על הכול, כולל הטכנולוגיה, אם כי אני חייב לומר שאני לא יודע איך מודדים טכנולוגיה. לזכותו של רום ייאמר שהוא הציע את זה מהיום הראשון, אבל אני אומר שצריך ללכת בזהירות, בשלבים. חשוב לשמור על יציבות ובסופו של דבר, בעוד כמה שנים, אני בטוח שאגד לא תהיה דומה למה שהיא כיום".
האם יש בחזון שלכם אוטובוס ללא נהג?
פרידמן: "ראשית, אני בטוח שזה הרבה יותר קרוב ממה שחושבים, אבל בוודאי לא בטווח הנראה לעין, לא צריך להגזים. כל עולם התחבורה משתנה, יש כבר מכוניות אוטונומיות, ללא נהג, ויש תופעות כמו Uber, Gett וחברות צעירות. הן ללא ספק איום עלינו. גם הרכבת המהירה לירושלים תאתגר אותנו. אבל בסך הכול, אנחנו לא יושבים בשקט - אנחנו קשובים לעולם הסטארט-אפים, משלבים סטודנטים ומחקר, ומעודדים אותם להציע לנו את הדבר הבא".

תאריך:  26/10/2016   |   עודכן:  26/10/2016
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אגד
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
"גלגלי האוטובוסים של העתיד לא יוכלו לנוע בלי מערכות מחשוב"
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
עוד כמה שנים
אהרון שחר  |  26/10/16 21:01
2
לאן הלך הכסף
עולה  |  27/10/16 10:15
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מתי דוד
רגע שתקום המדינה הפלשתינית, צפוי גל ענק של פליטים פלשתינים מהמחנות בלבנון ובסוריה, להגיע ל"מולדת" הפלשתינית. חלום זכות השיבה(הזמני) יתממש בשלב הראשון שלו
אנה לבנה
אם אינכם עשירים ואינכם יודעים במה אתם מוכשרים: אתם לא לבד, רוב האנשים נמצאים אתכם באותה סירה. אבל אתם לא חייבים להסתפק בהכרח במוסד בסיסי ומסובסד. פנו לייעוץ פסיכולוגי-תעסוקתי בבחירת מסלול לימודים סביר להניח שתמצאו משהו בו אתם טובים
יובל לובנשטיין
הרשת יוצאת מדי שנה בהכרזות לתקשורת שהיא מפסידה ממון רב בשל סבסוד תחום מזון האבקות לתינוקות ומנגד קופאת על מקומה ולא עושה דבר    שופרסל, שתחום זה אינו מקור העיסוק המרכזי שלה, כבר פיתחה מותג פרטי בתחום ומציעה ללקוחותיה פתרון הולם
צ'לו רוזנברג
הצעותיהם של הח"כים הללו אין מנוס אלא לחשוב שאתה בפרלמנט הטורקי. יש להניח שרבים מבין אזרחי ישראל וחלק מהנבחרים לא היו מתנגדים ממש לו איזה ארדואן ישראלי היה עומד בראש המדינה
רועי אורן
בעיר חולון יש מספר בעיות הנדסיות שתיקון שלהן יוכל למנוע בעתיד תאונות דרכים    גם בחולון יש רחובות מרכזיים לצד רחובות משניים כאשר קיים קשר בין בתי התושבים למרכזים המסחריים הסמוכים למקום המגורים באמצעות המדרכות הרחבות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il