X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים
אין ספק שעם קום המדינה כאשר האמצעים היו דלים המדינה צריכה הייתה לספק את כל מחסורנו, לא היה טייקון או בסדר גודל הזה, שיכול היה להרים פרויקטים ממלכתיים, ועל כן המדינה הייתה צריכה לעשות זאת
▪  ▪  ▪
מי צריך

לפנים היה ערוץ טלוויזיה אחד במדינה, וכשמו כן הוא ערוץ מס 1. זוכר אני את השידור הראשון שראיתי וזה היה אי-שם בשנת 1986, הטלוויזיה הייתה בשחור לבן, האיכות על הפנים, מספר שעות השלג היה רב, אבל היינו מרוצים שסוף-סוף אפשר לראות עולם.
לאחר מזאת נכנס השידור בצבע, בתחילה כמשהו פרטיזני שהמדינה נלחמה כנגדו על-ידי המחיקון, אולם אנחנו החזרנו לה עם אנטי מחיקון (ממשלות סוציאליסטיות). בהמשך הוסדר נושא הטלוויזיה כך שיש מספר חברות שמספקות את השרות, אם בלווין, אם בכבלים ואפילו שרות מוגבל של 6 ערוצים יש ללא תשלום שוטף- עידן +.
במקביל יש כ-10 ערוצי רדיו ארציים, ועוד כ 20 ערוצי רדיו אזוריים, מבין ערוצי הרדיו הארציים המדינה מחזיקה את כולם, ואילו האזוריים הם כולם בבעלות פרטית על-פי רשיון שניתן להן.
האם במצב עניינים זה צריך בכלל ערוץ ממלכתי? אין ספק שעם קום המדינה כאשר האמצעים היו דלים המדינה צריכה הייתה לספק את כל מחסורנו, לא היה טייקון או בסדר גודל הזה, שיכול היה להרים פרויקטים ממלכתיים, ועל כן המדינה הייתה צריכה לעשות זאת. גם התפישה הכלכלית הייתה סוציאליסטית במהותה, וגרסה שהמדינה היא האימא והאבא של האזרח ועליה מוטל העול.
ידיים פרטיות
עם השנים ברוך השם גדלנו והתפתחנו, והאמצעים בידי האזרחים התרבו, הם מסוגלים לשלם עבור השרותים שהם מקבלים, ליזום מהלכים, להקים קבוצות רכישה ועוד. מפעלי ים המלח שהיו בבעלות המדינה והמדינה הפסידה עליהם הון עתק נמכרו לידיים פרטיות והם עושים חיל.
חיפוש נפט שנעשה בעבר על-ידי המדינה ובמימונה, נמסרו רשיונות לידים פרטיות וראה זה פלא הם מצאו גז בכמויות עתק. הגישה הכלכלית השתנתה, ממשק ריכוזי למשק מופרט, שבו כוחות השוק שולטים, אם כי המדינה לא משכה ידיה כליל ממנו. ראו לדוגמה את חברת השיט צים שהייתה בבעלות המדינה, נמכרה לגורם פרטי עם שמירת מנית זהב בה על-ידי המדינה.
ומכאן אנחנו מגיעים לתאגיד השדור הציבורי שמוקם על חורבות הערוץ הממלכתי, ובבסיסו הרצון להפריט את השרות, ונשאלת השאלה מדוע. מדוע לא ימכר התאגיד לכל המרבה במחיר, מדוע אנחנו צריכים תאגיד שיעשה את רצון הממלכה ולא יהיה אוביקטיבי בבסיסו.
אומרים לנו כי זאת פגיעה בדמוקרטיה, בכל המדינות המפותחות התאגיד הוא ממלכתי, אבל מי אמר שזה טוב, האם צריך התאגיד להיות הפרבדה של השלטון, או שמא הוא צריך להיות עצמאי בתכניו, לבקר את המשטר כשצריך ולשבחו כאשר מגיע לו.
נהפוך הוא. תאגיד ממשלתי שממומן על-ידי הממשלה לעולם לא יהיה עצמאי, הוא תמיד יעשה יותר או פחות מה שאומר השלטון, מספיק לראות את התנהלותה של מירי רגב כדי להבין זאת.וגם ביבי רוצה לבטל את התאגיד כי האיוש שלו אינו מוצא חן בעיניו.
אז אני בעד ביטול התאגיד, או מכירתו לגורם כלכלי עצמאי, שינהל אותו על-פי אמות מידה כלכליות, עם תכנים שיסוכמו מראש, עם התחייבויות מתאימות, ונצא מעוד דינוזאואר עתיק.

תאריך:  30/10/2016   |   עודכן:  30/10/2016
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 מירי  רגב / Miri Regev
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
תאגיד השידור הציבורי לאן
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
הכותרת של מאמר זה היא:
אל: בעל המאמר  |  30/10/16 20:06
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יהודה דרורי
במלחמה, כמו במלחמה, יש לתקוף מה שיותר מהר, ולהעביר את המלחמה לשטח האויב, ולא להתקפד במיגננה. האויב המוסלמי יודע שלא יוכל לנו בשדה הקרב ולכן פנה מזה זמן רב לשדה הקרב התעמולתי שבשיאו, יוצאות החלטות מאוד מזיקות. אסור לתת להם אפילו ניצחון אחד! רק סטירת לחי מצלצלת תעמיד אותם על מצב הדברים האמיתי
יוני בן-מנחם
יו"ר הרש"פ מנסה להתפייס עם חמאס כדי למנוע את לחצי מדינות ערב ולנטרל את מחמד דחלאן. גם אם יתחדשו המגעים בין פתח לחמאס הסיכוי להגיע להסכם פיוס הם נמוכים
ישראל רוזנבלט
מופע ההיתממות של רינה מצליח ראוי באמת לפרס פוליצר ישראלי (אילו היה כזה). "התקשורת מבקרת כל ממשלה?! באמת, גב' מצליח? כל ממשלה? או אולי הוגן יותר להודות שמדובר "במיוחד את הממשלה הזו"?
שמעון גרובר
ריבוי המכללות יוצר עודף עורכי-דין, ומאידך הולך וגובר המחסור ברופאים ובמורים איכותיים
אורי שרגיל
עיתונות שמציתה אש    אין כל צורך בגילויי גאווה, התלהבות, והתגייסות למען ארגוני 'זכויות אדם ', כי האדם 'זה לא משהו' שיש להתגאות בו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il