X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
על-פי מקורות מצריים ההנהגה המצרית החליטה על שורה של הקלות שיבוצעו בקרוב לתושבי רצועת עזה. מצרים זוקפת את ההקלות לזכותו של מחמד דחלאן כדי לחזק את מעמדו בעימות עם יו"ר הרש"פ
▪  ▪  ▪
מוחמד דחלאן [צילום: AP]

על-פי מקורות בתנועת פתח, מצרים לא אהבה בלשון המעטה את נסיעתו של יו"ר הרש"פ מחמוד עבאס לטורקיה וקטר, הנחשבות לעויינות למשטרו של הנשיא המצרי עבד אלפתאח א-סיסי, ואת ניסיונו להתפייס עם חמאס בתיווך קטרי תוך התעלמות ממצרים שיש לה גבול משותף עם רצועת עזה ואינטרסים ביטחוניים וכלכליים ברצועה. מצרים גם שימשה במשך שנים רבות כמתווכת העיקרית בין פתח לחמאס.
מחמוד עבאס התלונן באוזני מנהיגי חמאס, ח'אלד משעל וסגנו אסמעיל הניה, כי מצרים ביחד עם עוד מדינות ערביות מפעילות עליו לחצים להתפייס עם מחמד דחלאן וביקש מהם לחדש את שיחות הפיוס עמו כדי לסכל את התוכניות של מצרים ושל מחמד דחלאן שאותן הוא רואה כקונספירציה נגדו.
ההנהגה המצרית איפשרה לפני כשבועיים למודיעין המצרי ולמחמד דחלאן לארגן כנס אקדמי בעין אלסוח'נה במצרים בהשתתפות 130 אישים מהשטחים שעסק בבעיה הפלשתינית ואחדות תנועת פתח, בניגוד לדעתו של מחמוד עבאס, ועל-פי מקורות פלשתינים היא תקיים בקרוב עוד שלושה מפגשים שונים עם אישים פלשתינים על אדמתה, אחד מהם יעסוק בנושאי כלכלה ומסחר.
נראה כי עתה החליטה ההנהגה המצרית לחזק בגלוי את מעמדו של מחמד דחלאן כדי לסמן למחמוד עבאס את מורת רוחה מהתנהלותו והתעלמותו מבקשותיה.
למחמד דחלאן, יליד ח'אן יונס שברצועה, יש בסיס תמיכה רחב ברצועת עזה, לפני שבוע אישרה מצרים לרעייתו ג'לילה להיכנס לרצועה דרך מעבר רפיח כדי לחלק כספי תמיכה מן המפרץ לתושבי הרצועה לאחר שהרש"פ מנעה ממנה להיכנס לרצועה דרך מעבר ארז.
אולם, המצרים מתכוונים גם לתת הקלות לתושבי הרצועה תוך הודעה כי הדבר נעשה תודות לשתדלנותו של מחמד דחלאן, דחלאן יקבל את הקרדיט לכך ולא מחמוד עבאס.
מצרים מתכוונת להעניק את ההקלות בנקודה הכואבת ביותר לתושבי הרצועה והיא מעבר הגבול ברפיח, המוצא היחידי של תושבי עזה לחו"ל, הסגור כמעט ברוב ימות השנה מאז השתלטה תנועת חמאס על רצועת עזה.
ואכן, מחמד דחלאן השוהה בקהיר נתן ביטוי ראשון למגמה הזו כשהודיע בראיון שהעניק ב-29 באוקטובר לסוכנות הידיעות "מען" כי "יש לי תקוות כי תהייה פתיחות מצרית רצינית בקשר לרצועת עזה, יש ניצוץ תקווה אמיתי שמקורו במצרים". דחלאן תיאר את המצב הקשה ברצועת עזה במילים "רצועת עזה היא פצצת זמן גרעינית על סף פיצוץ בפרצוף של כולם".
אתר האינטרנט KARAMAPRESS.COM דיווח ב-29 באוקטובר מפי מקורות מצרים ופלשתינים כי מצרים תפתח את מעבר רפיח באופן קבוע ויעשה בו שימוש גם לצרכים מסחריים.
על-פי אותם מקורות למחמד דחלאן היה תפקיד מרכזי בשכנוע ההנהגה המצרית לשנות את היחס שלה למצב ברצועת עזה וכי מצרים בוחנת ברצינות הקמת אזור סחר חופשי על גבול רפיח, דבר שאמור להזרים כסף רב לקופת המדינה המצרית.
העיתון "ראי אליום" דיווח ב-29 באוקטובר כי שני חברי פרלמנט מטעם פתח, המזוהים כתומכי דחלאן ואשר השתתפו בכינוס האחרון במצרים הם שמטפלים בבקשות של סטודנטים לצאת מהרצועה ללימודים בחו"ל ומעבירים אותן למשרד הפנים של חמאס ברצועה,על-פי מקורות פלשתינים ברצועת עזה ממתינים כ-30 אלף איש המבקשים לצאת למצרים מסיבות הומניטריות שונות.
האפשרות כי אכן צפוי שינוי במדיניות המצרית בנושא מעבר רפיח מקבלת גם אישור ממקורות מצריים נוספים,אשרף אבו אלהול, סגן העורך של עיתון אל-אהראם הנחשב לשופר של השלטון המצרי, מסר לאתר האינטרנט "אל-ריסאלה" כי קיימת מגמה מצרית לפתוח את מעבר רפיח ל 6-8 ימים בכל חודש.
נראה כי מצרים עומדת לעשות את המחווה הזו כלפי תושבי רצועת עזה דווקא בעיתוי הזה למרות יחסיה המעורערים עם תנועת חמאס כדי לחזק את הפופולריות של מחמד דחלאן הנאבק על זכותו להיות יורשו של מחמוד עבאס למרות גורש באופן רשמי מתנועת פתח ב-2011. אולם, גם תנועת חמאס מעוניינת בפתיחת מעבר רפיח כדי להקל על הלחץ ההומניטרי שנוצר בתחומי הרצועה ולהפחית את הביקורת נגדה ברחוב העזתי.
סאמי אבו זוהרי, דובר התנועה, מסר כי חמאס הציעה למצרים לשגר משלחת לקהיר כדי לחדש את השיחות בין הצדדים וכי היא מעוניינת בפיתוח הקשרים עם מצרים.

תאריך:  01/11/2016   |   עודכן:  01/11/2016
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מצרים מחזקת את מעמד דחלאן
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
יוני היקר
כבש 44  |  1/11/16 11:28
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ישראלי-פלשתיני
פרופ' יהושע טייטלבאום
הילרי קלינטון צפויה להיות יותר ידידותית לישראל מאשר ממשל אובמה, בעוד מדיניותו של דונלד טראמפ היא בבחינת חידה. בכל מקרה, הממשל הבא יהיה זהיר מאוד בנוגע לסכסוך הישראלי-פלשתיני
עידן יוסף
בודקים של רשות המעברים תפסו בתא המטען של מכונית פרטית שוהים שלא כחוק
עידן יוסף
חייל אחד פצע באורח בינוני ושניים נוספים באורח קל    מחבל ירה לעבר עמדת שמירה    המחבל ששייך לצבא השיטור הפלשתיני חוסל
יוני בן-מנחם
יו"ר הרש"פ מנסה להתפייס עם חמאס כדי למנוע את לחצי מדינות ערב ולנטרל את מחמד דחלאן. גם אם יתחדשו המגעים בין פתח לחמאס הסיכוי להגיע להסכם פיוס הם נמוכים
דביר מור
האם מתווה תוכנית ההרגעה של השר נפתלי בנט ישימה ואחראית לשלום ישראל או שמא תוכנית ההיפרדות של ח"כ עמר בר לב היא הישימה והאחראית לשלומה ולאופיה הדמוקרטי של המדינה?
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il