X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
העצרות ההמוניות עושות רע לזיכרון של יצחק רבין הן הולכות למקום לא טוב, אולי אפילו למקום מסוכן מי שרוצים לזכור מוזמנים, לדוגמה, לעצרת השנתית על-יד קברו של רבין בהר הרצל, שאותה מארגן, זו השנה ה-21, בשקט, כראוי, מי ששימש לפנים כעוזרו, אריה ברוש ממושב מולדת גם השנה, בארבעה בנובמבר, פקדו את המקום ובאו לכבד את זכרו של רבין, להתאבל ולכאוב, 300 איש
▪  ▪  ▪
אש זרה [צילום: תומר נויברג/פלאש 90]

לקראת מועד קיום עצרת ההמונים לציון יום השנה ה-21 להירצחו של ראש ממשלת ישראל לשעבר יצחק רבין ז"ל התברר כי משנה לשנה מתגבר הקושי להשיג את המימון הנדרש למימונה. אני מבקש לזהות בקושי הזה את היטשטשות אותו חלק בזיכרון הקולקטיבי של האומה, "שטופת דמע", המתמצה המלים - לעולם לא נשכח, לעולם לא נסלח. ובשבועת אי-שחרורו של הרוצח, יגאל עמיר, ממאסר העולם שבו הוא נתון. לעולם. לעולם לא.
אבל קיימת בעיה לא רק בסדקים הנבעים בחומת הזיכרון הבצורה (סדקי טשטוש, הכחשה, והשתלטות שגרת החיים, שתמיד עושים את שלהם ואת שלנו בעת ובעונה אחת) אלא גם במתכונת של עצרת המונים כביטוי לזיכרון.
אולי יש מקום וטעם, חרף הצלחתה, המפתיעה בריבוי משתתפיה, של העצרת "הספונטנית" שהתארגנה על-ידי יוזמות של יחידים, לבחון מתכונת שונה לציון הרצח. מקום אחר. אופן שונה של טקס. בלי "שרים בכיכר", בלי נאומים שתמיד ידגישו בהם הנואמים, גם אם לא בכוונות מכוונים את המפריד, הקורע, המשסע, המפלג. את "אנחנו" מכאן ואת "הם" משם. את ההיגיון הצרוף של השמאל המובס והכאוב לעומת "התלהמות והטירוף" של הימין.
הר הרצל
העצרות ההמוניות עושות רע לזיכרון של יצחק רבין. הן הולכות למקום לא טוב. אולי אפילו למקום מסוכן. מי שרוצים לזכור מוזמנים, לדוגמה, לעצרת השנתית על יד קברו של רבין בהר הרצל, שאותה מארגן, זו השנה ה- 21, בשקט, כראוי, מי ששימש לפנים כעוזרו, אריה ברוש ממושב מולדת. גם השנה, בארבעה בנובמבר, פקדו את המקום ובאו לכבד את זכרו של רבין, להתאבל ולכאוב, 300 איש.
נוער הנרות שכבו, בגר. הנערות הפכו לנשים, הנערים - לגברים. הניסיון להפיח אש בנרות חרוכי הפתילים הוא לא מוצלח. האש - זרה.
אני לא חושב שנכון יהיה לנסות לארגן עצרת המונים בכיכר ביום השנה ה-22 להירצחו של רבין בשל ההצלחה של העצרת הלא מתוכננת שהתקיימה השנה והתארגנה בעיקר הודות למסרים על קיומה ועידוד אנשים להשתתף בה באמצעות פייסבוק.
נכון וראוי לזכור, גם להזכיר, אבל לא עוד בראש חוצות, בעצרות אשר צביונן הפוליטי המובהק מצטייר,עדיין, ואולי אף ביתר, שאת כניסיון של השמאל לבדל עצמו כמחנה שוחר שלום בעוד מן העבר השני, נוכח-נפקד, ניצב מחנה הימין המחרחר לכאורה מלחמה.
אפשר וראוי לזכור את רבין אחרת.

תאריך:  06/11/2016   |   עודכן:  06/11/2016
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אפרים הלפרין
ערוץ 20 מבקש לשדר חדשות    על-פי הפרסומים הוא חייב להיות חבר במועצת העיתונות על-מנת שהוועדה המקצועית של המועצה לשידורי כבלים ולווין, תאפשר לו לשדר חדשות, הכיצד?
אפרים הלפרין
ההתבטאות של נשיאת בית המשפט העליון בעניין האקדח שהניחה לכאורה שרת המשפטים על שולחנה, תירשם בספר ההיסטוריה של בית המשפט עליון, ליד משפטו של ח"כ בדימוס יוגב על הטרקטורים, שתי אמירות מיותרות, דוחות, שאינן עולות בקנה אחר עם התבטאויותיו של האדם הנאור, תרתי משמע
דוד חרמץ
למה תמיד הכל אצלם צריך להימצא רק בשתי קצות הסקאלה? למה אין בהגדרות של התוכנה שלהם משהו ביניים? אולי 'רב מֵקל'. אולי 'רב פשרן'. אולי 'רב שנותן מענה לבעיות שהזמן (2016) גרמן'
יהודה קונפורטס
דוח המבקר מצביע על ליקויים חמורים ביישום מערכות המחשוב בממשלה ● זה לא פלא: כשאין ניהול אמיתי מצד מי שנמצא בראש הפירמידה, אין מי שיכפה על משרדי הממשלה ליישם את הטכנולוגיה
יהודה דרורי
הוא התעקש לקרוא לכך טראנספר (העברה) שהיא מילה מאוד לא סימפטית עם אסוציאציה לגירוש אוכלוסין נוסח סטלין והיטלר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il