ביום חמישי האחרון (3.11.16) פורסם באמצעי התקשורת על סבב מינויים חדש בצבא אשר הבולט שבו הנו מינויו של האלוף
אביב כוכבי לתפקיד סגן הרמטכ"ל. כוכבי אמור להחליף בקרוב את האלוף
יאיר גולן המכהן כיום בתפקיד זו מתוך הנחה ששניהם (ואולי גם האלוף
הרצי הלוי יתמודדו בעתיד על תפקיד הרמטכ"ל).
תהליך מינויו של סגן רמטכ"ל בניגוד למינוי רמטכ"ל שבו שר הביטחון בוחר מועמד מתוך רשימת שמות, ומביא את השם למליאת הממשלה אשר מצביעה על המינוי, מינויו של סגן רמטכ"ל מתבצע בחדרי-חדרים.
כלומר: הרמטכ"ל מביא את רשימת המועמדים שלו לשר הביטחון,והלה מחליט האם לאשר את המינויים,או לדחותם על הסף, מה שגורם לכך שהתהליך אינו שקוף לעיני הציבור (כך שלא ניתן לדעת מהם השיקולים של הרמטכ"ל בתהליך מינוי האלופים).
הניסיון לתקן את המעוות הממסד הצבאי מודע לכך שמדובר בתהליך לקוי המעורר הרבה סימני שאלה. כך, למשל, בשנת 2010 הגיש
מבקר המדינה דאז
מיכה לינדנשטראוס דוח המתריע על תהליך זה.
הרמטכ"ל דאז אשכנזי אישר את המלצות מבקר המדינה, אך לא דאג שהם יוטמעו במערכת הצבאית.
דעת הכותב בנושא זה אני סבור מצד אחד,שמקדמים קצינים בקצב מאוד מהיר, מבלי להתחשב בהישגיהם בתפקיד הקודם אותו מלאו (דבר אשר עלול להוביל לכך שאדם יגיע לתפקיד הבא לא בשל,ולא מנוסה)ולכן,צריך להשאיר את כוכבי לפרק-זמן קצר בפיקוד הצפון,כדי שיהיה כשיר יותר לכהן כסגן רמטכ"ל בבוא העת, אך מצד שני אני מאמין באמירה האמריקנית: "מה שלא שבור,לא צריך לתקן" ולכן יש לסמוך על המערכת הצבאית אשר מכירה את כישורי אלופיה,ויודעת למקם אותם במשבצת ההולמת את כישוריהם.
לא יזיק להכניס לתהליך שקיפות, כדי שלא יווצר מצב לפיו אדם לא מתאים ימלא תפקיד אשר לא הולם את כישוריו הבסיסיים.