X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
כותרת "מפוצצת" בעיתון הארץ (אתר האינטרנט) מאת הפרופסור זאב שטרנהל: "הקרב על בית המשפט, כניעה אינה אופציה", ואני תמה איך "שוחרי השלום" מקרבנו הופכים כל ויכוח לגיטימי בחברה השסועה שלנו לקרב, ואת תוצאת הקרב לכניעה או תבוסה או הכנעה
▪  ▪  ▪
שטרנהל. כותרת מפוצצת [צילום: פלאש 90]

האם התהפכו היוצרות? האם השמאל והשמאל הקיצוני ששים פתאום אלי קרב? האם ה"ליברלים" עוברים לטרמינולוגיה של אקדחים? זה התחיל עם נשיאת בית המשפט העליון עם האקדח שהניחה לכאורה שרת המשפטים על שולחנה וזה ממשיך עם הפרופסור שטרנהל בעיתון הארץ והכותרת "הקרב על בית המשפט, כניעה אינה אופציה".
ומהי כן אופציה? תמות נפשי עם הפלישתים? מלחמת אחים? מהי כן אופציה? טנקים מול בניין הכנסת? טרקטורים על בית המשפט העליון?
רבבק, כבוד הנשיאה וכבוד הפרופסור, כאן אפרים, לא שר, לא בטיח ולא נעליים, כאן אפרים, מלמטה, נמוך, הרבה יותר נמוך, הרבה הרבה יותר נמוך, לא מהעליתה, מהתחתיתה, תשפילו, תשפילו, יותר נמוך, לא פוליטיקאי, לא רואה גרוש מהמדינה, רק משלם, מבסוט מהחיים, רוצה להיות יהודי במדינת היהודים ומוכן לשלם מחיר גבוה מאוד לשם כך, אז דחילקום אל תביאו עוד מלחמה, יש כבר אחת והיא די מספיקה.
את האקדחים והקרבות תשאירו בשביל הרוצחים הנקלים שרוצים אותנו בים.
אצלנו, בעם היהודי, אחים לא קמים על אחיהם, למעט קומץ מופרעים אשר אני משוכנע ששניכם לא מנויים על אותו קומץ. אחים קמים על אחיהם ואחיותיהם בסוריה, בעירק, כאן זה לא עובר וזה לא יעבור, ואתם מתבטאים כאילו זהו משוש חייכם.
מה זה הדבר הזה? מה פשר כל ההתבטאויות האלה? המדינה היא לא רק שלכם, לא ירשתם אותה מאף אחד, היא שלנו, של היהודים, של כל היהודים.
מילא הייתם פוליטיקאים המזמרים את זמרת הברבור שלהם, עולם הולך ונעלם, כמי ח"כ מרגלית שביקש שהמדינה תוחזר אליו, אין לו ברירה, החלופות אצלו הן למות (פוליטית) או לחדול (פוליטית) ולא טעיתי בחלופות הוא פוליטיקאי נואש אשר מדבר כמו פוליטיקאי נואש, ואין דנים פוליטקאי בשעת ייאושו.
אבל אתם לא פוליטיקאים, אם אתם נואשים אז לכו הביתה, או לכו לרופא, ייאוש זו לא מה שנחוץ לנו כעת לא בבית המשפט, לא באקדמיה, נחוצים לנו דעות מרובות, נחוץ לנו סיעור מוחות, נחוץ לנו איזון ושיקול דעת בקבלת ההחלטות, ונכון, יש אזורים מאוד לא מאוזנים, אשר יצאו מאיזון לאורך שנים בשקט בשקט, ופרצו בסערה לחיינו עם מהפכה רבתי במערכת המשפט שלנו, ומהפכות מן הסוג הזה יש בהן טוב ויש בהן רע, אך הן חייבות איזון, הן חייבות תיקון, התיקונים האלה לא בוצעו במשך כל השנים עד היום, והממשלה הנוכחית נחושה לאזן ולתקן, ובעתיד יהיה יותר ויותר קשה לתקן, בגלל הבדיקות הגנטיות האדיאולוגיות שאתם עושים למועמדי השפיטה, ה-SORTING המחייב שכל השופטים, במיוחד העליונים שבהם יהיו מאותו שטנץ, וזה לא מתאים לי חברים, עזבו אותי מנתניהו ומשקד הם פוליטיקאים, אני לא, לי זה לא מתאים, ואני כפי שאתם זוכים ודאי שמי אפרים, מהתחתיתא, מעמקי התחתיתא, לא פוליטיקאי ולא נעליים, אני רוצה לעבוד אתכם ביחד על-מנת לאזן ולמזער את הנזקים שנגרמו במשך השנים עקב מהפכה שלא תוקנה מאז נוזמה למעט מספר תיקונים טרמינולוגיים של מחולל המהפכה, וזאת כאשר הבין שכמה ממושגיה הם פתטיים, ושמים לצחוק את כל הרעיון (אמירה כמו "האדם הנאור" שהוחלפה ב"אדם הסביר" – מבלי לשנות את מהותה במאום).
נרדמתי בשמירה
אין כאן מלחמה, ואיש לא שולף אקדחים רק לשונכם המראה חששות לסימני מחלה מתקדמת, היא זו הממציאה את המלחמה, ואולי הבעיה הרבה יותר עמוקה והיא לא רק בלשון אלא עמוק בראש, אז אנא טפלו בעצמם, אל תכריזו עלי מלחמה, אני אוהב אתכם, אתם חלק ממני, הלכתי לקראתכם צעדי ענק לאורך השנים, ואז נרדמתי בשמירה ואז אתם משכתם את כל השמיכה, עכשיו התעוררתי, אני לא מבקש לקחת הכול לאחור, הרבה ממה שעשיתם היה טוב, אבל אנו חייבים לאזן, הלכתם רחוק מידי, ואני מבקש מכם שיתוף פעולה על-מנת לאזן.
ואם לא תשתפו פעולה, אז לא תהיה מלחמה ולא יהיה צורך באקדחים, לא כניעות ולא בטיח, אלא אם אתם תשלפו, מפלגתי היא בשלטון כבר זמן רב, עד היום לא ניצלה את הסמכות השלטונית שבידיה על-מנת לערוך רפורמות מן הסוג הנדרש בתחום המשפט, וכעת היא נחושה לעשות כן.
יש לכם במה לוויכוח, אתם יכולים להתגייס לפוליטיקה ולנסות לשלוט, אבל חלילה לנו מלשלוף אקדחים, אוי לנו אם תהפכו את הוויכוח הלגיטימי לקרב של תבוסה הוא של הכנעה.
אפשר להפגין, אפשר למחות, אפשר להתארגן פוליטית (אני מניח שלשופטים פעילים אסור לקחת חלק בהתארגנויות פוליטיות), יש המון המון מה לעשות על-מנת להשפיע בדמוקרטיה, ולעתים קל יותר להשפיע ממסדרונות השלטון, לעתים קל יותר להשפיע מבחוץ אך השפעה עם אקדח לרקה, איננה השפעה, אקדח לרקה הוא פשוטו כמשמעו סחיטה מן הסוג הבזוי והנאלח ביותר, ואני משוכנע שבמשנה שיקול דעת, אתם תהפכו דיסקט, תעברו לטרמינולוגיה ולמעש המתאימים לחבר בני אדם, במקום הטרמינולוגיה הקיימת שאינה מתאימה כלל לחיים הציבוריים שלנו, ואף לא לחיים של חיות טרף.

תאריך:  14/11/2016   |   עודכן:  14/11/2016
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הקרב על בית המשפט
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
היא קולנוע נפלא מסיבות רבות.
סדרת סרטי הסנדק,  |  14/11/16 12:40
 
- מענין מדוע אינך מזדהה, אך
ברוך שטיין  |  14/11/16 15:05
 
- הגבת בלי לקרוא מה שכתבתי.
לברוך שטיין,  |  14/11/16 15:40
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עמוס ידלין
טראמפ הציג עמדות בדלניות, וכן הצהיר על כוונות להחליש את המחויבות האמריקנית לנאטו ולשתף פעולה עם רוסיה    מתחים אלו, שעדיין לא ברור כיצד יגשר עליהם הממשל החדש, מקשים לזהות את מדיניות החוץ שלו בזירה הגלובלית בכלל ובמזרח התיכון בפרט    קשה להגדיר את עמדתו המדויקת של הנשיא הנבחר טראמפ כלפי ישראל
יהודה דרורי
הדבר הכי מגוחך בכל רעיון ההסדר הזה הוא, שמנהיגי שני הצדדים לסיכסוך, נתניהו ואבו-מאזן, הסכימו לבצע אותו, תוך ידיעה ברורה שהדבר אינו בר-ביצוע
איתן קלינסקי
הקול המבשר במגברי הקול על-כניסת השבת, הקול של המואזין במסגד וקול צלצולי הפעמונים בכנסייה הם חלק מהנוף בערים המעורבות, הם חלק מהנוף של הארץ הזו
יוני בן-מנחם
התנהלותו של מחמוד עבאס הביאה להתקררות ביחסים עם כמה מדינות ערביות ולעיכוב הסיוע הכספי הסעודי לרש"פ. סעודיה משתמשת בכספי הסיוע כמנוף לחץ על יו"ר הרש"פ ליישר עמה קו בנושאים אזוריים שונים
איתמר לוין
המסרים הפייסניים והנשיאותיים של דונלד טראמפ מאז הבחירות מוליכות לשתי מסקנות אפשרות: או שהוא שיטה בכולם במסע הבחירות, או שהוא עושה זאת כעת. האפשרות הראשונה היא הרע במיעוטו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il