X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים
הדמוקרטיה יכולה לחיות כאשר האזרח שוקל את שיקוליו בכובד ראש ומחליט את החלטותיו לפי שיקול תועלתני. אלא שכמו שהשמאל - בארצות הברית ובישראל - חשב וחושב, אין לפוליטיקה הרציונלית אותה עוצמה מגייסת שיש להפחת תקוות שווא שאין להן אחיזה במציאות. לידיעת השמאל: חלוקת סמי הזיה אינה תחליף לתרבות פוליטית רציונלית
▪  ▪  ▪
[צילום: נועם ריבקין פנטון/פלאש 90]

כישלונה המהדהד של הילרי קלינטון בבחירות לנשיאות ארצות הברית תרם ליוקרתה של הדמוקרטיה הליברלית האמתית בעולם, והוסיף הרבה תקווה לביטחונה העצמי. אולם, העובדה המעניינת ביותר היא, שמאורע שהכה בתדהמה את התקשורת - בארצות הברית ובישראל - התרחש בתקופה שבה התקשורת חשבה שהיא יכולה לקבוע את השלטון - בארצות הברית ובישראל - כאילו אין בחירות דמוקרטיות, בארצות הברית ובישראל.
נכון שישנן בעיות כלכליות וחברתיות קשות, אך הן אינן קטסטרופליות: אחוז האבטלה - בארצות הברית ובישראל - נוח מאוד בהשוואה לאיחוד האירופי, הצמיחה נמוכה אך קיימת והאינפלציה מרוסנת. העשירים אומנם מתעשרים עוד יותר והעניים אינם סובלים פחות, אך אין שום דמיון למצבים שהיו קיימים בעבר.
את הסיבה לכישלונה של קלינטון אפשר לאתר בכך שהדמוקרטיה הליברלית השתנתה והפכה לתרבות פוליטית מתנשאת, המבוססת על ההנחה ששום שכבה חברתית ושום קבוצה לא יצליחו לשבור את כוחנותו של עדר התקשורת השיכור מכוחו הרב. טראמפ הוכיח שאת התרבות הפוליטית היומרנית הזאת אפשר להבקיע לא רק כאשר נוצר מצב שבו מיליוני בני אדם אינם חוזרים משדה הקרב או מאבדים את מקורות המחייה שלהם, אלא גם בתקופה רגילה למדי. כל מה שצריך זוהי הבנה אינסטינקטיבית בכוחות המניעים בני אדם בחברה. אבל, הדמוקרטורים והנאורים בעיני עצמם מופתעים כל פעם מחדש כאשר ציבור הבוחרים אומר את דברו ואינו הולך בתלם המסומן על-ידי שופרות התקשורת.
הדמוקרטיה יכולה לחיות כאשר האזרח שוקל את שיקוליו בכובד ראש ומחליט את החלטותיו לפי שיקול תועלתני. אלא שכמו שהשמאל - בארצות הברית ובישראל - חשב וחושב, אין לפוליטיקה הרציונלית אותה עוצמה מגייסת שיש להפחת תקוות שווא שאין להן אחיזה במציאות. לידיעת השמאל: חלוקת סמי הזיה אינה תחליף לתרבות פוליטית רציונלית.
על כן, במקרה הישראלי, במקום פוליטיקה רציונלית אנו עדים לשטיפת מוח נוראה שליוותה ומלווה את שיווקו של עגל הזהב, "תהליך השלום" השקרי, בבחינת אלה אלוהיך ישראל, בעידודם הכוחני של הקלינטונים ואובמה. בנוסף, אנו עדים לטיפוח שנאה ובוז כלפי כל מי שיודע בחושיו ובמחשבתו שמדובר בתהליך המבוסס על הנחות שגויות. ההתבססות על הכמיהה הטבעית לשלום הפכה למיתוס של שלום בכל מחיר, גם אם "השלום" הוא חזירי וגם אם מחירו הוא פגיעה גזענית במאות אלפי יהודים, בזכויותיהם וברכושם, עד כדי הסתכנות בהתאבדותה של ישראל השפויה והציונית והקרבתה למולך "השלום".
לכל אורך הדרך אנו עדים לזלזול בתבונתו של האזרח הבוחר. בהקשר זה אין לשכוח את האמירה האלמותית של יצחק בן-אהרון שדרש להחליף את העם שבחר את מנחם בגין לתפקיד ראש הממשלה. די לשמוע את אילנה דיין, אודי סגל, יונית לוי, נחום ברנע, בן כספית, סימה קדמון ואחרים כדי להבין שהגישה המתנשאת בעניין הצורך להחליף את העם לא פסה מן העולם של הנאורים בעיני עצמם, הנושאים לשווא את שמה של הדמוקרטיה ושל עיתונות רצינית ו/או אחראית.
ואולם, אסור שכישלונה של קלינטון יהווה מעין הוכחה לחוסר התוחלת של הדמוקרטיה הליברלית האמתית. זו המבוססת על מתן זכות אמתית לבוחרים לומר את דברם בבחירות חופשיות, ללא הכוונה מלמעלה לבחור בציפי לבני או בהילרי קלינטון, רק בגלל שאלה הן מי שהתקשורת המתנשאת והמגויסת חפצה ביקרן.
ההפך הוא הנכון: דווקא על-רקע ההתנשאות התקשורתית של "כלב השמירה" שהפך לכלב ציד נגד מי שמסרב ללכת בתלם, יש להמשיך ולהילחם על הערכים הליברלים והדמוקרטים האמתיים, ולשמור עליהם מכל משמר, כולל זכותו של הבוחר לחשוב בעצמו מה נכון וטוב עבורו.

תאריך:  11/11/2016   |   עודכן:  11/11/2016
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
למרות הילרי
תגובות  [ 14 ] מוצגות  [ 14 ]  כתוב תגובה 
1
כל הכבוד ותודה על הניתוח המאלף ל"ת
יהודי מפוכח  |  11/11/16 21:37
2
דברים כדורבנות
אילנה ילין  |  11/11/16 21:51
 
- את צודקת, חגיגה אמיתית ל"ת
יהודי מפוכח  |  11/11/16 23:10
 
- אילנה: כמי שעוסק בפסיכולוגיה
נבוכדנצאר  |  12/11/16 18:53
 
- אתה נשמע כמו שמאלן מלפני 2500
יהודי מפוכח  |  13/11/16 07:11
3
אתה
שמ  |  12/11/16 03:16
4
למרות הילרי
קורא מפוקח  |  12/11/16 10:24
5
יפה כתבת..הלילה בו הכלים נבחו
מרק_טווין  |  12/11/16 11:33
6
זכותו של הבוחר
סב  |  12/11/16 11:37
7
כמה משמח שהבוחר בארה"ב
הבוחר צודק  |  12/11/16 12:40
8
שתי הערות
א-דפנה  |  12/11/16 16:52
 
- שתי תשובות
סב  |  12/11/16 17:50
9
יישר כוח לרון בריימן על כתבתו
טוביה שלזינגר  |  12/11/16 18:41
10
יש להלחם גם על הזכות לממש
וינטר הניה  |  19/11/16 11:32
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יהודה דרורי
בארה"ב התעורר שוב השמאל הקיצוני כנגד ההליך הדמוקרטי של בחירת הנשיא טראמפ וממשיך להמריד נגד הנשיא הנבחר וממשלו, והעיתונות המוטה שם שמאלה, קוראת לכך "הפגנות ספונטניות"
ראובן לייב
מאחורי הקלעים נרקמת לה בשקט מערכת-קשרים בין ישראל למדינות סוניות מתונות, במאמץ משותף למגר את הטרור האיסלאמי המאיים על המזרח התיכון
איתן קלינסקי
מול תגובה ערכית, שקבעה ציוני אבל הלכתיים כדי להוקיע לדורות את רצח גדליהו, אנחנו עדים לתגובה צוננת של העולם הרבני לנוכח רצח יצחק רבין, שנבחר לראש ממשלה באורח דמוקרטי, ולתגובה חסרת אחריות של יו"ר הקואליציה, דוד ביטן, שאינו מבין שרבין נרצח בשל דעותיו הפוליטיות ומהלכיו המדיניים
אריאל י. לוין
אבי יששכרוף בוואלה ניוז: המדינות הערביות השמרניות מקדמות בברכה את הנשיא הנבחר, בעוד תומכי האחים המוסלמים מצויים בהלם ואירן שומרת על רוגע
נסים ישעיהו
והקב"ה קורא לנו לשוב לתודעה הזאת של יורשים, עוד ועוד אירועים בעולם משדרים לנו את המסר הזה. המסר האחרון בינתיים נשמע מהמהפך בארה"ב
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il