X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
בלית ברירה נגזר, ככל הנראה, להשלים עם העובדה המרה שהעסק הוא בעצם אבוד, וכי גם בפרסומם הצפוי של החומרים החסויים, בצנזורה מוקפדת, על-ידי ארכיון המדינה, לא יהיה כדי להביא לפתרונה של הפרשה האומללה
▪  ▪  ▪
ילדי תימן [צילום: דויד אלדן/לע"מ]

מי שעדיין מאמין לתומו שחשיפת החומרים החסויים הצפויה עשויה לשפוך סוף-סוף אור על תעלומת היעלמם של ילדי תימן בזמנם - ככל הנראה יתבדה במהרה. ללא צל של ספק, זו בהחלט בשורת-איוב מאכזבת לאותן משפחות הנוגעות בדבר. אלא שבכורח המציאות המרה מסתבר בעליל שאת מה שנעשה - ככל הנראה לא ניתן להשיב.
שלוש ועדת החקירה, שמונו בשעתן בנושא הכאוב, לא הצליחו עד עצם היום, למצוא את המוצא מן הסבך הפתלתל, זולת קביעתן שמאות הילדים שנעלמו להורים יוצאי תימן - מתו ממחלה, וכי גורלם של כמה עשרות אחרים נותר עלום. עם זאת הן טרחו להבהיר שלא נמצאו עדויות לחטיפה מאורגנת וממוסדת של הילדים בשנים הראשונות שלאחר קום המדינה.
צנזורה מוקפדת
החומרים החסויים נגנזו, אומנם, במקור לעשרות בשנים, אך בעקבות הלחץ הציבורי שהופעל בקייץ האחרון- מאשרת עכשיו הממשלה את חשיפתם באמצעות ארכון המדינה, אם כי רק לאחר צנזורה מוקפדת, שבה יימחקו כל אותם פרטים אישיים הנוגעים לפרשה, או כאלה הקשורים בצנעת הפרט.
אלא שמסתבר שגם בחשיפה המצונזרת הזו לא ניתן יהיה ללמוד ממנה מיהם, באמת, האחראים לפרשה האומללה. אחרי ככלות הכל יש לזכור שאנשים שהיו רלוונטיים באותם ימים סוערים ונמהרים, ושעדיין חיים עימנו כיום, מצויים בעשור התשיעי לחייהם, וזיכרונם מן הסתם איננו צלול. בכל מקרה - איש מהם לא הודה עד היום שהיה בכלל שותף למעשה הנפשע, מה גם שרבים אחרים כבר פסו מן העולם.
ללא עקבות
ובאשר לחומר החסוי בעצמו, אין להכחיד שהוא אוצר בתוכו חומר רגיש וקשה לעיכול. כך או אחרת, ברור למדי שלא ניתן יהיה למצוא בו את "האקדח המעשן" בפרשה, וממילא גם מובן שלא יימצאו בו עקבות שיובילו אל מי שעלולים להיות אלה שנתנו את ההוראה, אם ניתנה.
בלית ברירה נגזר, ככל הנראה, להשלים עם העובדה המרה שהעסק הוא בעצם אבוד, וכי המדינה תחזור, בעצם, למצב הקודם, שבו לא נמצאו בחקירות הקודמות עובדות ברורות לחטיפה מאורגנת של הילדים, וגורלם ייוותר מן הסתם גם להבא כשהוא לוט בערפל.

תאריך:  13/11/2016   |   עודכן:  13/11/2016
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות חטיפת ילדי תימן
איתמר לוין
ד"ר דב לויטן קובע אחרי שנים של מחקרים: מדובר במיתוס שאין לו שום ראיה; לכל היותר היו פעולות של רשלנות, שנבעו מהתנאים ששררו באותה עת, ולא מעשי מרמה וזדון
שמעון זיו
זוהי דרישה הזויה שלא תשיג דבר פרט להנצחת האירוע לשנים רבות, תביעות כספיות מוצדקות וכאלה שאינן מוצדקות יצוצו, יגרמו לפיצול ומריבות משפחתיות, באותן משפחות שהאימוץ לא היה מוצלח
עידן יוסף
השר שמונה על-ידי רה"מ לטפל בסוגיית הסרת החיסיון בפרשת ילדי תימן: "האם הממסד ידע או לא ידע, ארגן או לא ארגן? ייתכן שלעולם לא נדע. הציבור בישראל מתחיל להבין שזו לא הזיה"
נסים עוג'ר
הסופרת שושי זייד פותחת את ספרהּ במילים "אבל מה היית עושָׂה אם היו חוטפים לָךְ ילד ?" והיא ממשיכה: "זו הייתה שאלתהּ-זעקתהּ של בתי נעמה, שבעקבותיה 'נשאבתי' לסיפור פרשת ילדי תימן"
חיים בשארי
לברך על ההחלטה של ראש ממשלת ישראל למנות את השר צחי הנגבי לטפל בחשיפת הפרוטוקולים והמידע מכל הוועדות לדורותיהן. הפצע פתוח, מדמם, ועדיין כואב - הגיע העת שמישהו יפעל ברצינות להגלדתו, גם אם הצלקת תישאר לתמיד
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il