X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
אחרי רצף כה משמעותי של כשלים של העיתונות, פרשת הרפז, האתרוגים של שרון ושל אולמרט, הבחירות בישראל, הבחירות בארה"ב ועוד, הגיעה סוף-סוף העת שמועצת העיתונות תטמיע שמשהו מאוד לא טוב עובר עליה, ועל-מנת לרדת לשורשם של דברים ולנסות להציל את העיתונות מפני עצמה חובה על המועצה למנות ועדת חקירה פנימית אשר תגיש את מסקנותיה לשידוד מערכות כללי לנשיאות המועצה ולציבור כולו
▪  ▪  ▪
ירידה בהכנסות פרסום [צילום: איתמר לוין]

משהו מאוד לא טוב עובר על העיתונות בישראל. תוצאה של פעולה ללא כל ביקורת חיצונית וללא ביקורת פנימית ראויה לאורך שנים רבות מידי.
יש גם סיבות אוביקטיביות: האינטרנט, ירידה בהכנסות פרסום, אך העיקר הוא קצב הנטישה ההמוני של המדיה הזו בשל העובדה שאיבדה את אמון הציבור, שכיסתה על יותר מידי דברים, שניפחה יותר מידי דברים, שלא היית מאוזנת, שכרתה את הענף עליו היא יושבת.
בואו נראה מהם תפקידיה של מועצת העיתונות כפי שכתוב בתקנון העמותה:
"מועצת העיתונות בישראל מופקדת על שמירת ערכי עיתונות חופשית וטובה. ובכללם חופש המידע, חופש הביטוי וחופש הבעת הדעה בישראל, ומייצגת את העיתונות ואת הציבור במאבק למען ערכים אלה. מועצת העיתונות בישראל תפעל להבטחת נאמנות לעקרונות האתיקה העיתונאית מצד כל העוסקים בעיתונות ותשקוד על קביעתן ואכיפתן של אמות מידה מקצועיות המושתתות על מחויבות מוחלטת לאמת, לדיוק, להגינות, להגנה על כבוד האדם ויצירתו ולכיבוד צנעת הפרט".
77 שגיאות
האם יש לנו עיתונות חופשית? כן. האם יש לנו עיתונות טובה? לא ולא. האם יש לנו חופש ביטוי? כן יש, וחופש ביטוי עיתונאי כולל לא רק את הזכות לומר אך גם את החובה לומר אמת וכל האמת וכאן אנחנו בציון בלתי מספי מינוס. האם המועצה מייצגת בציבור את הערכים של עיתונות טובה? לא ולא.
האם מועצת העיתונות פועלת להבטחת נאמנות לעקרונות האתיקה ושוקדת על אכיפתן? לא ולא. והרי עקרון בסיסי באתיקה הוא דיווח אמת, דיווח מלא ללא הסתרת הנושאים שאינם מתאימים לאג'נדה, ודיווח מאוזן ובכולם אנו נמצאים בתחתית המדרגה, כולם מחייבים טיפול מאוד עמוק.
האם העיתונות מחויבת לאמת? חלילה! האם היא מדויקת? מה פתאום, האם היא הוגנת? אללי!! והאם היא מקפידה על כבוד האדם וצנעת הפרט, לפעמים, כלומר יש חריגים, למשל אם לפיד יושב באולפן ומקים במקביל מפלגה על-מנת להפיל את נתניהו אז מותר לו לפרסם מבדקי התאמה סודיים של אדם הנחשב מועמד ראש הממשלה באותה עת לתפקיד מנכ"ל רשות השידור, כלומר זו לא מצווה להפר את פרטיותם של אנשים אך אם זה עוזר לאג'נדה אז זה מבורך בייחוד לאור הקשר החם בין יו"ר המועצה לראש אח"ם שהוא כעת (הפלא ופלא) בכיר במפלגתו של לפיד.
ברור שמדובר בנוח ב-77 שגיאות, לא שבע, לא 37 אלא 77 שגיאות לא פחות ולא יותר, ובכל יום מתגלית שגיאה אחרת.
ומעניין מתי יתחילו העיתונאים לטפל בעצמם, האם לפני שיחסלו את העיתונות, או שמא אחרי שנעבור את נקודת האל חזור והחלופה היחידה שתישאר עבור העיתונות בישראל תהיה קדיש דרבנן.
האויב הגדול ביותר של העיתונות היא העיתונות, לא נתניהו, לא בנט, לא ליברמן אלא העיתונות עצמה, אם לא תיקח עצמה בידיים לא יוותר אפילו מישהו לדווח על תוצאות הפוסט מורטום שלה.

תאריך:  14/11/2016   |   עודכן:  14/11/2016
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ועדת חקירה של מועצת העיתונות
תגובות  [ 4 ] מוצגות  [ 4 ]  כתוב תגובה 
1
אפילו אם הייתה מנסה להתקבל,
כמה שאתה טיפש.  |  14/11/16 17:01
 
- ראשית, תקן את שגיאותיך בעברית
למגיב האויל  |  14/11/16 19:32
 
- לא הבנתי מי הטיפש
אורי פ  |  14/11/16 19:39
2
דליה דורנר נכשלה בתפקידה
igal7386@gmail.com  |  14/11/16 23:13
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אריאל קלנר
זו יכולה להיות שעתו הגדולה של נתניהו, האיש שידע לחלץ את ישראל בעור שיניה ממנהיגים עוינים ובתקופות קשות, יכול כעת להצעיד את ישראל לשינוי משמעותי במעמדה ולהטביע את חותמו לא רק על שימור הקיים במציאות קשה, אלא בשינוי אסטרטגי בעל השלכות משמעותיות על העתיד
אפרים הלפרין
אחד המאפיינים של המהפכה השיפוטית אותה הנהיג נשיא בית המשפט העליון ברק היא הרחבה משמעותית של זכות העמידה, והרחבה משמעותית של ההכרה ב"עותר הציבורי" כעותר ראוי    בראיה רטרוספקטיבית, המהפכה יצרה שתי זכויות, זכות עמידה, וזכות עמידה בפינה, מה משחייב בחינה מחודשת של כל הנושא
יורי מור
אני מכיר בזכותה של אילנה דיין לחקור, לכתוב ולטעון מה שהיא חושבת לנכון    למרות שמבחינתי התחקיר האחרון שלה הוא ברמה נמוכה בהרבה ממעמדה בתקשורת הישראלית    שיבושם לה    שאלה אחרת מדאיגה אותי: איפה מסתתרת בארץ התחקירנית דיינה אילן, שהייתה חייבת לחקור את לאה, סוניה, עליזה, נפתלי?
עו"ד ורד כהן, עו"ד רענן בר-און
כדי שהסעת ילדים תבוצע באופן חוקי, נדרש רישיון נהיגה מתאים להסעת נוסעים, רכב מתאים שמכיל את כמות הנוסעים המוגדרת בתנאי רישיון הרכב, וברישיון הרכב מצוין מפורשות "מורשה להסיע ילדים", וכן ביטוח מתאים
אפרים הלפרין
כותרת "מפוצצת" בעיתון הארץ (אתר האינטרנט) מאת הפרופסור זאב שטרנהל: "הקרב על בית המשפט, כניעה אינה אופציה", ואני תמה איך "שוחרי השלום" מקרבנו הופכים כל ויכוח לגיטימי בחברה השסועה שלנו לקרב, ואת תוצאת הקרב לכניעה או תבוסה או הכנעה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il