X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
אני מכיר בזכותה של אילנה דיין לחקור, לכתוב ולטעון מה שהיא חושבת לנכון למרות שמבחינתי התחקיר האחרון שלה הוא ברמה נמוכה בהרבה ממעמדה בתקשורת הישראלית שיבושם לה שאלה אחרת מדאיגה אותי: איפה מסתתרת בארץ התחקירנית דיינה אילן, שהייתה חייבת לחקור את לאה, סוניה, עליזה, נפתלי?
▪  ▪  ▪
רפאלי. האישה המושלמת [צילום: דן בלילטי/AP]

כבר יותר משני עשורים אני כל פעם מתעורר לאותה פרשת שרה. שרה נתניהו. לא, אין לי שום טענות כלפי אילנה דיין: זכותה לעסוק בכול נושא שהיא חושבת לחשוב, לנקוט צד שתואם את עמדותיה, לבחור טון ונימה. אני תוהה: איפה היו במשך אותם השנים פרשות אחרות. פרשת לאה (רבין), עליזה (אולמרט), סוניה (פרס), פרשת נפתלי (שפיצר-לבני)?
אולי אין על מה לכתוב? לא נכון. למשל, דן שילון סיפר בזמנו, שכשלגברת הראשונה לאה רבין נודע (מאיזה מקורות, מעניין?) שהוא מזמין ל'מעגל' המפורסם שלו את ראש האופוזיציה דאז בנימין נתניהו, הוא התקשרה אליו וצרחה: 'אתה עוד תגרום לכך ש(ניבול פה) נתניהו יהיה ראש הממשלה!' את הדברים דן שילון פרסם כשהגברת הייתה עוד בקרבנו. ההכחשה לא הגיעה.
מעניין, מה היה קורה לו היינו שומעים ששרה נתניהו התקשרה למישהו מהעיתונאים הבכירים וצרחה עליהם ונבלה את פיה כלפי היריבים הפוליטיים של בעלה?
קראתי פעם אצל עיתונאי רציני, שגברת לאה רבין לא סלחה לאהרן ברק שהוא ביותו היועץ המשפטי לממשלה סירב לדרישתה לסגור מיד את פרשת החשבון הזר שלה ובכך הביא להתפטרותו של בעלה ממועמדות לראשות הממשלה. מה? לאישה הזאת יש דעה איך צריך לפעול ראש מערך התביעה בעניין עבירה על החוק לכאורה?
מותר לפרגן
בקדנציה הראשונה של נתניהו היו המון פרסומים ביקורתיים על אישתו. בתור עולה חדש חשבתי שזה בסדר: תפקידה של העיתונות, כלבת השמירה של הדמוקרטיה, לנבוח על בעלי השלטון ועל קרובי משפחתו. והתפלאתי לגמרי, כאשר אחרי היבחרותו לשלטון של אהוד ברק כתבי העת התמלאו בדיווחים ומאמרים המשבחים את הגברת הראשונה החדשה. כלב השמירה פתאום הפך לפודל המקשקש בזנבו. בשבועון נשי אחד הכותרת של המאמר המחמיא ביותר היתה: 'גבירתי הנאווה'. בסדר, שבועון נשי, מותר לפרגן. אבל כעבור שבוע קראתי בעיתון של המדינה דיווח חדשותי על מקרה נפלא: נאווה ברק זימנה אליה את ראש לשכתו של בעלה ואמרה לו: 'תודה שדאגת למכונית מיוחדת עבורי שלקחה אותי משדה התעופה הביתה שעה שאהוד בגלל אילוצי הלו"ז היה חייב לנסוע לישיבה דחופה בירושלים'. הדיווח הסתיים באמירה עוקצנית: 'לא כמו אצל שרה נתניהו'. אישה למופת, נאווה ברק, נכון? לא היו פרסומים לא מחמיאים עליה לא לפני הדיווח, לא אחרי. בעיתון בשפה הרוסית 'ווסטי', בו אז עבדתי, פרסמתי מאמר סאטירי על התרפסותם של הכתבים.
את העיסוק האובססיבי ביחסים בין ראש הממשלה לרעייתו מצדיקים בטענה שהם (היחסים) משפיעים על ענייני המדינה. מקבל. אבל למה לא נזכרו את הכלל בתקופת ברק? האם הכול היה כ"כ טוב ובסדר ביחסים שלהם? למה איש לא ניבאה שהם יתגרשו מיד אחרי שאהוד ברק יסולק מראשות הממשלה? מה הייתה האווירה במשפחה אז? תרמה לניהול ענייני המדינה? נזקה?
לא נכנסים לחיים הפרטיים? למה הכלל לא עובד כלפי שרה נתניהו?
למה התחקירנים לא חקרו מה קורה בין בני הזוג אולמרט? עליזה הייתה מתרחקת מעייני המצלמות ומיקרופונים? לא נכון. במו אוזניי שמעתי אותה מספרת על התחביבים והעבודה שלה. אולי ליחסים האלה בכל זאת הייתה איזושהי השפעה על הסוף המר של מר אולמרט? לא יודעים. למה כלב השמירה שוב נרדם? מה היו טיב היחסים המוזרים ביותר בין שמעון וסוניה פרס? האם יש בהיסטוריה של מדינות חופשיות מקרה בו רעיית הנשיא מסרבת לעבור למעון הרשמי בניגוד לרצונו של בעלה?
כן, היו פה ושם פרסומים על התנהגותן של הגברות (אחרת מאיפה אני יודע כל זה) אבל הווליום, הפולו אפ, המרכיב המכריע - איפה כל זה?
שרה נתניהו - היא אישה יוצאת מן הכלל במובן השלילי? משום מה יש לי תחושה שלו ראש הממשלה היה נשוי לאישה מושלמת כמו בר רפאלי - גם אותה היו מציירים עבורנו כמפלצת.
קוקיית הלילה
שוב, אני מכיר בזכותה של אילנה דיין לחקור, לכתוב ולטעון מה שהיא חושבת לנכון. למרות שמבחינתי התחקיר האחרון שלה הוא ברמה נמוכה בהרבה ממעמדה בתקשורת הישראלית. שיבושם לה. לא כל אחד מסוגל לחקור כמו יואב יצחק. שאלה אחרת מדאיגה אותי: איפה מסתתרת בארץ התחקירנית דיינה אילן, שהייתה חייבת לחקור את לאה, סוניה, עליזה, נפתלי?
למען האמת יש סימנים שדיינה אילן מסתתרת עמוק בליבה של אילנה דיין. לפני זמן מה דיינה אילן קמה ועשתה תחקיר על פעיל השמאל אשר מסר לרוצחים את השמות של הפלשתינים שמוכרים בתים ומגרשים שלהם ליהודים. הציצה לרגע, קיבלה על הראש - ונחבאה בחזרה. לא ביקשה עזרה מעמיתיה הקולניים. כדי למרוק על חטאה יצאה בתחקיר על אותה שרה.
אין לי דבר נגד לאה, נאווה, עליזה, סוניה. אני יודע שבכל הזמנים נשות משפיעות על בעליהם - לא משנה, באיפה תפקיד הם נמצאים. אני בעצמי תמיד מתייעץ עם אשת חיקי. יש פתגם רוסי: קוקית לילה תמיד מתגברת על הקוקייה של אור היום. כדי שההשפעה לא תצא מהפרופורציות הטבעיות, התקשורת ממלאת את תפקידה. זה בסדר. אבל למה זה עובד רק לצד אחד?
התופעה של תחקירנות בררנית היא לא ישראלית גרידא. הרי מה קורה אצל החברים שלנו בארה"ב: כול אלה שכבר יורדים על חייה של מלניה טראמפ, שמונה שנים פרסמו רק דברי שבח על מישל אובמה. אבל האם הכול שם היה דבש? אין מילה ביקורתית עליה? אז מדוע לפני שבוע ברק אובמה השיב לשאלת כתבת שמישל לעולם לא תרוץ לנשיאות? למה? היא מוכשרת, משכילה, ייצוגית, עם דעות נאורות, עם ניסיון בבית הלבן ליד בעלה. הרי לא חושדים את ברק אובמה בשוביניזם פרימיטיבי. אולי הוא יודע על אישיותה של מישל משהו, שלא יודעים - או לא רוצים לדעת - התחקירנים האמריקנים? ואם כן יש דברים בגו - איך זה השפיע שמונה שנים על ההחלטות שיצאו מהבית החשוב ביותר בתבל?
אני מאמין שבאחד הימים יהיה לנו ראש ממשלה אחר. כיצד התחקירנים יטפלו באישתו? אני יודע את התשובה: זה יהיה תלוי בשיוך הפוליטי של בעלה. חד-משמעי .

תאריך:  14/11/2016   |   עודכן:  14/11/2016
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
איפה מסתתרת דיינה אילן
תגובות  [ 6 ] מוצגות  [ 6 ]  כתוב תגובה 
1
בורות מחפירה, מר מור
ברוך שטיין  |  14/11/16 19:44
2
היכן האמת?
לא  |  14/11/16 21:10
3
כותב יורי על רפאלי את הדברים
לא מושלמת  |  14/11/16 21:59
 
- תגובה לקורא
יורי מור  |  15/11/16 07:54
 
- לצערי, תגובה רדודה, לא רציני
למר יורי  |  15/11/16 09:07
 
- תגובה לתגובת הקורא
יורי מור  |  16/11/16 09:38
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עו"ד ורד כהן, עו"ד רענן בר-און
כדי שהסעת ילדים תבוצע באופן חוקי, נדרש רישיון נהיגה מתאים להסעת נוסעים, רכב מתאים שמכיל את כמות הנוסעים המוגדרת בתנאי רישיון הרכב, וברישיון הרכב מצוין מפורשות "מורשה להסיע ילדים", וכן ביטוח מתאים
אפרים הלפרין
כותרת "מפוצצת" בעיתון הארץ (אתר האינטרנט) מאת הפרופסור זאב שטרנהל: "הקרב על בית המשפט, כניעה אינה אופציה", ואני תמה איך "שוחרי השלום" מקרבנו הופכים כל ויכוח לגיטימי בחברה השסועה שלנו לקרב, ואת תוצאת הקרב לכניעה או תבוסה או הכנעה
עמוס ידלין
טראמפ הציג עמדות בדלניות, וכן הצהיר על כוונות להחליש את המחויבות האמריקנית לנאטו ולשתף פעולה עם רוסיה    מתחים אלו, שעדיין לא ברור כיצד יגשר עליהם הממשל החדש, מקשים לזהות את מדיניות החוץ שלו בזירה הגלובלית בכלל ובמזרח התיכון בפרט    קשה להגדיר את עמדתו המדויקת של הנשיא הנבחר טראמפ כלפי ישראל
יהודה דרורי
הדבר הכי מגוחך בכל רעיון ההסדר הזה הוא, שמנהיגי שני הצדדים לסיכסוך, נתניהו ואבו-מאזן, הסכימו לבצע אותו, תוך ידיעה ברורה שהדבר אינו בר-ביצוע
איתן קלינסקי
הקול המבשר במגברי הקול על-כניסת השבת, הקול של המואזין במסגד וקול צלצולי הפעמונים בכנסייה הם חלק מהנוף בערים המעורבות, הם חלק מהנוף של הארץ הזו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il