X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
לפטר את כל פרשני התקשורת שימו לב לכמות המרשימה של כתבות תקשורת - הכתובה, המרושתת והמשודרת - בהן המרואיינים הם בעצמם קולגות אנשי תקשור
▪  ▪  ▪
רעשי רקע [צילום: מרים אלסטר/פלאש 90]

ממלכת פרשני סרק
תגובה חובקת-עולם לבחירת נשיא ארה"ב היתה: "מפולת התקשורת", והיא לוותה לרוב בשמחה לאיד ובהבעת סיפוק על ניפוץ האל הכוכבני, היודע-כל וידו בכל - הלא היא התקשורת. ליתר דיוק, פרשני התקשורת (ולא שדרני/כתבני מידע), ובכללם ה'סקר'נים ומנתחיהם, אובות וידעונים. אבל אל תטעו, שם לא למדו את הלקח. אדרבה, עכשיו התקשורת מראיינת גדודי פרשנים שיפרשנו היכן שגינו? מדוע ה'עם' לא ציית לתקשורת שהיא כידוע מעצבת דעת הקהל. איך ייתכן שה'עיצוב' הוליד תמונת נגטיב, מהופכת?
וזאת לדעת; ריבוי ערוצי התקשורת האינטרנטית, המודפסת והמשודרת יצר מקצוע חדש ונחשק: פרשננו לענייני... פוליטיקה/כלכלה/ספורט/מפלגות/ חברה/ארה"במשפט/בריאות/אקולוגיה/חקלאות /יחסי עבודה/תחבורה/נוער/משטרה/דתות/מים/הצגות/תרבות/זוגיות/אנרגיה/אמנות/אופנה/צילום/סמארטפונים/תוכנה ומחשב/היסטוריה/אפריקה/בוטניקה/מזרחנות/השלימו את החסר/ וכמובן בישול (וסליחה מפרשנים נוספים ששכחתי אותם). הכישורים הנדרשים הם ארשת פנים 'מומחית' ובוטחת, יכולת התנסחות מהוקצעת, סבלנות לפאנלים וידע חלקי בתחום המסוקר. התעודות הנדרשות הן ציון 'עובר' במבחני איצטגנינות, קריאה בכדור קריסטל, ומבחן התאמה פסיכולוגי להשתלבות בבראנז'ה.
לקח ביניים: פירוק רשות השידור והקמת תאגיד ציבורי איננו מעלה ואיננו מוריד מבחינת דעת הקהל הבריא / העם שבשדות. אם נחסוך מיליונים בחלופה המוצעת - אני בעד, וכל הכבוד לשר האוצר.
אגב, שימו לב לכמות המרשימה של כתבות תקשורת (ללא קשר לפרשנות אירועים ולחיזוי עתידות) - הכתובה, המרושתת והמשודרת - בהן המרואיינים הם בעצמם קולגות אנשי תקשורת, בחינת 'כתוב עלי ואכתוב עליך', ובחינת ... מפרכסות זו את זו (על-פי שבת לד,א).
לחגיגה מה זו עושה?
לאחר שפיטרנו את פרשני התקשורת ונפטרנו מרעשי רקע, נתפנה לומר משהו על האירוע שלשמו נתכנסנו, בחירת נשיא חדש ומוזר לארה"ב. וכדי שלא איאלץ להתפטר לא אתרום לניתוח הסיבות להצלחתו ולא אסחף במורד הפרשנים. העם חכם מפרשניו (ואולי טיפש) ואיננו צועד במיתווה שמועידים לו בבראנז'ה האינטליגנטית, הבורגנית, המדושנת.
ה'ימין' הישראלי צוהל; הגיע המשיח ולפחות חמורו... קיימת תחרות של דוברי ימין רשמיים ו'עמך' בשיחות סלון וטוקבק מי ירבה בסופרלטיבים עד כמה אחרית הימים כבר כאן, וכל משאלות לבנו הפוליטי מתממשות לישועה ולנחמה. בשמאל הפוליטי, השותף להערכות אלו, יגון ואנחה, ומסתמא מטכסים עצה איך לחבל במזימות הימין מעל במות עולמיות הזמינות להם. אזכיר לכולנו, ובמיוחד לימין הישראלי, את ההתלהבות שאחזה באגף זה עם בחירת נתניהו לראש הממשלה והקמת קואלציית ימין מובהקת. התוצאות, ובעיקר העדר התוצאות, עד כה טפחו על פנינו. תתרצו: "מה שרואים מכאן וכו'", "בג"צ", "העולם", "שסעים בעם" וכיו"ב. כל ה'תתרצו' הללו קיימים גם בארה"ב וביתר שאת.
ומילה אחרונה להיבט היהודי; ריקודי הגגות בישראל לנוכח הסביבה היהודית של הנשיא טראמפ נחזים בעיני כטעות חמורה ביותר, ובודאי מבחינה טאקטית. וכדי שלא לקלקל יותר לא אוסיף!
בפתח פרשת השבוע הבא נפגוש את המשא-ומתן החנפני של בני חת המכרכרים סביב "נשיא א-לקים אתה בתוכנו". הם מנסים להעריך את שוויו בנכסים ולסחוט תשואה רבה ככל האפשר. חז"ל כינו זאת "אומרים הרבה ואפילו מעט אינם עושים" (ב"מ פז,א); יש מציאות כזו!

תאריך:  16/11/2016   |   עודכן:  16/11/2016
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
קיתון צוננים על ראש הימין המתלהב
תגובות  [ 4 ] מוצגות  [ 4 ]  כתוב תגובה 
1
אוי
שממ  |  16/11/16 12:43
2
לאיזה תוצאות קיווית?
עמעד  |  16/11/16 16:32
3
השמחה היא שמחה לאיד הפרשנים
אהוד פרלסמן  |  17/11/16 10:16
 
- השמחה לאיד היא שמחה לא רק
שמחה לאיד  |  17/11/16 14:39
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות בחירות בארה''ב
אברהם פכטר
טראמפ הפתיע את כל העולם. מגימיק פוליטי - לנשיא של ארה"ב. הסקרים ניבאו נצחון להילרי קלינטון. הסקרים פעלו במהופך לטובת טראמפ. המצביעים הלבנים, הקיצוניים, אנשי הדרום נהרו בהמוניהם והכריעו התוצאות. טראמפ יפתיע כנשיא
מתי דוד
לרובם של השדרים והפרשנים האלה לא היה האומץ והיושר האינטלקטואלי להודות בכישלונם האישי והמקצועי
אביתר בן-צדף
עוד כמה תגובות קצרות בדרך כלל - בנושאים גדולים כקטנים, שהציקו לי, או עניינו אותי    והפעם - רוב מוצק, עיוות, לא-אמינה ואי-אכיפה
יפעת גדות
אסתר שניאורסון גרי
נצחונו של טראמפ הוא גם ניצחונה של ישראל    ב'אקווריום' שלו וסביבו, פרו ישראלים מובהקים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il