X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
עוד מבט על המאבק חסר התקדים בין בנימין נתניהו לבין ערוצים 2 ו-10: מה יכול המגיב לומר, מה חייב העיתונאי לפרסם, ואיך זה קשור למערכת הבחירות בארה"ב
▪  ▪  ▪
יש לו עיתון משלו[צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]

הנה כמה הנחות יסוד. מובן שלא חייבים להסכים איתן; אלו הדעות והמחשבות שלי, מהן ברצוני לגזור את המסקנות.
1. רוב התקשורת שונאת את בנימין נתניהו. זה בעיקר על בסיס אידיאולוגי - יש בתקשורת רוב למרכז-שמאל - וגם על בסיס אישי, בגלל אופיו ומעשיו.
2. בני הזוג נתניהו לא ממש מקשים על התקשורת, בהתנהגותם המוחצנת, הנהנתנית והשחצנית (אם לדבר בהכללה ובקצת הגזמה).
3. זכותה וחובתה של התקשורת במדינה דמוקרטית לחשוף את מעשיהם של נבחרי הציבור. זכותה וחובתה של התקשורת במדינה דמוקרטית למתוח ביקורת על מעשיהם, דעותיהם ואופים של נבחרי הציבור.
4. חובתה של התקשורת לקבל תגובות ממי שהיא מפרסמת עליהם טענות, ודאי כאשר מדובר בטענות הנושאות אופי פלילי לכאורה.
5. גם לעיתונאים יש זכות לשם טוב ואין הם חייבים לתת יד להשמצות נגדם.
6. לתקשורת מותר לערוך ולסגנן תגובה שהיא מקבלת, כשם שהיא עושה לנאומים ולפסקי דין - בתנאי שאינה מוציאה דברים מהקשרם ומביאה את ליבת התגובה.
7. לכל אחד יש זכות למתוח ביקורת על התקשורת והיא אינה חסינה ממנה.
לאן כל זה מוביל אותנו? לסיפור תגובותיו של נתניהו לערוצים 2 ו-10 בשבועיים האחרונים. ראשית נאמר, שנתניהו ביצע מהלך גאוני: במקום שידברו על הטענות נגדו - מדברים, לפחות חלקית, על התגובות שלו. ועכשיו נעבור ללב העניין: האם ניתן לחייב אמצעי תקשורת לפרסם תגובה המשמיצה אותו?
כדרכם של יהודים, נענה על השאלה - בשאלה אחרת: מהי השמצה? האם זהו כל דבר שפוגע בכבוד? ואולי זהו כל דבר שניתן להוכיח אותו? או שמא זה רק מה שמייחס לזולת מניעים זדוניים או מעשים פליליים? והאם כאשר אלו דברי אמת, עדיין מדובר בהשמצה? ובכן, אני מגדיר "השמצה" כייחוס זדון/פשע שאינו אמת. אז כאשר נתניהו טוען שעיתונאי רודף אותו - זו תהיה השמצה רק אם אין בכך אמת, או אם לפחות יש לו יסוד סביר להאמין/להרגיש שזו האמת.
מותר לנתניהו לחשוב שאילנה דיין או רביב דרוקר רודפים אותו. יכול להיות שהוא אפילו צודק. הוא ודאי צודק אם יאמר זאת על אמנון אברמוביץ', בן כספית, נחום ברנע, סימה קדמון ואחרים. לכן, זכותו של נתניהו להופיע בתקשורת ולומר: פלוני מתנכל לי בצורה שיטתית, אלמוני מחפש אותי, פלמונית מתעלקת על משפחתי.
האם נתניהו יכול לומר זאת כאשר הוא מגיב על פרסום של אותו עיתונאי? התשובה היא: תלוי. אם הדבר רלוונטי לתגובה - הוא יכול לומר זאת וחובתו של העיתונאי לפרסם את הדברים בשמו. אם הוא לא רלוונטי - המקום לומר זאת אינו באותה תגובה. נתניהו יכול להוציא הודעה לתקשורת, לכנס מסיבת עיתונאים, לומר זאת בראיון; הוא לא יכול להכריח את העיתונאי להשפיל את עצמו בפרהסיה.
כעת נכניס את הכל למסגרת אחת. אם נתניהו חושב שפרסום בעניינו נובע ממניעים זרים, זכותו לומר זאת - וחובתו של העיתונאי לצטט את הדברים. זכותו של העיתונאי להימנע מלהביא האשמות על שחיתות, זדון או חוסר מקצועיות. זכותו של העיתונאי לערוך את התגובה כדי שתהיה באורך שעומד ביחס מתאים לאורך הידיעה המקורית. זכותו של העיתונאי להימנע מהשפלה עצמית פומבית, העלולה להיראות כמו וידויים כפויים במשטרים אפלים.
ועוד שתי הערות לסיום. האחת: נתניהו עושה בקטן את מה שדונלד טראמפ עשה בענק: להביא את לשון השיימינג מהרשתות החברתיות אל ליבת השיח התקשורתי והציבורי. השנייה: לנתניהו יש עיתון שלם, הנפוץ ביותר בארץ, שמדברר אותו מדי יום, כך שהוא לא לגמרי חסר פה.

תאריך:  17/11/2016   |   עודכן:  17/11/2016
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
שפת ביבי(ם)
תגובות  [ 7 ] מוצגות  [ 7 ]  כתוב תגובה 
1
עשית מהעורך "מלך"
akdib  |  17/11/16 13:20
 
- יופי! יישר כוח. דברים נבונים
ל-akdib  |  17/11/16 19:30
2
העניין הוא לא ביבי.
משה כרמל  |  17/11/16 13:57
3
נעייף אותו בהתמדה עד שיוכרע-
יעקב יעקב   |  17/11/16 20:37
4
תודה לכלבים ולאובססיה
המודיע  |  17/11/16 21:37
5
איתמר, אתה או תמים או מיתמם
igal7386@gmail.com  |  17/11/16 21:49
6
עכשיו אני יודע מי אתה איתמר..
אמנון111  |  18/11/16 04:11
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יורי מור
למחרת הפובליציסט הקשיש של האתר שלנו כתב בבלוג שלו" 'הרי אמרתי לכם - אסור לעלות אחוז החסימה, כתבתי שדיור חינם ומזון זול על חשבון המדינה יש רק בלוכד העכברים    כתבתי לכם שקיצוניים משני צדדי המפה הפוליטית בסופו של דבר נפגשים באותה הנקודה'    קוראיו בתגוביות העלו את דבריו בצחוק: 'שוב הוא מתרברב: 'אמרתי לכם'
אורי גנני
אני קורא לגופים החוקרים בימים אלה את "פרשת הצוללות" ובעתיד אולי את רכישת מטוסי ה-F-15, לבדוק את פרשת "מחדל מערכות הלייזר" מההסכם עם האמריקנים, דרך הפיתוח והניסויים, זריקת המערכת לפח ובחירה במערכת קינטית - מבוססת טילים, תוך הפקרת המדינה לאיום הטילים
איתן קלינסקי
סדר יום מעוות מנהלות מפלגות הימין    אין כל התעניינות ב-200,000 עובדים מעל גיל 60 שעומדים היום בפני שוקת שבורה לאחר שעשרות שנים שילמו עבור הביטוח הסיעודי. הכל מתרכז במשימה אחת - 42 בתים בעמונה
יצחק מאיר
אני יודע, ידיעה אינטימית, קרובה, ידיעה הנוזלת בכל עורקיי, ובכל ורידיי, ובכל נימי ישותי, מה נורא מכל הוא עם ישראל שסוי, קרוע, חבול, מוכה ייאוש, ומה נפלא מאוד הוא עם ישראל ההולך יחדיו
אריאל י. לוין
ערוץ 2 נתן השבוע במה לנערה שהודיעה בריש גלי שהיא מתכוונת לעבור על החוק ולסרב לשרת בצה"ל, והתברר שיש גם תנועה שעוזרת לעבריינים הללו. מה יהיה השלב הבא?
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il