X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
אף שעברו שתים עשרה שנים מאז אותה התבטאות אומללה, לא שכחתי אותה. התבטאותו לא רק הייתה מבישה אלא גם שיקפה את תפישת עולמו של האלוף ידלין לגבי חיילי צה"ל הקרביים שעל גבם נשען ביטחון המדינה
▪  ▪  ▪
מסירות אין קץ [צילום: באסל אווידעת/פלאש 90]

בשנת 2004 בהיות האלוף ידלין מפקד המכללות ולאחר ששהה במחסום צה"ל ביו"ש התראיין האלוף ואמר: "המשימה של החייל בשטח היא למנוע העברת חומר נפץ של אלה העוברים במחסום ומאידך למנוע סבל מיותר של האוכלוסייה. זאת דילמה קשה... לא כל החיילים דוקטורים, ואם היו להם כישורים טובים הם היו במקומות אחרים" (ynet מה-27 בינואר 2004).
אף שעברו שתים עשרה שנים מאז אותה התבטאות אומללה, לא שכחתי אותה. התבטאותו לא רק הייתה מבישה אלא גם שיקפה את תפישת עולמו של האלוף ידלין לגבי חיילי צה"ל הקרביים שעל גבם נשען ביטחון המדינה, אלה שאינם נמצאים בבסיסי חיל-האוויר ומטיסים מטוסי קרב. כאבא לשני קצינים קרביים באותם שנים האחד סמ"פ בגדוד חרוב של חטיבת כפיר והשני סמ"פ בגדוד טנקים בחטיבה 401 הרגשתי עלבון וזלזול ופשוט נפגעתי. אפשר להתחכם עם מילים והגדרות אבל זו הייתה גם פגיעה בשמם של מאות ואלפי חיילים קרביים אחרים ששירתו בשטחים.
תואר שני
אתה מביא ילדים לעולם, מגדל אותם כמיטב יכולתך, משקיע בהם בחינוך ובערכים, שולח אותם לצבא, מחזק את רצונם לשרת בקרבי כי זו תמצית הציונות, חי במתח ו"בסרטים" במשך כחמש שנים לילה לילה בהם הם יוצאים למבצעים, בין אם בשטחים במעצרים או בפעילות מבצעית אחרת ובין אם במבצעים חודרים לרפיח ולשטחי עזה ולבסוף קם לו בוקר אחד אלוף בצבא ומזלזל בהם, בבנים שלך שנותנים במסירות אין קץ את כל כולם לטובת המדינה.
הבנים שלך שלאחר שחרורם ממשיכים לשרת במילואים, לא מקבלים תגמול הולם לשירותם במילואים, מתקשים בלימודים בגלל ההיעדרויות הרבות ואלוף בצה"ל מזלזל בהם, בחבריהם ובשרותם. שום התנצלות שאינה התנצלות אמת לא מתקבלת.
אז אני רוצה לדווח לאלוף ידלין שלמיטב ידיעתי הוא בעל תואר שני במנהל ציבורי (לא דוקטורט ולא החוג המאתגר במיוחד באקדמיה) ששני בני אלה שהוא הגדיר "שאינם דוקטורים... ואם היו להם כישורים טובים הם היו במקומות אחרים" סיימו החודש את הכשרתם המקצועית אקדמית. בני האחד השלים את לימודי התואר השני וסיים את פרק התמחותו כפסיכולוג קליני. בני השני סיים את לימודי הרפואה וקיבל את התואר דוקטור.
גם חבריהם שהחליטו לא להתפתח במסלול אקדמי ראויים להערכה רבה על שרותם הצבאי ועל ההישגים שהגיעו אליהם לאו-דווקא בעולם האקדמי.
אז כאבא גאה אני אומר לאלוף ידלין וגם למפקדים בכירים אחרים החושבים כמוהו במעמקי לבם ולא מעיזים להגיד את הדברים ברבים: "היזהרו בבני עניים שמהם תצא תורה" (תלמוד בבלי, מסכת נדרים, דף פא, עמוד א).

תאריך:  21/11/2016   |   עודכן:  21/11/2016
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
דוקטורים במחסומים
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
אל תזלזל בידלין
מגיב תיק  |  21/11/16 23:52
2
הזהרו מטייסים כי מהם תצא יוהרה
מה אתה מתפלא  |  22/11/16 00:19
3
הרעים לטיס
י.  |  22/11/16 05:33
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יהודה דרורי
כך אמרה טוני טאונס-ויטלי, סגנית נשיא מיקרוסופט    לדבריה, "הנגישות לשירותי העירייה מכל מקום ומכל מכשיר, אינה אופיינית כלל למגזר הציבורי בכל העולם"
ורד כהן, רענן בר-און
"אי-זמינות של טייסים" או "שביתה איטלקית" - אינם נחשבים שביתה או השבתה הפוטרות את חברת תעופה ממתן פיצוי כספי לנוסעים שניפגעו. על חברת התעופה להיערך מבעוד מועד ולדאוג מראש לחלופות שימנעו מצב של מחסור בצוות כזה או אחר, והנוסעים עשויים לזכות בפיצוי
אוסקר אבורזק
עוד מבט על קנס הדירות של כחלון, על העיוותים שהוא יוצר, על הטעויות העומדות בבסיסו ועל התוצאות ההפוכות שהוא יגרום
עו"ד זוהר הר-נוי
האם התקנות לחוק להסדר התיידנות בסכסוכי משפחה רוקנו אותו מתוכן? כמה דוגמאות לכך שמרוב רצון למנוע סכסוכים - הם רק יתגברו
רפי לאופרט
ללא פרויקט בינוי לאומי מוצהר, עם יעדים מספריים שנתיים ברורים, מינהלת פרויקט במשרד השיכון או האוצר וועדת-שרים מפקחת בראשות ראש הממשלה, לא נראה בתנאים הקיימים פתרון לבעיית פער הביקוש-היצע בטווח הנראה לעין, ושום "גימיק" לא יסדיר את תופעת ההתייקרות הנמשכת של הדיור בישראל
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il