X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
מהר מאוד הסתבר כי אין אנו עוסקים בפלילים, והיועמ"ש אולי יבדוק את נושא ניגוד האינטרסים הגיע הזמן שהתקשורת תהיה יותר זהירה בהבאת אינפורמציה לא בדוקה
▪  ▪  ▪
דרוקר. דייסת שחיתות [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]

בום, בלון ניסוי כולו אוויר חם הוטח בפרצופינו. רביב דרוקר חקר את נושא רכש הצוללות בקיל שבגרמניה והביא לנו דייסת שחיתות למהדרין, על פיה, או מה שמשתמע ממנה, ראש הממשלה עם בן דודו עו"ד שמרון רקחו עסקה מתחת לאפו של שר הביטחון בוגי יעלון, לרכישת שלוש צוללות גרמניות בנוסף או במקום שש הצוללות הקיימות.
מיד רתחה הארץ וגעשה, דבר כזה עוד לא היה, ראש ממשלה שגונב סוסים עם בן דודו, והתקשורת ניפחה את הבלון עוד ועוד עד שהתפוצץ לה בפנים. לא היה ולא נברא. הסברי המלל לא עשו על רביב רושם, הוא יודע טוב מכולם, וכל יום הביא עוד פיסת אינפורמציה בבחינת לשפוך שמן על המדורה שלא תכבה.
אלא שמהר מאוד הסתבר כי אין אנו עוסקים בפלילים, והיועמ"ש אולי יבדוק את נושא ניגוד האינטרסים. הסתבר כי הדיון, אם היה, היה על אפשרות למיקור חוץ שתתן המספנה הגרמנית למספנה בארץ. נושא זה עלה אתמול בערוץ שניים בו הופיע ניסנקורן יו"ר ההסתדרות שהסביר זאת, וכל נסיונותיו של המראיין אמנון אברמוביץ' להוציא איזה סקופ שרה"מ היה מעורב לא צלחו, הוא אפילו לא הוזכר בפגישה.
ועכשיו כמה הערות לנושאים שעלו בכתבה:
מעמדו של בוגי יעלון בסיפור - ראשית מפליא הכיצד שר ביטחון שהיה רמטכ"ל לא מצליח לשלוט באנשיו, ובעוד הם משתתפים בישיבות המלל בנושא הוא לא מדווח. שנית הוא משוחח עם רה"מ מדי יום ואינו יודע על העסקה המתרקמת לה, בעוד שרי הקבינט יודעים על כך. וכנראה על-פי יואב יצחק המקור לכתבה היה בוגי.
עו"ד שמרון - נכון, הוא קרובו של רה"מ, אולם הוא גם שותף במשרד מולכו שהוא עצמו משמש כשליחו של ביבי לשיחות עם הפלשתינים ועם אחרים, ושם אין ניגוד עניינים? על-פי עדותו הוא היה מעורב בהבאת מיקור חוץ למספנה ותו לא.
ראש הממשלה ראש הממשלה טיפל בנושא משום קרבתו לאנגלה מרקל, ומשום החשש שהנדיבות שהיא הראתה במימון שליש מהעסקה הקודמת לא תחזור על עצמה עם קנצלר אחר. כנהוג במקרים אחרים בהם שר הביטחון אינו מוכן לרכש מסיבי כזה על חשבון תקציב הביטחון מגיע התקציב כתקציב חיצוני, כפי שהיה עם פרויקט הלביא, עם כיפת ברזל, עם הסטילים הראשונים ועוד. במקרים אלו מטפלים או משרד האוצר, או ראש הממשלה שבמקרה הזה הוא גם שר החוץ. שלא לדבר על כך שמדובר בנשק אסטרטגי המחייב טיפול מיוחד מאחר שמדובר בהתחייבות ארוכת טווח של כ-10 שנים שאינה בתחום סמכותו של שר הביטחון.
אהוד ברק משום מה הוא אמר שצריך לבדוק ותו לא, כנראה שהוא ידע משהו שיכול היה לעזור לביבי והוא הרי עכשיו במלחמה פוליטית איתו ולכן לא סייע לו.
ומכאן שהגיע הזמן שהתקשורת תהיה יותר זהירה בהבאת אינפורמציה לא בדוקה, או המסתמכת על שחקן אחד, תבדוק את עצמה שוב ושוב ותבקש את תגובת בעל הדין לנושא ואז ימנעו מאיתנו הרעשים הללו. שהרי כל פרסום כזה מקבל תהודה בחול וזה מיותר בהחלט.

תאריך:  23/11/2016   |   עודכן:  23/11/2016
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
עסקת הצוללות הגרמניות
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
"מהר מאוד הסתבר...
אבנר צפוני  |  23/11/16 10:25
2
דרוקר, כספית - עיתונאים?
סב  |  26/11/16 12:39
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות פרשת כלי השיט
יואב יצחק
רביב דרוקר (ערוץ 10) שוב הפיץ בדותות כשיחס לעו"ד דוד שמרון פעילות תוך ניגוד עניינים פלילי בעצם זאת שפנה אל היועץ המשפטי של משרד הביטחון עו"ד אחז ב-ארי בשאלות לגבי מכרז ספינות המשמר    יודגש: הסדר ניגוד עניינים שעיקריו הרלוונטים נחשפים עתה לראשונה ב-News1 מאפשר לכל עורך דין ממשרד שמרון-מולכו לפנות בשאלות אל "שומרי הסף"
עידן יוסף
הבדיקה שללה כל קשר בינו לראש הממשלה בפרשת הצוללות    מכחיש קיומו של תשלום בונוס של עשרות מיליונים במקרה של מכירת צוללות או ספינות
יואב יצחק
רביב דרוקר שוב הצליח לגרור את מרבית כלי התקשורת לפרסם את כזביו במה שכונה "פרשת הצוללות" משל מדובר בדברי אמת כזה ראה וקדש    אלא שמדובר בפארסה עיתונאית ממוחו הקודח של דרוקר, שכן: ראש הממשלה נתניהו ועו"ד שמרון לא פעלו תוך ניגוד עניינים אסור ופסול ולא ביצעו שום עבירות    העובדות כפי שנבחנו על-ידי News1 מפריכות את הכזבים של דרוקר
גרשון אקשטיין
עידן יוסף
אומר כי כל ניסיון לרמוז ששיקולים אחרים השתרבבו להחלטה לרכוש צוללות לחיל-הים הוא שקרי ומשולל כל אחיזה במציאות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il