X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים
בשולי הכותרות: סערת הרבנים - שיעור בתודעה יהודית הוצאות מעון ראש הממשלה: פוחת והולך? לא למימון ממלכתי לעצרת בכיכר רבין ולקינוח מורה לחיים
▪  ▪  ▪
קרים. סתימת פיות [צילום: ליאור מזרח, פלאש 90]

יפת תואר כמשל
מה המשותף לרבנים הראשיים, הרב שלמה עמאר בירושלים והרב הצבאי איל קרים? סתימת פיות. שניהם נתונים למתקפה ציבורית ותקשורתית חסרת תקדים (בגין מיעוט רעשני) בגלל 'עוונם' היחיד - מילוי תפקידם בייצוג עמדת ההלכה. האין מדובר בכפייה חילונית?
לציבור אולי יש זיכרון קצר. אולם אותו הרב עמאר, שכינה על-פי התורה את מעשה הקהילה הלהט"בית בשם 'תועבה', גינה בכל פה קבל עם ועדה, ביחד עם רבנים נוספים, את הרצח של הנערה שירה בנקי במצעד בירושלים. אז איפה פה ההסתה לרצח?
אולם דומה כי מעבר לכך, ולסוגיות הרלוונטיות הנגזרות מהנושא, כגון ההתערבות הפסולה של בית המשפט בנושאים הלכתיים מובהקים, אי-אפשר להתעלם מבּוּרוּת הציבור בכל הנוגע לתודעה יהודית, שנחשפת לגודל התדהמה בפרשיות אלה. עם כל הכבוד, בורות זו היא לא פחות נחלתם של מובילי דעת קהל דוגמת ח"כים ושופטים עליונים. ומכאן הצורך החיוני בלימוד עקרונות היהדות והקנייתם לציבור הרחב. והפרשה האנושית בתורה, אודות אישה יפת תואר, כמשל.
מגמת ירידה מבורכת
העובדה שבמהלך שבע השנים האחרונות חלה ירידה הדרגתית בהוצאות מעון ראש הממשלה מוכיחה שהדבר אפשרי. בד-בבד היא מלמדת עד כמה ההוצאות במעון של הבוס והגברת הראשונה אכן מנופחות הרבה מעל הנדרש.
שימו לב, בתוך 3 שנים בלבד ההוצאות של המעונות המיתולוגיים הצטמצמו בקרוב ל-50% - מ-3.22 מיליון שקל, בשנת 2012, ועד לשיא ה'שפל' בשנת 2015 בסך 1.8 מיליון שקל בלבד.
אין ספק שאת מגמת הירידה בהוצאות יש לזקוף, איך לא, לביקורת הציבורית ובמיוחד לעינה הבוחנת של התקשורת שיודעת, בניגוד לתדמיתה, להיות גם אוהדת לציבור ומועילה. עם זאת, עדיין לא נאמרה המילה האחרונה, ואין זה סוף פסוק. 1.8 מיליון בסדר גודל שנתי מכיס האזרחים זו עדיין הוצאה מנופחת לפי כל קנה מידה, גם אם מדובר במעון ראש הממשלה. יש לקוות שמגמת הירידה תימשך עוד עד לסכום סביר. ובא לביבי גואל.
לא למימוּן
ח"כ מיכל בירן מהמחנה הציוני הגישה הצעת חוק שהמדינה תממן עצרת אזכרה המונית לרבין בכיכר המרכזית בתל אביב. מה פתאום? האם לא די בשתי אזכרות ממלכתיות הנערכות לראש הממשלה המנוח בהר הרצל ובכנסת? הרי לא סוד הוא שזה שני עשורים (!) שהעצרת בכיכר רבין היא פוליטית מובהקת.
אז ח"כ בירן, מהמחנה הנכון, שתפס מונופול על זיכרון האיש ככלי ניגוח פוליטי נגד מחנה הימין והדתיים, והושיב אותם לנֶצח על ספסל הנאשמים של המדינה, רוצה לעשות זאת הפעם במימון ממלכתי ובחסותו? כמה סמלי הדבר שבני משפחתו של רבין נעדרו השנה מהעצרת בכיכר. גם להם כנראה נמאס מהניצול הפוליטי הציני שנעשה בזכרו של אביהם, מזילוּת דמותו ומאזכרה שהפכה לפארסה ציבורית.
מורה לחיים
ספיר חיים מכירים? ספיר, אישה נמוכה מאוד, מחנכת ומורה לדרמה, מוכיחה שגם אנשים קטנים יכולים להגשים חלומות גדולים. אולם מעבר לכך דומה שהיא לא רק מורה מקצועית, אלא מורה גדולה לחיים. היא מלמדת תלמידים מגיל צעיר, שהם אזרחי העתיד בחברה הישראלית, שיעור גדול שלא לשפוט אדם על-פי חיצוניותו. לא הגובה והמראה החיצוני קובעים את מהות האדם, אלא פנימיותו, כישוריו וערכיו. ומכאן לקבלת האחר והשונה.
ספיר היא אישה גדולה, המהווה מודל להתמודדות לאנשים אחרים בכלל, ולבעלי מוגבלויות בפרט, כיצד לנצח את המגבלה בכוח האישיות ולמנף אותה לטיפוח יצירתי ולהצלחה בחיים. כפי שאומרים, להפוך מגבלה ליכולת. ולא לשכוח להיות תמיד אופטימיים.
יתרה מכך, המגבלה האישית שלה משמשת לה כלי לראייה חיובית של הזולת, מעבר לחסרונותיו. כלי זה מנוצל כמכשיר חינוכי מרכזי של תלמידיה, לצורך השגת משמעת בכיתה וקצירת הישגים חינוכיים פוריים. אין ספק שבית הספר בנתניה, שקיבל אותה להוראה, הרוויח מאוד, לא פחות ממנה. כל הכבוד!

תאריך:  23/11/2016   |   עודכן:  23/11/2016
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מנחם רהט
המחנה הלאומי מחויב להציל את הבג"ץ מידי עצמו וממלתעות השמאל    הרוב הישראלי שלח אותו לשלוט, בין היתר כדי לשים קץ לעריצות המשפט
אסתר גרי שניאורסון
ושוב נהפכה הקערה הריקה על פניהם השחורות משנאה של הדרוקר וחבר מרעיו, מהשתוממותו הרבה של היועץ המשפטי, אביחי מנדלבליט, שראה בעינו הצופייה לקרוב, כי לבחישות ה'אויבים', 'לבניית התזות', לא רק שאין ממש ב'עלילה', אלא שלשימרון הפרקליט אין כל קשר לעסקת הצוללות
אפרים הלפרין
אמר הרב את מה שאמר, יתנצל, יכחיש, בית המשפט יחליט מה שיחליט, אני מקווה שיפסול את המינוי, וכך גם יעשה כאשר יבטל את כל הפרסים לסופרים השמאלניים שלנו, על התבטאויותיהם, והנושא הבא לטיפול הוא הקבוצה הסובבת את הרב קרים, קבוצת הכסת"ח היהודי
יוני בן-מנחם
מחמוד עבאס ממשיך להכין את פרישתו מהחיים הפוליטיים ומנסה לשלב את שני בניו בהנהגת פתח. החלטתו מעוררת ביקורת רבה נוכח העובדה כי השניים הינם אנשי עסקים ללא רקע פוליטי הנתפסים ברחוב הפלשתיני כמושחתים
רועי אורן
אין ספק ששילובן של נשים בתפקידים קרביים בצבא הוא צעד נכון ואפילו הכרחי, אך הוא צריך להיעשות במסגרת של תוכנית כוללת, ולא על-ידי שימוש ברגש תוך התחשבות בנשים הפמיניסטיות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il