X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים
"התקינות הפוליטית" יורדת הפטריוטיזם הלאומי חוזר למוקד השיח הציבורי תחושת אובדן הזהות וניתוק מערכים לאומיים מול העולם הפלורליסטי על-פי המודל של אובמה, גרמו להתפרצות של זרמי העומק ששטפו את ארה"ב לטובת חזרה ללאומיות
▪  ▪  ▪
טראמפ. חזרת הלאומיות [צילום: AP/Carolyn Kaster]

המהפך הפוליטי בארה"ב, על-רקע בחירתו של טראמפ לנשיא, יוביל לתהליכים רבי חשיבות בהתנהלות הפוליטית, החברתית, התקשורתית והכלכלית בארה"ב ובעולם.
"התקינות הפוליטית" שהובילו האליטות באקדמיה, בתקשורת ובפוליטיקה כשלו והגיעו לקיצן. האליטות שהובילו לגלובליזציה, לרב תרבותיות ולחברה פתוחה, גרמו למשבר פנימי עמוק שיחייב שינוי.
בוויכוח בין הליברלים הקוסמופוליטיים, שרוצים לתקן את העולם, לבין הפטריוטים הלאומיים המקומיים, שרוצים קודם כל לתקן לעצמם את עולמם, ניצחו כבר האחרונים. בכל המערכות השלטוניות והחברתיות, יתעצם בקרוב תהליך חברתי ופסיכולוגי של חזרה לפטריוטיזם לאומי, על חשבון הליברליזם הקוסמופוליטי.
"התקינות הפוליטית", אותה הוביל הנשיא הפורש אובמה, בשיח הציבורי, התקשורתי והדיפלומטי בעולם, במהלך שמונה שנות כהונתו, התנפצה סופית על-רקע ניצחונו של טראמפ וכישלונה של קלינטון. הכישלון הגדול ביותר של אובמה ושל "התקינות הפוליטית" היה סירובו להגדיר ולקרוא לטרור של האיסלאם המשתולל - "טרור אסלמי". הוא נכשל בכך שנימנע לקרוא לתופעה הבלתי נסבלת הזו, שקורבנותיה היו מדינות בכל העולם, בשם "התקינות הפוליטית" המנותקת מהמציאות.
תהליכים אלה של חזרת הלאומיות הפטריוטית למרכז הבמה במקום "התקינות הפוליטית" היורדת בארה"ב, בעקבות ניצחונו של טראמפ, תשפיע בוודאות על מהלכים דומים גם במדינות אירופה. סימנים ברורים להשפעה זו קיימים כבר בחלק ממדינות אירופה שבשנה הקרובה יערכו בהן בחירות.
מדוע הרגשת הלאומיות חוזרת?
כפי שהדברים נראים כיום, בארה"ב וגם באירופה, הרגשת הלאומיות חוזרת בגדול למרכז הבמה, במקום הפלורליזם, הרב תרבותיות, הליברליות ו"התקינות הפוליטית". הצורך האנושי הבסיסי של השתייכות לזהות אתנית, תרבותית והיסטורית הוא המנוע של חזרה ללאומיות הפטריוטית.
תחושת אובדן הזהות וניתוק מערכים לאומיים מול העולם הפלורליסטי על-פי המודל של אובמה, גרמו להתפרצות של זרמי העומק ששטפו את ארה"ב לטובת חזרה ללאומיות. שמונה שנות ממשלו של אובמה, שבהן שלטה הרוח הליברלית של "תקינות פוליטית" שקודמה על ידו באופן אגרסיבי בתקשורת ובאקדמיה, לטובת זהות גלובלית, גרמו למהפך חברתי ופוליטי באמצעות בחירתו של טראמפ.
הגל ההיסטורי העובר על החברה האמריקנית, שכולל משברים כלכליים, חברתיים ופוליטיים, שנובעים גם מדעיכתה של ההגמוניה העולמית האמריקנית, כולל שרשרת כישלונות צבאיים ומדיניים של ארה"ב בשנות כהונתו של אובמה.
אובמה היה אדריכל הכניעה של העולם החופשי והתרבותי בפני האיסלאם הקיצוני. אובמה הנהיג מושג פוליטי חדש "הנהגה מאחור". הוא הפגין עייפות מתפקידו כמנהיג העולם החופשי ובכך סלל את הדרך להצלחת המעורבות התוקפנית של רוסיה באוקראינה ובסוריה.
הלאומיות חוזרת למרכז הבמה גם במדינות אירופה
תהליכים דומים לאלה שהתחוללו לאחרונה, במערכת הבחירות בארה"ב ובחירתו של טראמפ, מתעצמים וגוברים בבריטניה, בצרפת, בגרמניה ובמדינות מזרח אירופה. תהליכים של חזרה לפטריוטיזם לאומי והינתקות מה"תקינות הפוליטית" הקוסמופוליטית.
בבריטניה
משאל העם שבו ניצחו התומכים בהיפרדות מהאיחוד האירופי היה ביטוי לרצונם של הבריטים לחזור לסיסמה ולשאיפה הלאומית "בריטניה קודם" והינתקות מה"פוליטיקל קורקט".
בצרפת
ניצחונו של פרנסואה פיון בבחירות המקדימות במפלגת המרכז ימין וכשלונו של סרקוזי נבעו מהעובדות הבאות: פיון לא היסס להאשים את המוסלמים בטוטליטריזם אסלמי, שמנוגד לעקרונות הרפובליקה. הוא קרא להטיל "פיקוח אדמיניסטרטיבי" על האחים המוסלמים. תמך בהטלת איסור מוחלט של פעילות פוליטית במימון מדינות זרות שנקב בשמן סעודיה וקטר. פיון יתמודד מול מרי לה פאן על נשיאות "צרפת החדשה".
גם בגרמניה, בהונגריה, ביוון, בפולניה ובספרד, גוברים הקולות של הרצון להחזיר את הלאומיות למרכז השיח הציבורי.
קולות אלה מגבירים את המשבר באיחוד האירופי.
בכל המערכות השלטוניות והחברתיות במדינות אירופה, הולך ומתעצם תהליך חברתי ופסיכולוגי של חזרה לפטריוטיזם לאומי על חשבון הליברליזם הקוסמופוליטי של "התקינות הפוליטית".

תאריך:  28/11/2016   |   עודכן:  28/11/2016
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הלאומיות הפטריוטית חוזרת
תגובות  [ 4 ] מוצגות  [ 4 ]  כתוב תגובה 
1
נו,נו,ממה אתה מתבסם.
אבנר צפוני  |  28/11/16 12:25
 
- אפשר
שמ  |  28/11/16 19:04
 
- לאנטי-יהודיות. לא צריך סיבה.
חזקי שנאן  |  29/11/16 08:55
2
בקרוב אצלנו  ל"ת
מיכלאל  |  28/11/16 14:17
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות בחירות בארה''ב
איציק וולף
הנשיא האמריקני הנבחר תוקף את כוונות המועמדת העצמאית ג'יל סטיין וכוונות מטה קלינטון לערער על תוצאות הבחירות בוויסקונסין
איתמר לוין
הבלוגר פול ולדמן מגיע למסקנה חריפה במיוחד במאמר בוושינגטון פוסט: טראמפ היתל בליבת הבוחרים שלו
איציק וולף
הנשיא האמריקני הנבחר נפגש עם עורכי וכתבי הניו-יורק טיימס    הצהיר כי ישמח להיות זה שיביא להסכם בין ישראל לפלשתינים    הסביר שלא ימנה תובע מיוחד נגד הילרי קלינטון כי הוא "לא רוצה לפגוע בקלינטונים" ומשום שהילרי קלינטון "סבלה הרבה"
אריאל י' לוין
עמידרור: האתגרים הצפויים לטראמפ הם רבים, ואיש לא יודע מה תהיה המדיניות העתידית של הממשל שלו    מגן: במסגרת אתגרים הצפויים לו, על טראמפ להתמודד עם רוסיה, כאשר היא קובעת עובדות בשטח ומחזקת את כוחה
מתי דוד
בארה"ב, התקשורת תמכה וניבאה ניצחן לקלינטון והפסד לטראמפף, בתוצאה קרה ההפך, טראמפ ניצח קלינטון הפסידה    בישראל, התקשורת תמכה וניבאה ניצחון של השמאל, בתוצאה קרה ההפך, נתניהו ניצח
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il