X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
נפגעי תאונות דרכים החשים כי תפקודם בעבודה נפגע בעקבות הפגיעות הפיזיות שספגו בתאונה, אינם צריכים להיכנע לתכתיב הראשוני של המוסד לביטוח לאומי ולהסתפק באחוזי נכות או קצבה בגין הפגיעה הפיזית בלבד. אלא, עליהם להילחם על זכותם להכרה גם בגין הפגיעות הנלוות
▪  ▪  ▪
[צילום: פלאש 90]

אחת הפגיעות השכיחות בתאונות הדרכים נקראת "צליפת שוט" - לכאורה, פגיעה פשוטה הגורמת לכאבים בצוואר אך עשויה לגרום גם להקרנה לאזור הכתפיים ועצמות השכם ואף לכאבי ראש, פגיעה בזיכרון, טנטון ("צלצולים" באוזן), פגיעה בתחושה בידיים, פגיעה בראייה, סחרחורות ועוד.
התפתחות חדשה בביטוח הלאומי מכירה בקשיים שעשויים להיגרם למי שסובל מתסמינים אלה לתפקוד מלא בעבודתו, כמזכים באחוזי נכות מוגברים, מעבר לאלו המתייחסים לפגיעה הפיזית בלבד.
כך, בעקבות פסק דין שניתן לאחרונה וחייב את המוסד לביטוח לאומי להכיר באפשרות זו של קבלת אחוזי נכות גם פגיעות נוספות לצליפת השוט/ לפגיעה בצוואר. בעניין זה, מדובר היה באישה אשר עובר לתאונה החזיקה בתפקיד בכיר, פרי שנים רבות של לימודים ומחקר, ואילו לאחריה, חוותה קושי לתפקד ברמה דומה לזו בה תפקדה בעבר בשל פגיעה בזיכרון, עד אשר המעסיק סיים את עבודתה אצלו.
בתחילה, סירב המוסד לביטוח לאומי להכיר באחוזי נכות מעבר לאלו המגיעים לה בגין הפגיעה בצוואר, אולם בית הדין חייב אותו להכיר גם בקשיים אותם היא חווה כתוצאה מהפגיעה הפיזית. כך, הוכרו לנפגעת 23% נכות, ולא רק 5% כפי שקבע הביטוח הלאומי בתחילה, וכן קצבת נכות מעבודה, תוך התחשבות במשמעות הגבוהה שיש לסימפטומים שנגרמו לה בעקבות הפגיעה הפיזית ואשר מקשים על הפעילות ועל התפקוד היום יומי ואף גורמים לקשיים תפקודיים ופיטורים ממקום העבודה.
בעניין אחר, של עובד אשר החזיק בעמדה בכירה בחברת היי-טק ולאחר שנפגע בתאונה דרכים נתקל בקשיי ריכוז ותפקוד בעבודתו ולא יכול היה עוד לבצע את המטלות שהוטלו עליו ברמה זהה לזו שבה ביצען בעבר. תחילה הכיר המוסד לביטוח לאומי ב-19% נכות בעבודה בגין הפגיעה הפיזית בצוואר וכאבי הראשי הקשיים מהם סבל בעקבות התאונה.
אולם לאחר מאבק בהחלטה זו, הוכרו לו לבסוף אחוזי נכות גם בגין חוסר היכולת לעבוד כתוצאה מאותה פגיעה פיזית, ונפסקה לו קצבת נכות.
לכן, נפגעי תאונות דרכים החשים כי תפקודם בעבודה נפגע בעקבות הפגיעות הפיזיות שספגו בתאונה, אינם צריכים להיכנע לתכתיב הראשוני של המוסד לביטוח לאומי ולהסתפק באחוזי נכות או קצבה בגין הפגיעה הפיזית בלבד. אלא, עליהם להילחם על זכותם להכרה גם בגין הפגיעות הנלוות, אשר בגינן הם זכאים לאחוזי נכות נוספים ונפרדים.
אל תמהרו לוותר על זכויותיכם, כי אחרת הכסף יישאר אצל הביטוח הלאומי ולא אצלכם.

הכותב הוא עורך דין המתמחה בתביעות נגד חברות הביטוח והמוסד לביטוח לאומי, ומייסד האתר "ביטוח לאומי – עשה זאת בעצמך".
תאריך:  28/11/2016   |   עודכן:  28/11/2016
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות הקטל בדרכים
חיים שטנגר
דומה עלינו, כי הפתרון הפשוט והיעיל ביותר, למניעת שימוש בטלפון נייד סלולרי, הוא יצירתה של מערכת חישה אלקטרונית, לפיה לא יהיה ניתן להשתמש בטלפון סלולרי, בתוככי רכב, כל אימת שרכב זה, מצוי בתנועה, קרי, במצב נהיגה. כך, רק כך נמגר, אחת ולתמיד, תופעה מסוכנת והמסכנת חיי אדם
איתמר לוין
השופט המחוזי אביגדור דורות קובע: למרות שהתקנה אוסרת רק על שיחות ומסרונים - הרי שתכליתה מובילה למסקנה שיש לאסור כל שימוש אחר, כולל גלישה ומשלוח דוא"ל
מירב ארד
מספר התאונות הקטלניות בשנת 2015 היה גבוה ב-10% לעומת שנת 2014    במספר הפצועים קשה חלה עלייה של כ-13% ב-2015 ומספרים הגיע ל-1,896
עידן יוסף
הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים תתרכז בשנה הקרובה בטיפול במגזר הערבי, בהולכי הרגל ובמשאיות
עידן יוסף
מנכ"ל משרד התחבורה: שם מתמקדת פעילות המניעה    יו"ר הוועדה לביקורת המדינה: "הרשויות אינן עושות הכל כדי למנוע תאונות - ובינתיים עוד ועוד אזרחים נהרגים"
רשימות נוספות
"הפסקנו לתקצב כבישים יותר מאוטובוסים"  /  עידן יוסף
כביש 89: עוד לא סיימו אפילו לתכנן  /  מחלקה ראשונה
חוסר מעש במאבק בתאונות הדרכים  /  איתמר לוין
תנועה נכונה  /  עו"ד אילון אורון
עברו באור אדום  /  איתמר לוין
זהירות, סלולר בדרך  /  עידן יוסף
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il