|
תאריך:
|
29/11/2016
|
|
|
עודכן:
|
29/11/2016
|
כוחות הפירוק מול כוחות ההתכנסות |
|
1 |
|
|
מאמר נפלא.
על קהלני אני יודע ואני מכיר ומוקיר אותו אבל מי זו לעזאזל קרן נויבך. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
צבי מרחב |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2 |
|
|
|
|
|
|
|
באוניברסיטאות מסויימות בארה"ב, כבר יש איסור לאחל למישהו שהתעטש מה שהם מאחלים בד"כ, שזה "א-להים יברך אותך", ומי שאומר כך לזה שהתעטש, מוצא מהשיעור ומקבל אזהרה. הנימוק: אתה מחזיק באמונה לפיה יש א-להים וא-להים מברך, בסדר. אבל אל תשפיע את אמונתך על האחר ואל תגרום לו להיחשף לאמונותיך ולדעותיך.
זה נקרא אֶנְטְרוֹפּיה. אֶנְטְרוֹפּיה הוא אחד המאפיינים המרכזיים של דת הפרוגרס.
מיומנו של פרוגרסיבי
עידן הפרוגרס - ארגון ושימור אי הוודאות בקרב האנושות
שוויון. ביטול כל ייחודיות. האחר הוא אני. אין הבדל בין כלום לשום דבר.
אתה חי בִּסְפֵקוֹת.
אנחנו, בני דת הפְּרוֹגְרֶסִיבִיזְם, דואגים לכך שתהיה לך וודאות בכך שהכל מוטל כל הזמן בְסָפֵק.
הכל מדומיין, הכל סוּבייקטיבי, אין אמת מוחלטת וכל השפעה של דעות שיש בהן התיימרות לוודאיות היא סוגסטיה, היא מיסיון ולכן אני, בן דת הפרוגרסיב, דואג לכך שתהיה אסורה תכלית האיסור.
אם אתה אומר לי "בעזרת השם יהיה כך וכך", זו כפיה מחשבתית שלך עלי וזה אסור חד משמעית. האיסור הזה, נקרא שימור הסדר של התוֹהוּ, קידוש הַסָּפֵק, שמירה על חוקיות של חוסר חוקיות, של חוסר וודאות.
אין צורה, אין קרקע או קירות או גבולות כלשהם, להיאחז בם.
הכל אמורפי והִיוּלִי.
אני, כסוכן פרוגרס, אחראי לְשמר ולאכוף כל הבעת דעה וכל אמירה שבבסיסן מונחת ההתיימרות שלך למשהו וודאִי, למשהו מוחלט. אתה לא תפרש את הקיום ולא תיצוק לקיום משמעות. אני אדאג לשימור חוסר המשמעות וכל מי שטוען שישנה אמת אחת, אמת מוחלטת, אמת כלשהי – הוא החוטא. כך זה בדת הפרוגרסיביזם.
|
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
יואלי |
|
|
|
|
|
הפרדוקס והסתירה הפנימית כאן הם:
1. אני מחליט על שימור הטָבּוּלָה-רָאסָה שלך, וזה מוחלט לכשעצמו.
2. אני זה שכופה עליך את דת הפרוגרס, באיצטלה של ביטול הדתות.
3. אמרתי שאין וודאיות! וכך כולכם תחיו ואני אחראי לשמר את החוק הזה. כולכם תחיו באנדרלמוסיה תפיסתית!
לכן, על אחת כמה וכמה, פעולות שנובעות ממחשבה שבבסיסה מונחת וודאיות כלשהי, אסורות ונקראות פשיזם.
מלבד התאוריה שאני מחזיק בה, שהיא היחידה שלפיה אתה תפעל, כמובן. רק היא אינה פשיזם.
היא אינה כפיה דתית.
היא אינה מיסיון, היא פוליטיקלי קורקט והיא המצפונית.
המצפון הוא אל והוא האויב של המוסר, כי המוסר מונח על בסיס של וודאיות ואילו המצפון, הוא סובייקטיבי, הוא היולי, הוא משתנה כל הזמן.
כך מאלפים הפרוגרסיביים את האנושות כולה, לא רק לצייתנות, אלא לתפיסה שבבסיסה מונח אך ורק הַספק.
אסור להשפיע על אף אדם ממחשבותיי, מאמונותיי ומדעותיי וודאי שלא מידיעותיי (משום שאין ידיעה) ולכן זו בעצם הפרדה טוטלית של האחד מהשני. ניתוק מוחלט של אדם מזולתו, חיסול התקשורת הבינאישית.
אין שום דבר שיכול לגרום לך סיפוק, ומכך נובע המרדף האובססיבי הקַמָּאִי והגופני (הפיזי) אחר סיפוקים רגעיים.
משום שכאשר אני חי בעולם שכולו ספקות ואין לי שום וודאות, שום קרקע יציבה לדרוך עליה, שום גבולות צורניים להשען עליהם או שיסייעו לי להגדיר את עצמי ולפתח זהות, הכל נוזלי ואמורפי, אני חייב למצוא תחליפים לוודאיות ולהיאחז בהם ולו לרגע כי אחרת לא אשרוד.
אך לעולם בעולם כזה, לא אגיע לסיפוק אמיתי, כלומר: אני מתוסכל כל הזמן.
ואז אני ממציא כל מיני כּתות ואמונות כמו קיימוּת. דווקא קיימות.
כי כל הקיום הוא היולי וחסר צורה, הקיום הפשוט ביותר נתון בספק תמידי ואני צריך משהו וודאִי להישען עליו.
אז אני מחפש בכל דבר את ההבטחה לכך שניתן להרגיש קיים.
|
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
המשך .. |
|
|
|
|
|
אני מחפש באובססיה תחליפים לידיעה ברורה, תחליפים שאוכל להיאחז בהם, בִּמְצִיאות, (כביכול מציאות), חסרת אחיזה ומדומיינת.
כנראה כך השמאל משליט על האנושות את עמלק (שהוא בין היתר, הספֵק)
עידן הפרוגרס החל ברגע שנלקחה מעם ישראל הנבואה, וכך נלקחה הוודאות מהאנושות כולה. בנקודת הזמן הזו בדיוק, יצר האדם את הפילוסופיה ואת התאולוגיה (הדת) – כתחליפים אומללים, מתעתעים וסובייקטיביים לכך שהאמת המוחלטת הוסתרה בפניו וקידש את הסובייקטיביזם. (את ה“אין אמת אחת“).
עידן הפרוגרס הזה (ריבוי האלילים, השְלטת הכַּאוס, עידן הסובייקטיביזם, הבלגאן המובנה והמשומר בקנאות דתית [זה נקרא אֶנְטְרוֹפּיה], העולם הנוזלי, הדיקטטורה המחשבתית, הספק כַּאֲבי-האֵלים, אי הוודאות כשיטה, כדת) יגיע אל קיצו כאשר תשוב אלינו ביום מן הימים, הוודאות בעל כורחנו, כלומר: הנבואה. רק חזרת הנבואה תחסל את תפיסת הפרוגרס, שהיא השטן.
* חשוב להדגיש: אֶנְטְרוֹפּיה אינה כּאוֹס, אלא הנרטיב של הכאוס. היא השמירה הקנאית על הסדר של אי-הסדר. היא החוק ששומר על חוסר חוקיות. היא מתיימרת להיות מדד למידת אי-הסדר במערכת. עולם שרירותי, השלטת הסָפֵק. בלשון הקודש: תֹּהוּ. שימור קנאי על חיים בתוך ואקום, קידוש האמורפיה, שמירה על כך שהכל מעורבב עד כדי כך שהצורה נעלמת.
אֶנְטְרוֹפְּיה בִּלְשׁוֹן הַקוֹדֶשׁ: תֹּהוּ
• הרש"ר הירש: תוהו - ...תהה מציין את התרשמותו של אדם ממצב לא נהיר, לא רצוי, תהה קרוב כנראה לדהה, המציין גון צבע עמום, נטול ברק, מכאן שתהו מציין מצב לא כמות שהוא, אלא כמות שהוא משפיע על כושר הכרתנו. תהו הוא מצב של ערבוביה גמורה, בו עצמים נבדלים לא יוכרו ביחודם. תהו מציין מצב של ערבוביה בהשפעתה הסובייקטיבית על הכרתנו, ואילו בהו מציין מצב אובייקטיבי ערבוביה כמות שהיא. נמצא פירוש תהו ובהו - מעורפל ומעורבב, לא נהיר ולא נבדל. (שוויון. ביטול כל הייחודיות. האחר הוא אני. אין הבדל בין כלום לשום דבר).
• מהות חסרת צורה, חסרת ציור, חסרת לבוש. אמורפיה מוחלטת. החוקיות שְבְּאִי-הסדר.
• רְקִיעָא דְשָׁוְא דְּאִקְרֵי תֹּהוּ.
• התֹּהוּ שהיה מתחילה מקום הזוהמא. המקום של הנחש, של עמלק, המקור של הספֵקות.
• הזוהר מתורגם מארמית לעברית על בראשית: תֹּהוּ זֶה נְשִׁיָּה שֶׁלֹּא נִרְאֶה בָהּ מַרְאֶה כְּלָל עַד שֶׁנִּשְׁכָּח מֵהַכֹּל, וְעַל זֶה נִקְרֵאת נְשִׁיָּה. (נשיה = שִכְחה)
• זוהר על בראשית: בָּרָא תֹהוּ וְשָׂם מְקוֹמוֹ בְּרָע
|
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
המשך .. |
|
|
|
|
|
• זוהר על בראשית: חֹשֶׁךְ חָזָק בְּכָל הָאִשִּׁים, וְזֶה מְחַזֵּק אֶת הַתֹּה''וּ. חֹשֶׁךְ הוּא אֵשׁ, וְלֹא אֵשׁ חֲשׁוּכָה, פְּרָט לְמָתַי שֶׁמְּחַזֶּקֶת אֶת הַתֹּהוּ, וְזֶה סוֹד (בראשית כז) וַתִּכְהֶינָה עֵינָיו מֵרְאוֹת וַיִּקְרָא אֶת עֵשָׂו וְגוֹ'. חֹשֶׁךְ פְּנֵי רַע שֶׁמַּסְבִּיר פָּנִים לָרַע, וְאָז נִקְרָא חֹשֶׁךְ שֶׁשּׁוֹרֶה עָלָיו לְחַזֵּק אוֹתוֹ, וְזֶהוּ סוֹד וְחֹשֶׁךְ עַל פְּנֵי תְהוֹם.
• זוהר על בראשית: וּבִזְמַן שֶׁהָיָה תֹהוּ, אָמַר אֱלֹהִים לְנֹחַ, קֵץ כָּל בָּשָׂר בָּא לְפָנַי וְגוֹ'
• זוהר על במדבר: וְחֹשֶׁךְ זוֹ הַהַמְשָׁכָה שֶׁנִּמְשָׁךְ מִמֶּנָּה הָעָם שֶׁל עֵשָׂו. וְאִם תֹּאמַר מַה זֶּה תֹּהוּ? הֲרֵי הִיא בְּוַדַּאי שֶׁהֲרֵי הַחֹשֶׁךְ תָּלוּי מִמֶּנּוּ. (מקור החושך נמצא בתהו). נגד זה, נמצאת בחינת יעקב, יושב אהלים, כלומר: לומד תורה.
• תיקוני הזוהר מתורגם: תֹּהוּ, שֶׁנִּרְמָז בְּרָאשֵׁי תֵבוֹת תּ'וֹלְדוֹת הַ'שָּׁמַיִם וְ'הָאָרֶץ תֹּה''וּ, וְהֵם חֲמִשָּׁה מִינִים שֶׁנֶּאֱמַר בָּהֶם בְּה' בְּרָאָם, וְהֵם עֲמָלֵקִים, גִּבּוֹרִים, נְפִילִים, עֲנָקִים, רְפָאִים (ראשי תיבות נג"ע ר"ע)
• תיקוני הזוהר מתורגם: בְּרֵאשִׁית בָּרָא אֱלֹהִי''ם, אֵת הַשָּׁמַיִם - עֵץ הַחַיִּים, וְאֵת הָאָרֶץ - כָּל עֵץ נֶחְמָד לְמַרְאֶה, וְהָאָרֶץ הָיְתָה תֹהוּ וָבהוּ זֶה עֵץ הַדַּעַת טוֹב וָרָע, וְזֶהוּ סוֹד תֹּהוּ - עֹמֶק רָע, בּהוּ - עֹמֶק טוֹב, וְזֶה עֵץ הַדַּעַת טוֹב וָרָע, כִּי שָׁם בָּלַל יהו''ה שְׂפַת כָּל הָאָרֶץ, וּמִכָּאן יָצְאָה כָּל הָעִרְבּוּבְיָה שֶׁל טוֹב וָרָע.
• זוהר: ”תֹהוּ הוא מקום שאין בו שום צבע ושום צורה ולא נכלל בסוד הצורה“ אמורפיה מוחלטת. ואקום. כשאין צורה, אין גבולות, אין משענת, אין מקום להיאחז בו, אין ממשות.
• זוהר על בראשית: לָכּל יש לבוש להתלבש, מלבד לתוהו, (כי מטבע דברים הרוחניים הוא, שכל סִבּה מתלבשת בְּהדבר המסוּבב ממנו, דהיינו שמקיים אותו, ואם המסובב הזה נעשה סבה למסובב שני, כן גם הוא מתלבש בו ונותן לו כח הקיום וכן הלאה... חוץ מתוהו הזה שאין לו שום לבוש, כי אינו מתלבש בהתחתון שלו המסובב ממנו, אלא הוא כמו עומד בפני עצמו בלי שום קשר עם האחרים המסובבים ממנו).
לבוהו כבר יש לו ציור וצורה שהוא האבנים המשוקעות תוך החקיקה דתוהו... (בראשית כ, ועיין שם עוד)
• ואחריהם ברא שמים וארץ על תהו, שאין שם יסוד, שהיא ברית, שישעין אותם עליו
• מדרש רבה על בראשית: ר' יהודה בר סימון פתח קריא בדורות, והארץ היתה תהו זה אדם הראשון שהיה ללמה ולא כלום, ובהו זה קין שבקש להחזיר את העולם לתהו ובהו.
|
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
המשך .. |
|
|
|
|
|
• תהו הוא הארץ הנקראת נשיה, ונקרא כן משום שלא נראה בה שום מראה עד שהיא נשכחה לגמרי, ובהו שבכתוב היא הארץ הנקראת ארקא, שהיא מקום שאינו נשכח... (בראשית ב לח, ועיין שם עוד)
• תלמוד בבלי, מסכת חגיגה דף יב עמוד א: ואמר רב יהודה, אמר רב: עשרה דברים נבראו ביום ראשון, ואלו הן: שמים וארץ, תהו ובהו, אור וחשך, רוח ומים... תנא תהו, קו ירוק שמקיף את כל העולם כולו, שממנו יצא חשך, שנאמר ישת חשך סתרו סביבותיו, בהו אלו אבנים המפולמות המשוקעות בתהום שמהן יוצאין מים, שנאמר ונטה עליה קו תהו ואבני בהו.
• רבנו בחיי: היתה תהו ובהו - כשנבראת בתחילה היתה תוהו ובוהו, כלומר שוממה וריקנית, שלא היה בה עשב אדם חיה ובהמה... כמו "ויתעם בתוהו לא דרך" (תהלים ק"ז).
• הרקנאטי מסביר על התֹהוּ: שאין שָם לא ממשוּת ולא צורה.
• הסְפוֹרְנוֹ הגאון מפרש: תהו ובהו - ואותה הארץ הנבראת אז, היתה דבר מורכב מחומר ראשון (ראשוני, והרמב"ן מגדיר זאת הִיוּלִי) הנקרא תהו, ומצורה ראשונה הנקראת בֹּהו, כי אמנם לא היה נאות לחומר הראשון זולתי צורה אחת, היא היתה ראשונה לכל צורות המורכבים בהכרח, ומזה התבאר שהחומר הראשון דבר מחודש, ונקרא החומר של אותו המורכב הראשון תהו, להיותו מצד עצמו דבר כֹּחִיִי (דבר שבכח ולא בפועל, כלומר: חסר ממשות) בלבד, בלתי נמצא בפועל, כאמרו "כי תהו המה", כלומר בלתי נמצאים בפועל אלא בָּדִמיון בלבד, והצורה הנשואה באותו המורכב הראשון נקראת בהו, כי בו בתהו שאמר נמצאת בפועל (הבהו הוא הצורה הראשונית והתלבש בתוך החלל הראשוני, שנקרא תהו)
• הרוח חיים על מסכת אבות ו' א': וידוע מה שכתוב אם לא בריתי יומם ולילה חוקות שמים וארץ לא שמתי, וזהו לא אך על קבלת התורה כי אם אף אם היה חס ושלום כל העולם כולו בטלים לרגע אחד מלמוד התורה היה העולם חוזר לתוהו ובוהו... וידוע כי תוהו ובוהו אינו כליון גמור לכל הבריאה, כי תוהו ובוהו היה אחר הבריאה, כמו שכתוב והארץ היתה תוהו ובוהו, וכבר היתה ארץ וזהו אחר הבריאה קודם עשיה, והיינו מפרשים כי התנאי היה שיחזור לתוהו ובוהו, היינו שיתבטל עולם העשיה, אבל לא מה שלמעלה...
• העמק דבר: תהו - זה השם (שם הוא מתכוון למשמעות) מונח על דבר שאין לו גֶדֶר (חסר הגדרה) והבדל זה מזה, כמו מִדְבּר שאין שָם היכר. שִנוי מקומות מקרי. וכך כוונת תרגום אונקלוס "ריקניא", דמקום ריק אין שנוי חלק זה מזה.
תודה לשם יתברך
|
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
תודה לשם יתברך |
|
|
3 |
|
|
כי לנו כן. הבנו את הפרינציפ: אסמול, אסמול, אסמול. נמאסת: כל יום כמו כלב השב אל קיאו. לך תמצא לך חיים. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
משהמוישה |
|
|
|
|
|
מיני ים.
אוי ואבוי עם איזה טמבלים מהשמאל יש לנו עסק. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
מגיב ותיק |
|
|
|
|
|
מה צריך להיות פה רחב ועמוק. כל מה שאידר טוען שעשו לו הוא עושה כעת כפל כפליים. ממש עמוק ממש רחב. דוקטור לתפארת. בושה לימין שזה האינטלקטואל שחובר לחיים שיין וביחד הם מובילים קו שאין בו מאומה חוץ מלהכפיש שמאלנים ולהאדיר את ביבי. יום יום מאותו הדבר. אבל אתה לא מסוגל להבין רוחב כזה ועומק כזה של טיפשות וחוסר יכולת. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
משהמוישה |
|
|
|
|
- אָה |
|
מגיב ותיק | 30/11/16 07:51 |
|
|
עוד יותר רחב ועמוק (עגל, דוקטור לתפארת וכו'...)
רפואה שלמה. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
מגיב ותיק |
|
|
4 |
|
|
איך מתנהגים אלו שבשלטון?
האם הם לא כופים את דעתם בשיטות שונות?
גם בהתנפלות תקשורתית, גם במניעת תקציבים, גם בפיטורים, גם באיומים פיזיים, אצלם הכל כשר. אבל אם כמה עתונאים מתעצבנים על המטומטם הזה רונטל, זה כבר נקרא כפיית דעות... |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
הירונימוס |
|
|
5 |
|
|
היא, וגם הוא, מטפחים את התרבות המיליטריסטית, שמביאה את האם לפעול כנגד ההגיון הבסיסי של כל הורה- לעשות הכל כדי להגן על הילד מכל פגע וכל סכנה. בפעם הבאה שמי מהם יצקצק על "תרבות השהידים" של הפלסטינים, שייזכר בענת, שמדברת על "חבר'ה איכותיים, שרוצים לצאת לשטח ולשמור על המדינה".
http: |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
נויבך "הליברלית", |
|
|
6 |
|
|
תענוג לקרוא את המאמרים שלך.תמיד ממצה עמוק מענין שקול ואינטליגנטי.אלה דברים שכלכך חסרים בעיתנות ישראלית.האוסף של בן כספיתים,רפי רשפים,ירון וילנסיים,שיפרים,רסקינים מורידים את רמה עיטונאית לשפל מדרדגה המתאים לחברה פרימיטיווית וטיפשה |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
gertalex |
|
|
7 |
|
|
תענוג לקרוא את המאמרים שלך.תמיד ממצה עמוק מענין שקול ואינטליגנטי.אלה דברים שכלכך חסרים בעיתנות ישראלית.האוסף של בן כספיתים,רפי רשפים,ירון וילנסיים,שיפרים,רסקינים מורידים את רמה עיטונאית לשפל מדרדגה המתאים לחברה פרימיטיווית וטיפשה |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
gertalex |
|
|
|
|
|
|
יוני בן-מנחם
יו"ר הרש"פ הזמין את תנועת חמאס להשתתף בוועידה השביעית של פתח המתכנסת ברמאללה. החלטתו מעוררת זעם רב בשורות פתח ובכירים מאשימים אותו בחיזור אחרי חמאס וקטר בגלל אינטרסים אישיים
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
פרופ' עמיחי כהן
איילת שקד מנסה להתבסס על המודל האמריקני בסוגיית המשילות, אך טיעוניה עומדים בסתירה לחוקה עליה היא מצביעה את הביקורת שלה על החקיקה הפרטית עליה להפנות לחברי הכנסת
|
|
|
|
|
|
ראובן לייב
האי הקריבי "על הפנים". כלכלתו ירודה ותושביו עניים מרודים. התייר, לעומת זאת, יוכל לבוא כאן על סיפוקו מחופי-ים מרהיבים, ממוזיקה אקזוטית וממכרת, ומגל של יצאניות, המוכרות את גופן בפרוטות
|
|
|