X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
מחמד דחלאן יכנס בקרוב במצרים ועידה נגד מחמוד עבאס בגיבוי של כמה ממדינות ערב. יו"ר הרש"פ הביא לפיצולה בפועל של תנועת פתח והלגיטימיות שלו נפגעה בקרב הציבור הפלשתיני ו"הרביעיה הערבית"
▪  ▪  ▪
ועידת פת"ח, נובמבר 2016 [צילום: STR]

מדיניות ההדרה של יו"ר הרש"פ מחמוד עבאס אשר כינס את ועידת פתח השביעית ברמאללה ללא אלפים מפעילי התנועה, בהם אסירים ביטחוניים משוחררים מבתי כלא בישראל, בטענה שהם תומכים ביריבו הפוליטי המר מחמד דחלאן יצרה כבר עתה בפועל פיצול ממשי בתנועת פתח.
ההתמרמרות והזעם כלפי מחמוד עבאס בתוך פתח הינם גדולים, מקורות בתנועה מסרו כי מתוך 1400 צירי הוועידה של פתח ברמאללה כ900 מהצירים הינם פקידים ואנשי ביטחון המקבלים משכורות מהרש"פ קרובי משפחה של מחמוד עבאס וידידיהם.
נעימה אלשיח' עלי, חברת המועצה המחוקקת מטעם פתח אמרה ב-30 בנובמבר כי יותר מ5000 פעילים של פתח הורחקו מהוועידה וכי לא ידוע עד כה על סמך איזה בסיס נבחרו צירי הוועידה המתקיימת ברמאללה.
מחמד רשיד, יועצו לשעבר של יאסר ערפאת הודיע בראיון לערוץ טלוויזיה המצרי "ON TV" ב-29 בנובמבר כי פעילי פתח לא יכירו בתוצאות הוועידה ובבחירות הפנימיות לוועדה המרכזית, המועצה המהפכנית ובבחירתו מחדש של מחמוד עבאס ליו"ר תנועת פתח.
לדבריו, בחודשייים הקרובים תהייה פעילות ענפה של המורחקים מוהעידה נגד החלטותיה הלא חוקיות.
רסאן ג'אדאללה, פעיל פתח המקורב למחמד דחלאן מסר לסוכנות הידיעות "שהאב" ב-30 בנובמבר כי בחודש הבא יכנסו תומכיו של מחמד דחלאן ועידה שבה ישתתפו פעילים של פתח מהגדה, רצועת עזה והפזורה הפלשתינית.
הוא סירב למסור היכן תתכנס הוועידה החדשה אך ציין כי כבר הוקמה ועדה מכינה הכוללת 31 אישים שתכין את הוועידה שבה אמור להשתתף מחמד דחלאן ולשאת בה נאום.
על-פי מקורות אחרים בפתח, מצרים כבר הודיעה למחמד דחלאן כי היא מוכנה לארח את הוועידה בתחומה. מצרים זועמת על יו"ר הרש"פ מחמוד עבאס על שדחה את הצעת "הרביעיה הערבית" (מצרים, ירדו, סעודיה ומאע"מ) להתפייס עם מחמד דחלאן.
גם ירדן נקטה צעד מחאה נגד מחמוד עבאס ולא איפשרה לצירי הוועידה המתגוררים בירדן לצאת לרמאללה כדי להשתתף בדיוניה.
לדברי ג'אדללה, בוועידה החדשה ישתתפו 2000 פעילים מפתח, כולל כאלה שהשתתפו בוועידה ברמאללה ואינה מרוצים מהתנהלותה, והיא תתקיים תחת הכותרת " הצלת תנועת פתח מחוטפיה המשתייכים לזרם הישראלי".
האשמות מחמד רשיד
בראיון שהעניק לערוץ הטלוויזיה המצרי, הפנה מחמד רשיד, יועצו לשעבר של יאסר ערפאת, האשמות חמורות כלפי יו"ר הרש"פ. לדבריו, מחמוד עבאס עשה במשך עשר שנות שלטונו עבירות כספיות ופוליטיות אשר מאיימות על משפחתו ולכן הוא פועל כדי להגן על עצמו ועל משפחתו באמצעות כינוס הוועידה ברמאללה.
רשיד טען כי יש ברשותו מסמכים והוכחות כי מחמוד עבאס עשה עבירות כספיות בסכום של 800 מיליארד דולר וכי הוא מעולם לא הגיש דיווח למוסדות אש"ף על סכום של 300 מיליון דולר. זו הסיבה, אמר רשיד, שהוא כינס את הוועידה כדי שתביע בו אמון.
הוא התייחס גם ליחסים שהיו בין מחמוד עבאס ליאסר ערפאת וטען כי היחסים אינם כפי שטוען מחמד עבאס.
לדבריו, מחמוד עבאס לא ביקר את יאסר ערפאת בכל התקופה שבה היה נתון במצור במוקאטעה ברמאללה במשך כשנה וחצי וכי הפעם היחידה שביקר אותו הייתה ערב יציאתו לטיפול רפואי בבית החולים בפריז.
עוד הוא טען כי מחמוד עבאס קשר קשר נגד יאסר ערפאת ושיתף פעולה עם ישראל כדי להגיע אליו וכי "כל הפלשתינים יודעים שמחמוד עבאס שיקר בעניין הזה".
מחמד דחלאן נזהר עד כה מלהודיע כי הוא פורש מתנועת פתח. האסטרטגיה שלו היא כי הוא ותומכיו מייצגים את תנועת פתח האמיתית וכי הם ממשיכי דרכו של יאסר ערפאת. יו"ר הרש"פ הצליח לכנס את ועידת פתח השביעית למרות התנגדות עזה בתנועה אך לתוצאות הוועידה יהיו השלכות חמורות על המשך דרכה של תנועת פתח שהוא עומד בראשה.
בפועל נוצר פיצול בתנועה ו"הזרם הרפורמיסטי" שבראשו עומד מחמד דחלאן, תופס תאוצה וגם מקבל גיבוי מצד מדינות ערב. מחמד דחלאן יהווה מעתה את האופוזיציה העיקרית למחמוד עבאס בתוך תנועת פתח ואליו אמורים להצטרף גם כל המאוכזבים והמקופחים בתנועה.
לדחלאן יש כבר בסיס תמיכה גדול ברצועת עזה והוא התחזק בשנה האחרונה בקרב מחנות הפליטים בגדה והקים קבוצות של חמושים הנאמנות לו ומתעמתות עם מנגנוני הביטחון של הרש"פ.
כפי שהדברים נראים כעת הלגיטימיות שהייתה למחמוד עבאס בקרב הציבור הפלשתיני ומדינות ערב נפגעה ודחלאן הצליח להדביק לו תדמית של דיקטטור מושחת המונע מאינטרסים אישיים בלבד.

תאריך:  01/12/2016   |   עודכן:  01/12/2016
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ישראלי-פלשתיני
אריאל י. לוין
עוד מבט על ההיתקלות השבוע בין פעילי דאעש בגולן לבין חיילי גולני: גם אם ההתקפה לא הייתה מתוכננת, יש להביא בחשבון שהיא לא תהיה האחרונה
יוני בן-מנחם
מצרים נוקטת גישה חדשה כלפי ממשל חמאס ברצועה בניסיון להביא לרגיעה ביטחונית לאורך הגבול עם הרצועה ובצפון סיני. מצרים מאותתת ליו"ר הרש"פ כי היא חוזרת לקחת תפקיד פעיל בזירה הפלשתינית
שמעון זיו
יוני בן-מנחם
יו"ר הרש"פ הזמין את תנועת חמאס להשתתף בוועידה השביעית של פתח המתכנסת ברמאללה. החלטתו מעוררת זעם רב בשורות פתח ובכירים מאשימים אותו בחיזור אחרי חמאס וקטר בגלל אינטרסים אישיים
יוני בן-מנחם
תומכי דחלאן הפיצו הקלטת שמע באינטרנט של אחד מבכירי פתח המנקה את מחמד דחלאן מהאשמותיו של מחמוד עבאס. ההקלטה הפכה לשיחת היום בשטחים לקראת כינוס ועידת פתח מחר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il