X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
בנאומה בפני הכנס השנתי של העמותה למשפט ציבורי דיברה כבוד נשיאת בית המשפט העליון על עצמאותו של השופט בכלל ועל עצמאותו הפוליטית בפרט הרבה דברים חכמים אמרה כבוד הנשיאה, אך מהעיקר היא התעלמה
▪  ▪  ▪
נאור. פקחי עינייך [צילום: תומר נויברג, פלאש 90]

נשיאת בית המשפט העליון מדברת בנאומה בכנס העמותה למשפט ציבורי על מפלגת האדומים וממפלגת הצהובים ברורטניה, כדוגמה לעצמאות הפוליטית המחויבת אצל מועמדים לשפיטה, וכחלק מהעצמאות הכוללת הנדרשת לשופט בהחלטותיו.
ממשיכה ואומרת כבוד הנשיאה "כך או כך, עמדות שיביע מועמד לשפיטה או שופט עובר למינויו או תיוגו כשייך למחנה זה או אחר עלולות לפגוע בהכרעה העצמאית והבלתי תלויה ובאמון הציבור ברשות השופטת". דברי אלוהים חיים. בייחוד אם משלבים אותם באמירה של נשיא בית המשפט העליון בדימוס הפרופסור ברק "אי-אפשר להכניס למערכת הזו מישהו שאיננו חלק מהמשפחה".
ואם הנשיאה כל כך צודקת כיצד יש ירידה כל כך חדה באמון של הציבור בבית המשפט? האם עד היום החליטו הפוליטיקאים על מינוי השופטים? והרי עד היום הייתה קיימת זכות ווטו לשופטים במינויים לעליון, לא כן?
ואם כך הוא הדבר, יש להניח שדווקא השיטה הנוכחית היא זו שמדרדרת את אמון בבית המשפט, ועל-מנת להגביר את האמון חובה לשנות את השיטה הקיימת, חובה לאזן אותה עם צרכי החברה.
ומהי הסיבה שהשיטה הקיימת מורידה כל כך את אמון הציבור בבית המשפט?
אפשר לטעמי למנות מספר סיבות:
1. כאשר השופטים הצעירים נולדים בעקבות זיווגים בתוך המשפחה התוצאה לא יכולה להיות טובה, אתם יודעים...
2. במצב הקיים אין מפלגה אדומה ואין צהובה, אלא מפלגה דיקטטורית שאיבדה את הצבע שלה והיא פועלת על-פי דפוסים מאוד לא מאוזנים, מפלגת ה"משפחה".
3. הנאמנות של השופטים חייבת להיות נאמנות למשפחה, כי אחרת הם ייפלטו, ולכן אף בעיניים של השופטים אין קידום ללא הצהרת נאמנות למשפחה ויישומה של אותה נאמנות הלכה למעשה בפסקי הדין, ומי שחורג מן השורה הופך להיות הברווזון המכוער של המשפחה, ואף פעם לא יגיע לגדולות.
4. מפלגות מתחלפות שמשות לבקרים כך שגם אם נוצר חוסר איזון, הוא מתאזן חזרה עם התנודות הפוליטיות, אבל משפחה לא מחליפים, מה שהיה הוא מה שיהיה. אהרן ברק הוא הסגן של אלוהים (או יותר נכון אלוהים הוא הסגן של אהרן ברק), תורתו של אהרן ברק מסיני, היא ניתנה שם באותו מעמד מכונן, ניתנה לעולם ועד, רות סוף.
גברתי הנשיאה, אנו רחוקים מאוד מרוריטניה. חארט אל טאנק הרבה יותר קרוב אלינו, אנא פקחי עינייך, השתחררי מעולו הכבד של אהרן ברק, הביני שהלכתם רחוק מידי, ככל שאתם מתרחקים יותר ויותר מן החוק, אתם עוסקים יותר ויותר בנושאים שהם בוויכוח פוליטי, ככל שידכם בכל, אתם סותרים יותר ויותר את עצמכם, עד כדי כך שלא ניתן למצוא את הרגלים והידיים בפסיקותיכם, ולכן אתם צריכים להתרסן, ולכן אתם חייבים להתאזן, ולפחות לפרק זמן מסוים אתם חייבים להיבחר על-פי קריטריונים פוליטיים. אתם הבאתם למצב הזה. במסווה של חוק וצדק דאגתם לרוב מכריע של שופטים עם תורת עולם פוליטית מאוד מסוימת, ואת זאת חייבים לאזן, חייבים לאזן זאת על-ידי בחירה פוליטית של שופטים מן העבר השני. וכאשר תתאזנו, אז, רק אז ניתן יהיה להחליט על המשך הדרך.
ככל שתקשרו לעצמכם יותר ויותר את הידיים, ככל שתעסקו בעיקר בחוק, ולא בכלי שיפוט מאוד אמורפיים הקשורים בעיקר בתורת העולם של השופט, ככל שתקטינו את מידת התערבותכם לנושאים אשר עיקרם המכריע הוא החוק, כן תפחת ההשפעה של תורת עולם האישית של השופט על תוצרי השיפוט, וכך ניתן יהיה, בעתיד, לחזור לנוסחאות אחרות בהן ההשפעה שלכם על דמות הדור הבא של השופטים תהיה ניכרת יותר מההשפעה הפוליטית על אותה דמות.
את אמוני איבדתם. פעם האמנתי בכם. לדעתי יש מאות אלפים בארץ שאיבדו את האמון בכם, הייתי תמים, הייתי מאוד תמים, אך כמעט תמיד אפשר לתקן.
קשה לי להאמין שתתקנו, האגו שולט ולא השכל, טובתכם הדיקטטורית שולטת ולא טובת הציבור, אבל בואו נקווה שכמה סנטימטר לפני סף התהום שממנה כבר לא תהיה דרך חזרה אתם תיקחו עצמכם בידיים.

תאריך:  04/12/2016   |   עודכן:  04/12/2016
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אהרן ברק
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מפלגת "המשפחה" בחארט אל טאנק
תגובות  [ 7 ] מוצגות  [ 7 ]  כתוב תגובה 
1
בג"צ: עריצות, סניליטי .ואלוהים
מב"י  |  5/12/16 00:25
2
צודק
שמ  |  5/12/16 09:06
3
הנשיאה נאור והמילים הגבוהות
אהוד פרלסמן  |  5/12/16 11:45
4
אל הקרב הבא>בחירת הנשיא לעליון
ע_הראל  |  5/12/16 14:06
5
המשפחה
א-א אמת  |  6/12/16 13:02
 
- בערבית=לדעתי זו"שכונת הפחונים" ל"ת
ע_הראל  |  7/12/16 19:06
6
שלא תהיה לשופטים דריסה בבחירתם
שפרירית  |  10/12/16 11:29
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אלעזר לוין
שר השיכון הסתבך תוך שבועיים אמירות פוגעניות, ובסוף השבוע הוסיף לכך פרסום מוטעה ומטעה של מכרז גדול    מה הפלא ששר האוצר כחלון שקל (ואולי עוד שוקל) להחליפו    י"כ אלי כהן: "אקבל כל תפקיד שהשר יציע לי"
אברהם פריד (פריצי)
מעצם טבעו כל אדם יודע מה הגון ומה לא, מה ישר ומה לא    לכן לא צריך כאן יועץ משפטי, גם לא חוק בינלאומי או חוות דעת מלומדות
מרק בריל
הכל מתנהל בכלים דמוקרטים לכאורה, אבל רק לכאורה    קלישאות כמו חופש הביטוי וכו' אינן מתאימות לפה    מדובר בחופש שיסוי ולא בחופש ביטוי
אפרים הלפרין
נשיא בית המשפט העליון אומר בציבור "אי-אפשר להכניס למערכת הזו מישהו שאיננו חלק מהמשפחה" ואני מסיק שלטעמו השיפוט עובר בירושה, לטעמו בית המשפט העליון היא "לה פמיליה"
איתן קלינסקי
נפתלי בנט לועג לכל אמות המידה החינוכיות, כשהוא הופך את ספר האזרחות לספר של אותיות מתות, ובמיוחד את כל השורות הדנות במקומו של היועץ המשפטי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il