|
תאריך:
|
04/12/2016
|
|
|
עודכן:
|
04/12/2016
|
אדוני היועמ"ש, שלטון החוק? |
|
1 |
|
|
עדין לא השתחררנו מעריצות הסוציאליזם שפשה בארץ ישראל מאז ניצחו "פועלי ציון" את ההסתדרות הציונות הרביזיוניסטית. הצדק הוא מאיתנו והלאה, עד שנתפקח, והשלטון יתנקה משרשיו של הסוציאליזם החברתי אוהד הערבים ומתנכל ליהודים. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
alice |
|
|
2 |
|
|
פינוי פולשים מאדמה פרטית , עפ"י צו בית המשפט , בעקבות עתירת בעלי הקרקע , הינה בלשונו של בריימן - " גירוש יהודים מבתיהם ולשלוח d-9 להרוס את בתיהם" !!. החלטה מדינית ממשלתית על הקפאת בניה באזור זה או אחר במדינה , זהה לסמכות הכנסת ,לבטל הכרעת בית משפט חלוטה בנושא משפטי כולשהו ,שבית המשפט דן בו , עפ"י עתירה של אזרח פרטי , כנגד אחר !!. וואלה , אני יודע שבריימן הינו כימאי בהשכלתו ונסיונו , אך לא ידעתי שהוא גם מומחה לחוק ומשפט ויודע יותר טוב מהיועמ"ש , מה הסמכויות של כל רשות במדינה ( המחוקקת , המבצעת והשופטת ) , ומה הגבול ביניהן והיכן יש להקפיד ובאיזה סיטואציה , על הפרדת רשויות במדינה דמוקרטית. נו , עפ"י בריימן והדוקטרינה "המשפטית שלו" ,יכולה הממשלה\הכנסת , להחליט מחר , על ( לדוגמא) פסילת\ביטול הכרעת דין חלוטה בנושא משפטם של קצב ואולמרט , ולשחררם לאלתר מבית הסוהר , בנימוק נוסח בריימן , שלא ראוי להושיב "יהודים" בבית סוהר , או לבטל את כתב האישום כנגד תת אלוף בוכריס ולזכותו , בנימוק שלא ראוי להאשים "גיבור מלחמה יהודי דתי" , ולהשפילו . אתם הבנתם את "הראש המשפטי" של בריימן ? כן , הוא זה שטוען שיש להקפיד על הפרדת הרשויות , וואלה , הצחיק את הקוראים. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
שלמה המגיב |
|
|
3 |
|
|
במדינה דמוקרטית החוק אינו גזירה משמיים, החוק הוא כלי בידי נציגי הציבור להסדיר את חיי התושבים. לכן הביטוי "שלטון החוק" הוא עוות. לא החוק שולט אלא המחוקקים.
בית המשפט העליון משתלט על התושבים באמצעות חוקים שהוא מחליט איזה מהם לקיים ואיזה מהם לא לקיים. כיוון שכך הפך בית המשפט למועדון פוליטי.
הגיע הזמן להחזיר את השד לתוך הבקבוק שם שמרו אותו הדור הראשון של השופטים, לנדוי וחבריו. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
אלישע האס |
|
|
|
|
|
אם "המחוקקים" , הינם השולטים , והם "חוקקו" את חוק יסוד השפיטה , המקנה לשופטים את הסמכות "לשפוט" ולממש את החקיקה , שהכנסת חוקקה , אז מדוע שיתערבו בשפיטה של השופטים ? מה פתאם שרשות מחוקקת או מבצעת , יבטלו בדיעבד הכרעת דין כולשהי , שניתנה עפ"י החוק שהם חוקקו ? הרי הכנסת בעצמה חוקקה לדוגמא את החוק , שאוסר על אדם\גוף כולשהו , לפלוש ולהשתלט על נכסו הפרטי של אחר ( מקרה עמונה ) , אז לאחר שבית המשפט מממש את החוק במקרה כזה , אזי הם מבטלים את הכרעת הדין ? מדוע שרשויות החקיקה יתערבו בשפיטה ? היכן ראית , אדון אלישע , "שבית המשפט מחליט איזה חוק לא לקיים" ? ההפך הוא הנכון , הרי בג"צ כופה על הרשות המבצעת במקרה עמונה , "לקיים" את החוק !. ובאופן כזה , באמצעות בתי משפט , מממשים את החלטות הכנסת ומעגנים את "שילטון החוק" , הלא כן ? . המלצתו של היועמ"ש במקרה עמונה , הינה שלא ניתן לבטל הכרעת דין שניתנה כחוק , באמצעות חקיקה בדיעבד ע"י הכנסת , נו , זה פגיעה בשילטון החוק או חיזוק שילטון החוק שהכנסת בעצמה חוקקה ?. כל המתנגדים לפינוי עמונה , תומכים אידיאולוגית בהפרדת הרשויות , שזו אידיאולוגיה לגיטימית במדינה דמוקרטית , אז למה כאן במקרה עמונה , הם פתאם "מתהפכים" ורוצים שהכנסת ( הרשות המחוקקת ) תבטל החלטה חלוטה חוקית של הרשות השופטת ? איזו צביעות ודו פרצופיות , לא להאמין !. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
שלמה המגיב |
|
|
|
|
|
מאחר שבית המשפט העליון לא דן במסמכים והוכחות לבעלות, הוא קבע את עמדתו רק על סמך עמדתה (השערורייתית) של הפרקליטות. אבל העותקים ברוב חוצפתם עתרו לבית המשפט המחוזי בתביעה לקבלת פיצוי על השנים שלא יכלו לעבד את אדמתם. בית המשפט המחוזי דווקא בדק את המסמכים, והתברר שמתוך 9 עותרים 7 אינם בכלל בעלי קרקעות ביישוב, ושני העותרים הנותרים מחזיקים במחצית האחוז (!) משטח היישוב, וגם הם לא זוכרים בכלל איפה זה בדיוק. אז הטענה שהמתנחלים בעמונה יושבים על קרקעות פרטיות של פלסטינים היא שקר. גם אם תחזור עליו אלף פעם זה עדיין יהיה שקר. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
לא מתנחל |
|
|
|
|
|
איני יודע על איזה "שקר" אתה מדבר , באשר גם המתיישבים בעמונה וגם תומכיהם בפוליטיקה ,לא חולקים על העובדה שמדובר בשטח פרטי , שאוכלס שם שלא כדין , אך טוענים שמדובר בטעות של הרשויות בעבר שגרמו לכך , ולכן ראוי שעותרים\בעלי הקרקע , יפוצו בכסף או בקרקע חילופית ע"י המדינה , במקום לפנות את המתיישבים , שלהבנתם , התיישבו שם בתום לב. אז מה אתה מטמטם כאן את הקוראים ? מי כאן "השקרן" , אדוני "שאינו מתנחל" ? |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
שלמה המגיב |
|
|
|
|
|
|
|
4 |
|
|
הם יושבים על אדמה שאינה שלהם!!!
למה קשה להפנים? להבין?
מתיישבי עמונה ידעו, כמו גם שולחיהם כי הם פולשים/מתיישבים על אדמה שאינה שלהם!
ועכשיו מייללים "גירוש"
תמיכה או הגנה על פורעי חוק, ידרדר את המדינה מוסרית וערכית לתהומות. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
א-דפנה |
|
|
|
|
|
שכונת שייח' מוניס - רקע כללי
שייח' מוניס היה כפר ערבי כ-3 קילומטרים צפונית-מזרחית לשפך הירקון, שנוסד בסוף המאה ה-18 או בתחילת המאה ה-19.
לאחר מלחמת העצמאות יושבו בחלק מבתיו עולים חדשים מצפון אפריקה וממזרח אירופה שהיוו חלק מאוכלוסיית רמת אביב, עד לפינוי הבתים והריסתם. על תוואי הדרך הראשית שהובילה לכפר מכיוון יפו נסלל רחוב חיים לבנון. בשטח שבו שכן הכפר ואדמותיו נמצאות כיום אוניברסיטת תל אביב, שכונת רמת אביב, תוכנית ל', תל ברוך, אפקה, ומרכז רבין.
שרידי הכפר האחרונים נהרסו ברובם בשנות ה-90 של המאה ה-20, עם הרחבת האוניברסיטה. גם ביתו של איברהים אבו כחיל במרכז הכפר עבר שינוי יסודי בשנת 1991, במהלך בו הוא נהרס ברובו בגלל שנמצא בלתי-כשיר לשיפוץ, ובמקומו בנתה אוניברסיטת תל אביב בית גדול ממנו בסגנון חיקוי על ידי האדריכל האיטלקי מנפרדי, שהביא חומרים מיוחדים מאיטליה כדי שייראו "ישנים".
בניין חדש זה, המכונה עתה "הבית הירוק", מפני שנצבע בצבע של הבניין המקורי (צבע האסלאם), משמש היום מועדון סגל האוניברסיטה ומסעדה.
בתחילת דצמבר 2003 נהרס ביתו של מחמוד יוסף בידאס, מנכבדי הכפר שעמד במתחם מלון רמת אביב. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
ד"ר רון בריימן |
|
|
|
|
|
דוקטור!
לפני 100 שנה היה מותר להרביץ לנשים וילדים.
היום לא!
הזמנים משתנים.
זאת ועוד. מה שנכבש במלחמה אינו דומה לשטחים כבושים אמנם אך בפועל, דה-יורה, לא שייכים לאף מדינה! ישראל לא סיפחה את השטחים ותושביהם אינם אזרחים של אף מדינה. מינימום של כבוד אדם מגיע להם.
השטחים עליהם הוקמה עמונה שייכים למאן-דהו ואינם הפקר |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
א-דפנה |
|
|
|
|
|
אני מכה על חטא על כך שלא צרפתי אותך לביקורי אתמול בעמונה. אם היית מתרשמת ממראה עינייך היית חושבת וכותבת בצורה שונה.
ולגבי כיבוש, אנא ספרי לי מי היה הריבון האחרון במקום. רמז: זה לא הכובש הירדני ולא אף כובש אחר. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
ד"ר רון בריימן |
|
|
|
|
|
|
|
5 |
|
|
ד"ר בריימן איננו משפטן ואינו מתיימר להיות משפטן. הוא נקרא ונשמע כאדם משכיל ונאור ובעל שכל ישר, הפונה לקוראים בעלי שכל ישר. מכאן שאין דבריו מופנים לטיפוסים מסוגו של שלמה המגניב, טיפוסים משוללי שכל ישר, התוקפים כל כותב בעל שכל ישר. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
סב |
|
|
|
|
|
"השכל הישר" של בריימן ושלך אדון סב , אומר - שפינוי 40 הקרוונים של המתיישבים מהשטח הפרטי בעמונה , ובמקומם לבנות למתיישבים בתים של ממש בגבעה סמוכה בשטח חוקי , על חשבון המדינה , זה טראומה לאומית ( "גירוש יהודים.. הריסת בתים ב d - 9.." ) , שמצדיקה ביטול הכרעת דין חלוטה של בית משפט , בחקיקה רטרואקטיבית של הכנסת , ויצירת תקדים מסוכן ביותר מבחינה משפטית ,לשילטון החוק והפרדת הרשויות . נו , אדון סב ? זה "השכל הישר" , או כניעה למיליטנטים פוליטיים ימניים , שעושים פוליטיקה על גבם של המתיישבים המיסכנים , שאין ספק שאם היו שואלים את דעתם האישית בסתר , כל אחד בנפרד ,היו מעדיפים "לגמור את הסיפור הזה " של מגורים זמניים בקרוונים , ולהתיישב קבע במקום חוקי סמוך בבתים יפים של ממש ובא לציון גואל ? "שכל ישר" עאלאק ! אפילו ליברמן ונתניהו כבר הבינו מה צריך לעשות עם" השכל הישר" במקרה עמונה , אך "השכל הישר" של בריימן ואדון סב , חושב אחרת. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
שלמה המגיב |
|
|
6 |
|
|
אלא בשטח כבוש שעליו חל שלטון צבאי. הבריימנים מנסים להשכיח מאתנו את העובדה הזאת עם כל מני קשקושים וחירפושים אבל העובדות נשארות - עמונה לא נמצאת במדינת ישראל ואין להקיש מחוקי מדינת ישראל על מה שצריך או לא צריך לעשות עם פולשים נתעבים כמו המתנחלים בעמונה. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
הירונימוס |
|
|
7 |
|
|
|
|
|
|
|
את בעד פינוי עמונה או נגדה. כל הכבוד למתנחל מרמת אביב, הכימאי המעולה בריימן שנטש את שולחן המעבדה בה עשה קריירה מפוארת, והחליט להשכיל אותנו במאמריו המזהירים שכל כולם שנאת הסמול, ואני מקווה שהוא יוכנס לרשימת הבית היהודי בכנסת הבאה. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
ברוניה |
|
|
8 |
|
|
כיצד מתמנים שופטים בעולם? בארצות הברית הנשיא בוחר את המועמדים ומציג אותם לאישור הסנט שכמו הנשיא נבחר באופן דמוקרטי ועל כן מייצג את הציבור. בסנט מתקיים שימוע ציבורי פתוח בו הסנטורים חוקרים את המועמדים לגבי כל נושא ראוי בעיניהם. בעקבות אותו שימוע הסנטורים מקיימים דיון גם הוא פתוח ובסיום הצבעה. הצבעה זו היא לצורך הבטחת קיום תפישה חוקתית ולא חתירה תחתיה היות ועל השופטים לקדם את ערכי האומה. רוב הדמוקרטיות בעולם אימצו שיטה בה על בית המשפט להיות קשוב לערכי האומה וזה יקרה אך ורק אם נציגי ציבור הם שיבחרו את השופטים.
במדינות אחרות בתי המחוקקים בוחרים את השופטים. כך בגרמניה שני בתי המחוקקים בוחרים, בשויץ. במדינות אחרות הרשות המבצעת בוחרת את השופטים: בשבדיה נורבגיה באוסטרליה קנדה בלגיה. ביפן הממשלה בוחרת את שופטי בית המשפט העליון והציבור מאשר או פוסל בבחירות הכלליות שלאחר המנוי. ישנו גם שילוב בין הרשות המחוקקת למבצעת: צרפת הסמכות מתחלקת בין הנשיא לשני בתי המחוקקים. באוסטריה ישנה גם כן חלוקה בין הממשלה לבית המחוקקים. כך גם בשאר דמוקרטיות ותיקות וגם חדשות ברחבי העולם, לנבחרי הציבור הסמכות למנות שופטים בכולן פועל העקרון שעל השופטים לעבור מבחן דמוקרטי. כל זאת כדי להבטיח שהמינויים משקפים את ערכי האומה.
ומה בישראל? בהתאם לחוק יסוד השפיטה שופטים של כל הערכאות מתמנים על ידי הועדה לבחירת שופטים. את הועדה מרכיבים: שלושה נציגי בית המשפט העליון - את הגוש מרכיבים לא רק שלושת השופטים אלא גם עוד שני נציגי לשכת עורכי הדין. נשיא בית המשפט העליון רק הוא מביא מועמדים. נשיא בית המשפט העליון וכמוהו גם שני שופטי בית משפט העליון נוספים מצביעים כאחד. ומי אמר שעורכי הדין מיצגים את הציבור? במקרים רבים הם אינם מיצגים את מרשיהם אלא מוכרים אותם לרצון בית המשפט. לכן כמו השופטים גם שני נציגי לשכת עורכי הדין. אלו עושים כמצוות השופטים פן יבולע להם. ביחד חמישה מתוך תשעת החברים בועדה. גם שר המשפטים שהוא בדרך כלל משפטן ויש לו עניין לאחר שירתו לשמור על יחסים טובים, בדרך כלל מצביע לרצון נשיא בית המשפט העליון גם עליו "להתנהג יפה", שמא ימצא כתב אישום נגדו. כך שבדרך כלל מצביעים כגוש אחד ששה מתוך תשעת החברים בוועדה ובכך הם מפעילים הקרטל, הלכה למעשה. בישראל לא נעשה כל מאמץ להבטיח מצד השופטים אחריות ציבורית. רוב חברי הועדה לבחירת שופטים אינם נבחרים על ידי הציבור או נציגיו ולכן אינם אחראים כלפיו. הועדה לבחירת שופטים כלל אינה מייצגת את מאויי הציבור.
לעומת זאת הכנסת מורכבת ממפלגות רבות בעלות גוון מדיני שונה וחבריה אינם מצביעים כגוש אחד. המדינאים בועדה מייגים רצונות מתנגשים חבר כנסת אחד מהקואליציה ואחד מהאופוזציה. כך ישנם חמישה מובטחים המצביעים כרצון נשיא בית המשפט העליון. כמותם גם שר המשפטים. הדיונים בועדה הם חסויים אין הציבור יודע כלל מיהם המועמדים, ואין הוא יודע כלל על שום מה נדחו לזה יש הצדקה. גם לגבי השופטים הנבחרים לא נמסר מאילו שיקולים החליטו לבחור בהם. אין שום הצדקה שלא לפרסם על שום מה נבחרו. לו היה הסדר כזה בגוף ציבורי מגיע לפני השופטים הנכבדים בשבתם בדין, ניתן לנחש כי היה נפסל על-ידם"... שום גוף ציבורי אינו בוחר את עצמו שכן הוא אמור לשרת את הציבור ולא את עצמו כפי שהשופטת מרים נאור אמרה שהם אינם חיבים כלום לאף אחד. אכן זה משקף את כל ההתנהגות. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
שפרירית |
|
|
9 |
|
|
תוצאות בחירות הועדה – מיהם הנבחרים, רוב הנבחרים הם מהתביעה. למשרת שופט בית משפט העליון נבחר לפעמיחם אדם משפטן מהאקדמיה. מעולם לא נבחר למשרת שופט מי מהסנגוריה הציבורית. לעיתים נדירות נבחר עורך דין מהשוק הפרטי. גם רבים מהנבחרים הם מהמחלקה האזרחית בפרקליטות – ממחלקת הבג"צים. כלומר פרקליטים האמורים להגן על עמדת הממשלה. בפועל פרקליטים אלו כלל אינם מיצגים את הממשלה לפי עמדתה ותכופות אף בנגוד לעמדתה. אופן יצוג הממשלה הוא לפי רצון הבג"צ כלומר לפי רצון שופטי בית המשפט העליון. והיה ואלו עושים כך לשביעות רצונו של בית המשפט, הם מתוגמלים בהבחרם לשופטים. השופטים בישראל אף טוענים להיות שיטה זו מסורת מפוארת.
בקום המדינה שר המשפטים הראשון פנחס רוזן הציע מועמדים ואלו אושרו על ידי הממשלה ועל ידי הכנסת. כנשיא בית המשפט העליון הציע את לא אחר מאשר את זמורה שותפו לשעבר במשרד עורכי הדין. שני אלו חיברו רשימה של מועמדים לעליון. מי שהיה היועץ המשפטי לממשלה בשנים 1968-1963, משה בן-זאב כתב ש"לא יתכן מינוי של אדם לכהונת שופט, ובודאי שלא לכהונת שופט בביהמ"ש העליון, אם המינוי נוגד עמדה מאוחדת של שלושת שופטי ביהמ"ש העליון המשתתפים בועדה, קיוויתי שזהו הנוהג הבלתי-כתוב, אך אם אין הדבר כך, יש לדעתי לעגנו בחוק".
שופטי בית המשפט העליון ביחד עם שר המשפטים פנחס רוזן פעלו להסרת הפיקוח של נבחרי הציבור על הרשות השופטת. בשנת 1951 הגיש השר רוזן הצעת חוק לבידוד הרשות השופטת מרשויות השלטון האחרות בשם "נחלת כל העמים הנאורים" כדי שכל שופט יהיה בלתי תלוי. בשנת 1953 נחקק חוק השופטים אשר שלל מהכנסת לאשר מינוי שופטים. בשנת 1978 השופט שמגר דרש להרחיב את מספר השופטים בועדה לחיזוק התדמית העצמאית של בית המשפט. בשנת 1996 הזהיר ברק מפני "פוליטיזציה" של בית המשפט. הוא התכון לאפשר לו להנהיג את הפוליטיזציה לפי השקפתו. עשרים שנה מאוחר יותר טען שלא ניתן לקבל מי שאיננו בן משפחה בסגנון דומה למשפחת המאפיה. כך בשיראל שופטים מתמנים ואף הדרך היחידה להרחיק מי מהם הוא על ידי הועדה הנשלטת בידי שופטים מכהנים. הדיונים הם חשאיים ולעם אין כל השפעה. הטענה הינה למנוע השפעה פוליטית כלומר אחרת מזו המקובלת בין השופטים. נחקק גם חוק החסינות הכוללני ביותר לשופטים גם ההסכם על הזכאות לגימלאות מרגע ששופט מתחיל לכהן ללא קשר לכמה זמן כיהן, מונע את כדאיות הרחקתו. כך הפכו שופטים לבעלי מגננה בלתי חדירה.
בעוד שלציבור אין כל פיקוח על הממסד המשפטי, לממסד המשפטי פיקוח על נבחרי הציבור ועל נושאים מדיניים מובהקים. זה נעשה ביותר ויותר עזות מצח. בארה"ב שופטים מתמנים על ידי מדינאים ואינם עוסקים במדיניות. אצלנו זה הפוך שופטים מתמנים על ידי עצמם ומתערבים במדיניות. בארה"ב יש חוקה ובית המשפט העליון הוסכם שישמש בית משפט לחוקה והוסכם בחוק שסמכותו לפסול חוקים, אך עושה זאת פעם בעשורים. אצלנו אין חוקה ומעולם לא הוסכם בחוק שבית המשפט העליון ישמש כבית משפט לחוקה ולא הוסמך בחוק לפסול חוקים, אך כל הזמן פוסל חוקים. חוקה צריכה להתקבל על ידי רוב של לפחות שני שליש וחוקי יסוד שהתקבלו על ידי מיעוט קטן של חברי כנסת ודאי שאינם חוקה. בדמוקרטיה כיון שברק כל כך חרד לדמוקרטיה, לאזרח מותר לעשות כל מה שאינו אסור בחוק ואילו לרשויות להפך - אסור לרשות לעשות דבר שאינו מתפקידה המפורש בחוק!! שאילו כן רשות זו פועלת באופן רודני וודאי שלא דמוקרטי. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
שפרירית |
|
|
אסתר שניאורסון גרי
פתאום מכל האולפנים שולחים כרוזים לרחבי הארץ למצוא ערבים שאולי "נפגעו" מהשריפה! האם יהודים באו פחות לקנות השבוע, התעניין ה"ברקאי" בגלי צה"ל? אולי תכריזו על 'מבצע השבוע', אולי איזה 'הנחת סלב' בשווקים ובמסעדות
|
|
|
|
|
|
יהודה שלם
מעבר לפגיעה זו במדינה, יש מקום לתהות על מידת המוסריות שבעידוד בחורות איכותיות, ומסורות למולדת, ללכת לשירות שעלול לגרום להן נזקים בריאותיים שאינם ניתנים לתיקון
|
|
|
|
|
|
רבקה שפק ליסק
מוטב לשים את הקלפים על השולחן. מתנהל כאן מאבק בין מיעוט קיצוני בחברה הישראלית המנסה לכפות את ערכיו על כלל החברה באמצעות משפט זה
|
|
|
|
|
|
ראובן לייב
מאחורי סרבני הגיוס לשריון, המשווע מכבר לכוח-אדם, מסתתרת תרבות ה"מגיע לי", הפושה מן הסתם בקרב בני-נוער שאורח-חייהם מתאפיין בפינוק. אלא שיחד עם זה אין לשכוח לרגע שהשרות הצבאי איננו בגדר "תוכנית כבקשתך", והוא מונע על-ידי צרכי הצבא בלבד
|
|
|
|
|
|
צ'לו רוזנברג
טועים הסבורים שהגיגיה והדוקטרינה הדתית-פונדמנטליסטית של שרת המשפטים וחבריה נועדו רק לפגוע בערבים. הם נועדו לפגוע בכל אלה הסבורים שישראל חייבת להתנהל על-פי ערכים הומניים, יהודיים להפליא, ולא חוקים וסדרים חשוכים מבית היוצר של אלה המצייתים להוראות הזויות
|
|
|