X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
חוק ההסדרה המעוקר מסתיר תחת מיצהלות של ניצחון-לכאורה, את התקפלות הרוב הלאומי, מול מיעוט שמאלני אנטי דמוקרטי
▪  ▪  ▪
עמונה [צילום: מרים אלסטר/פלאש 90]

הצילומים יכריעו. תמונה אחת, אומרות הבריות, שווה אלף מלים. תמונה אחת של גירוש אכזרי, אלים, בלתי אנושי, של מתיישבי עמונה מבתיהם וחורבנה במלתעות הדחפורים, יעיף מן השלטון את המפלגות המתיימרות להיות ימין, הליכוד והבית היהודי, בבחירות הבאות. אל תזלזלו במיאוס הרב שפוקד את ציבור שלומי אמוני ארץ ישראל לנוכח התנהלותם הפחדנית, השפופה, הכנועה, של סיעות הימין-לכאורה, מול הדיקטטורה השיפוטית האנטי דמוקרטית, מול אובמה והאג, מול השמאל ושותפיו בני בגין ומשה כחלון. גם בטראמפ ובסיכויי הברקזיט בבריטניה, כולם זילזלו.
בחוק ההסדרה המדולל העניקו, בעצם, נתניהו ובנט לידי מתיישבי עמונה, זכות חסרת תקדים בהיסטוריה הפוליטית של ישראל: הזכות לקביעת עתידם הפוליטי. ככל שיתנגדו ויתעקשו להיאחז בקרקע מול כוחות הגירוש, יעלה בידיהם, באמצעות תצלומי הזוועה מחורבות עמונה, לשלם לִמְגרשיהם מן הימין כגמולם. כך נופלים מנהיגים: גם אוכלים את הדגים המסריחים, וגם מגורשים מן העיר.
לא אלמן ישראל - ואל תגידו שכהונתם מובטחת, למרות שבקדנציה שלהם נעשה מעשה הזוועה הבלתי מוסרי ברמה הבלתי נתפסת: גירוש יהודים מבתיהם בארץ ישראל. שוחרי ארץ ישראל לא ישכחו ולא יסלחו. לא ייתכן שבניה ערבית על אדמות יהודיות תאושר בבג"ץ בדיעבד, ובו בזמן יידרשו יהודים שהתיישבו בתום לב, לצאת לגלות. והכל בגושפנקה ממלכתית. אין מוסר כפול עלוב נפש מזה.
ולא, השמאל לא יעלה לשלטון על-רקע חורבן עמונה. מי שיפיק רווחי עתק מהמהלך הזה של גירוש ההנהגה הזו מהשלטון – לא לילד הזה פיללנו! – יהיו גורמי ימין שיאספו את קולות נאמני ארץ ישראל כאסוף ביצים עזובות. לא אלמן ישראל. ובוודאי שטרם הגיע זמנו של בוז'י לתפור חליפות.
עוקף בג"ץ - הטענה העיקרית כנגד חוק ההסדרה המדולל היא, שקיימים נגד עמונה פסקי דין חלוטים. מה הקישקוש הזה? ההיסטוריה של מדינת ישראל מאז שנות ה-50, רצופה התעלמות המדינה מפסקי דין חלוטים, וחקיקות עוקפות בג"ץ. הנה התעלמות קולוסאלית מהבג"ץ: עד היום איש לא חושב ליישם את פסיקת בג"ץ להחזרת ערביי איקרית ובירעם לכפריהם הנטושים בגבול הצפון. בן-גוריון הכריע שלא הבג"ץ יקבע בסוגיות הביטחון של ישראל.
והנה חקיקה עוקפת בג"ץ, שאיש לא צייץ נגדה: בשנת 1994 הביא ראש הממשלה רבין לכנסת את הסכם אוסלו ב'. לא היה לו רוב. רק 59 תמכו, מול 61 מתנגדים. אבל רבין עקף בג"ץ: הוא פיתה שני ח"כים מימין, באמצעות מיצובישי ומינויים מיניסטריאליים, לערוק לשמאל, וְהוֹפּ – יש 61 תומכים. הימין טען שעל-פי חקיקת הכנסת עצמה, נאסר סחר-מכר בדיוק מן הסוג הבזוי הזה, ובג"ץ אישר, והשמיט את השטיח מתחת לאוסלו ב'.
אבל השמאל לא עשה חשבון לחוק ולבג"ץ. רבין וחבריו משמאל הביאו לכנסת חוק עוקף בג"ץ, שבדברי ההסבר שלו לא התביישו להודות, בפה מלא, שמטרת החוק היא למחוק את פסיקת בג"ץ. "מטרתה של הצעת חוק זו להדגיש, בניגוד לדעת הרוב של בית המשפט העליון", כי הח"כים הגזלנים יוכלו להצביע בעד אוסלו. כך, בניגוד לבג"ץ ועם קולות גנובים, אושר אוסלו ב'. אשכרה עוקף בג"ץ. כי לשמאל מותר.
בחירות חדשות - אילו באמת היה לבנט יותר נסיון פוליטי, הוא היה נאחז בשתי ידיו בהזדמנות הפוליטית הבלתי חוזרת שהעניקה לו פרשת עמונה, והופך אותה למכפיל כוח שיפלס את דרכו למעמד של מנהיג לאומי מס' 1, ולמפלגתו תנופה אלקטורלית אדירה.
בנט יכול היה לדרוש בתוקף, מבלי למצמץ, לכלול בחוק ההסדרה את סעיף 7, שאמור היה להציל את עמונה. מול דרישה כזו הייתה מתרחשת אחת משתי האופציות, ששתיהן מהוות מבחינתו סיטואציית WIN-WIN:
א. נתניהו וכחלון, שפוחדים פחד מוות מבחירות ויודעים היטב למה (נתניהו טובע בפרשיות שמעיבות על התנהלותו; וכחלון לא הצליח להרגיע את שוק הדירות הרותח), היו נאלצים להיכנע – ובלבד שלא ייקלעו למצב של בחירות חדשות. הם היו נאנסים לבלוע את סעיף 7, ובנט היה קוטף את כל הדיבידנדים. איזה פיספוס!
ב. נתניהו היה מתעקש ומעדיף לבצע את חרפת הגירוש מעמונה, גם במחיר פרישת הבית היהודי ובחירות חדשות. אין ספק שבחירות על-רקע צילומי הזוועה מחורבות עמונה, היו חובטות קשה בליכוד ובכחלון. בנט היה מלקט את קולות כל נאמני א"י, שבטעות הגיעו לליכוד, אבי אבות הגירוש, ההרס והחורבן מאז מהפך 77'.
לגזור ולשמור - רתיעתו של בנט ממתיחת החבל ומפרישה, הציגה אותו בעיני הליכודניקים, כמי שנוּצח בסוגיית עמונה. הרשתות החברתיות של הליכודניקים מלאו צהלות שמחה לרגל 'הניצחון על בנט'.
ניצחון? נפלתם על השכל ליכודניקים? הנה רשימת ניצחונות פירוס שלכם על ארץ ישראל והימין (לגזור ולשמור לבחירות הבאות):
א. ייסוד מדינת פלשתין בנאום בר-אילן (שנתניהו עד היום מצהיר כי הוא נאמן לו) ובניית מדינת חמסטאן בלב הארץ, מול כפר סבא ורעננה; ב. הקפאת ההתיישבות במשך שנים, עד כדי סירוב להתיר בניית מירפסת לפצוע צה"ל במערכה להגנת המדינה; ג. התעקשות בלתי מובנת שלא לאמץ את דוח ועדת אדמונד לוי; ד. אספקת חומרי בניה, חשמל וציוד מתקדם, לחופרי המינהרות בעזה; ה. הסתרה מופקרת של תופעת המינהרות מן הקבינט. ו. גירוש רבבת מתיישבי גוש-קטיף, מלח הארץ, והסגרת הקרקע לאויב; ז. הסגרת חברון לערפאת, "ידידו החדש" של נתניהו; ח. הפסקת הבנייה בירושלים; ט. הרס בתי דריינוף, בתי האולפנה בבית אל, חורבן מִגרון, אטימת ביהכ"נ בגבעת זאב ועוד; י. התכחשות נתניהו להבטחתו לבנות במקום בתי דריינוף 300 יח"ד חדשות.
גם במישור הלאומי הכללי לא חדלתם מלהזיק: יא. תקיעת מקלות בגלגלי מאמציה של שרת המשפטים לשנות את השיטה הקלוקלת, הפסולה מעיקרה, של בחירת שופטים המשכפלים את עצמם; יב. 'האלהת' הבג"ץ לרמה של תורה מסיני, ומתן נשק בידו להשמדת ההתיישבות ברחבי יו"ש; יג. חלוקת רבבות דונמי אדמות מדינה לגזלנים הבדואים בנגב; יד. יצירת תקדים אומלל של גירוש יהודים על-ידי מנחם בגין ממרחבי סיני. מְהָרְסַיִךְ וּמַחֲרִבַיִךְ – מן הליכוד.
6. קו פרשת המים. פרשת העוול בעמונה, יכולה הייתה להיות קו פרשת המים, שמְבדֵל את הבית היהודי מן הליכוד, ומבהיר ל'אידיוטים השימושיים' בימין ובציונות הדתית, את גודל טעותם. חבל ברגע האחרון מיצמץ ראשון הבית היהודי, ונכנע לחוק הסדרה מעוקר, שכל כולו הסתרה של המציאות המרה: מתן יד של הסרוגים לפשע הגירוש של יהודים מבתיהם בא"י, תחת הכותרת הצינית: 'הישג היסטורי'.

תאריך:  08/12/2016   |   עודכן:  08/12/2016
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות הקרב על עמונה
בעז שפירא
בגין שב לפוליטיקה והרי זה פלא - בגין אחר. נמרץ, פעלתן, חותר ללא לאות אל המטרה, עובד לילות כימים ובלהט
עידן יוסף
פינוים של תושבי עמונה לשלוש חלקות סמוכות בעייתי משפטית    נגד שתיים מתוך שלוש החלקות הגיש ארגון "יש דין" התנגדויות לאחר שהחבילה כבר אושרה בממשלה
בעז שפירא
לא נעים לומר אך צריך - אינני יכול להאמין לנתניהו    חוסר אמונתי זה הוא הרוויח ב"יושר" שכן דרכו הנכלולית והאפלולית שרובה ככולה כחש והטעיה לא מותירה מקום לספק
איתן קלינסקי
היוהרה המשיחית של ינון מגל שולפת לעברו ניירות טאבו משיחיים של יותר מאלפיים שנה
עידן יוסף
המדינה תבקש מבג"ץ דחייה של 30 יום בפינוי היישוב    היועמ"ש התבקש לאשר את המתווה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il