X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
נשאלת השאלה, איך זוג קשישים אשר עבדו כל חייהם ושילמו חודש בחודשו לביטוח לאומי על-מנת שיהיה להם ביטוח זקנה שיבטיח את קיומם, יכולים לסיים את החודש עם סכום אירוני של 2297 ליחיד?
▪  ▪  ▪
קשישים. זכותם לחיות בכבוד [צילום: קובי גדעון / פלאש 90]

סבתי אשר עברה את השואה, עלתה לארץ לבדה בגיל 15 בשנת 1947. היא הייתה בין המתיישבים הראשונים ותרמה למדינה. היא למדה ועבדה כל חייה כאחות בבית חולים אסותא ותרמה רבות לחברה. עכשיו היא זקוקה למדינה שתשיב לה בחזרה. לאחר שסבי נפטר היא נשארה לבד בביתה ורצינו שהיא תמשיך לחיות בכבוד, עם אנשים מסביבה וחוגים שיעשירו את חייה. על-מנת לעשות זאת ולדאוג שתהיה במקום שידאג לה לצרכים אלו, היא הייתה צריכה לשלם הרבה כסף. מזל שיש לסבתי את התמיכה מהמשפחה וחסכונות כדי לספק לה שירותים טובים, אחרת אני לא יודע איך היא תוכל להמשיך לחיות בכבוד.
כיום, אין ספק שקצבת זקנה היא אחד הדברים הנצרכים לכל אזרח. כבר בהיותנו צעירים, אנו נכנסים לעולם העבודה וישר אחרי השחרור מהצבא/השירות הלאומי אנו מחויבים בחוק לשלם ביטוח לאומי. בעוד היותנו צעירים אין אנו מבחינים במשמעות של ביטוח לאומי אך, עם השנים ניתן לראות את ההשפעה ההולכת וגוברת הקיימת לביטוח לאומי, במיוחד לבעלי הגיל השלישי.
המטרה של קצבת זקנה הינה להבטיח לתושבי הארץ הכנסה חודשית קבועה בהגיעם לגיל שאין באפשרותם עוד לעבוד ולפרנס את עצמם בצורה עצמאית. חשוב לציין שקצבת זקנה ניתן למי שהיה מבוטח פרק זמן כנדרש בחוק ושילם בעד דמי ביטוח הנ"ל.
בתאריך 14.11.2016 אישרה ועדת העבודה והרווחה בכנסת את הצעת החוק של שר האוצר כחלון להגדיל את קצבאות הזקנה בכמה מאות שקלים ובנוסף, להגדיל את תוספת הוותק לקצבת הזקנה.
לפיכך, קצבת הזקנה הבסיסית עומדת כיום על סך של 1,531 שקלים ליחיד. ומי שיש לו וותק כמבוטח בביטוח לאומי יותר מ-10 שנים מקבל קצבה על סכום של 2297 שקלים.
נשאלת השאלה, איך זוג קשישים אשר עבדו כל חייהם ושילמו חודש בחודשו לביטוח לאומי על-מנת שיהיה להם ביטוח זקנה שיבטיח את קיומם, יכולים לסיים את החודש עם סכום אירוני של 2297 ליחיד?
כיום העוני גדל במדינה ומשפחות רבות לא מצליחות לסיים את החודש ולפרנס את עצמן בכבוד. אז איך אותם קשישים אשר כבר לא עובדים עקב קשיים פיזיים ואולי גם נפשיים יצליחו להסתדר עם סכום שכזה? הרי, מלבד האוכל, הבגדים והחשבונות השונים, הם צריכים לקנות תרופות אשר עולות הרבה כסף ואולי אף יצטרכו לעזור לילדיהם שבעצמם מתקשים לסיים את החודש.
במדינת ישראל הנחשבת כמדינת רווחה, על הממשלה לדאוג לאזרחיה מבחינה חברתית-כלכלית, לשאוף לצמצם את הפערים החברתיים ולדאוג בין היתר לרווחת האוכלוסיות בסכנה, במיוחד אלו הראויות לסיוע כמו: קשישים שלקחו חלק בבניית ובהקמת הארץ, שתרמו את חלקם למדינה. אנו כמדינה צריכים לדאוג להם שיחיו בכבוד, לדאוג שיוכלו לממש את צרכיהם ואף לשנות את סדר העדיפויות בחלוקת התקציב.
איפה זה שם אותנו כחברה אשר נותנת לדבר כזה לקרות? אנו נותנים למדינה להזניח את אותן אוכלוסיות חלשות הזקוקות לסיוע. אלו אותן אוכלוסיות אשר צריכות אותנו שנלחם על זכויותיהן.

הכותב הוא סטודנט לעבודה סוציאלית.
תאריך:  07/12/2016   |   עודכן:  07/12/2016
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אלעזר לוין
חוק פנסיה לעצמאיים, שיופעל ב-1 בינואר, מבטיח לעצמאים פנסיה צנועה של 1,600 עד 1,900 לחודש    מצד שני, הוא כופה עליהם ירידה משמעותית בהכנסות לאורך עשרות שנים, מאיים עליהם בקנסות ואינו פותר את הבעיה העיקרית שלהם - דמי אבטלה
דרור אידר
פסל הזהב בכיכר רבין צריך היה להישאר במקומו, אנדרטה מוזהבת לניכור ולהתנשאות הריקה של השמאל הישראלי כלפי החולקים על דעתו
שמעון זיו
אימא שסירבה להשלים עם מר גורלה והפכה להיות מחזקת ומנחמת את האחרים, והביאה לתודעת הכלל את האירוע ואת הפסוק שכתב נחמן ביאליק הבלתי נשכח - במותם ציוו לנו את החיים
יצחק מאיר
"אוי גברתי, אתם לא תבטחו אותי, לא נגד תאונות ולא נגד שום דבר, אני זקן מדי בשבילכם גבירתי, התאונות כבר עליי, הלא כן....". היא, מיד, "תהיה בריא, עד מאה ועשרים אדוני, תשתדל, עד מאה ועשרים", ניתקה
יעקב מאור
נראה שפוטין מתחיל לקבוע עובדות בשטח, ואינו נותן לטראמפ מאה ימי חסד להתבסס בכיסאו. כל מה שיקרה בין רוסיה לארה"ב ישפיע גם עלינו, מכיוון שרוסיה נמצאת כיום "ממש על הגדרות" בגבולנו בגולן
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il