X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים
לאורך כל החיים אנו מקטלגים ומקוטלגים - לפי הלבוש, לפי ההתנהגות ולפי הדברים שאנו אוהבים אני השתייכתי למגזר הדתי, ציפו ממני להתנהג בהתאם, דרשו ממני לקיים מצוות
▪  ▪  ▪
[צילום: הדס פרוש / פערים גדולים פלאש 90]

השיח החברתי בתקשורת מעלה שוב ושוב מחאה של קהילות ומגזרים שונים הקוראים להכרה בלגיטימיות שלהם. אל מול קולות המחאה, סיפור חיי האישי הפגיש אותי עם הערך הרב שיש בהתבוננות בפרט מעבר להשתייכותו לקהילה זו או אחרת.
"החצאית קצרה מידי! וכך גם החולצה! ומה עם התפילה? איפה הכוונה"?
העיסוק המתמיד באורך הבגדים ובדרגת הכוונה בתפילה היו חלק משמעותי בחיי, בעיקר במסגרות הדתיות בהן למדתי. ההערות בתעודת סיום השנה בבית הספר הכילו בקשות לשיפור כוונת התפילה. המורים דרשו שאורך הבגדים יעמוד בתקן. ואני? אני תהיתי מה אורך החצאית אומר עלי כאדם.
לאורך כל החיים אנו מקטלגים ומקוטלגים - לפי הלבוש, לפי ההתנהגות ולפי הדברים שאנו אוהבים. אני השתייכתי למגזר הדתי. ציפו ממני להתנהג בהתאם, דרשו ממני לקיים מצוות.
ודעתי? לדעתי לא היה מקום. כך גם כשהייתי ילדה, למרות שהשתתפתי בחוג הג'אז של המתנ"ס האזורי, מעולם לא הייתי חלק מההופעות משום שהתקיימו בשבת. לקראת סיום חטיבת הביניים התחלתי בשינוי, החצאיות הארוכות התקצרו והתפילות הוחלפו ברגע של שיח פנימי. אז, החלטתי לחצות את הקווים... "לנטוש" את הדת לטובת האמונה.
נתק בין שני העולמות
המעבר לתיכון החילוני היה לא פשוט. מעבר לקושי לשכנע את הוריי שזהו המעשה הנכון עבורי, היה מחסום נוסף - הפער התרבותי בין החברה הדתית והחילונית. החברים לכיתה וגם לשכבה הגיעו, כמעט כולם, מבתים בעלי אורח חיים חילוני. הכללים אחרים, החופש בשיח, וגם הבגדים השתנו. ואני? אני הייתי צריכה ללמוד מחדש. ללמוד את שפתם, את לבושם ואת הקודים ההתנהגותיים. אז, הבנתי את גודל הפער.
השוני הגדול יוצר נתק בין שני העולמות עם כמעט אפס נקודות השקה. אנחנו חיים במדינה של קיבוץ גלויות, בחברה אחת המכילה את כל הגוונים והסוגים - דתות, עדות ואמונות מכל העולם. ועדיין, עד היום, רואים את הפער, במקומות עבודה ובמסגרות חינוכיות. עדים בתקשורת למאבקים של קבוצות שונות בחברה על הלגיטימיות שלהן.
בין אם במודע ובין אם לא אנחנו ממשיכים לחזק את הפער בין הקבוצות, עסוקים בהגדרות ושוכחים את הפרט. שוכחים שכל אחד שונה מהאחר גם אם אנחנו מתייגים אותו בקבוצה כלשהי. אנחנו כל כך עסוקים בהגדרות, חוקים וכללים, עד שלפעמים שוכחים שהדבר החשוב כדי לבנות חוסן חברתי הוא להקשיב ולתת מקום לקולות השונים בחברה, לגוונים ולצבעים שכל אחד מביא אתו. שוכחים לתת כבוד לכל פרט והייחודיות שלו.
היום, אחרי שמונה שנים, אני יכולה להגיד שבמסע חיי אימצתי לעצמי את אורח החיים המיוחד לי. אם תתבוננו בי היום כנראה שלא תראו את הילדה הדתייה שהייתי, אך משהו ממנה עדיין קיים בי. בדרכי שלי אני אישה מאמינה. מאמינה באלוקים ובשיחות שלי איתו, כמו גם מאמינה ביכולת של הפרט להשפיע על חייו ועל הקהילה בה הוא חי, מאמינה בדרך הייחודית בה בחרתי. מאמינה שאלוקים מקבל אותי כמו שאני ובתקווה שגם החברה.

תאריך:  11/12/2016   |   עודכן:  11/12/2016
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתן קלינסקי
שקשה לי מאוד לקרוא בשירת משורר, שאני אוהב את שירתו, תיאורי הנכחה נחותה של הערבים, כמו "הנקלה", "בן האמה" וקביעה נחרצת "שֶׁאֵין שָׁלוֹם לָעִבְרִים עִם זְאֵבֵי עָרָב בְּצִיּוֹן"
אורי שרגיל
השמאל כבר הרים בעבר ידיים כשמנהיג מפ"ם יעקב חזן הודה בטעותו    רצינו להתרחק מהיהדות והפכנו את ילדינו לבורים ועמי ארצות    הדור החדש יוצא חלציו של השמאל הזה רוצה להפוך את כולנו לעם מעמי הארצות
בעז שפירא
במגילת העצמאות לא נעשתה ההבדלה המתבקשת בין זכויות אדם לזכויות לאומיות, בעוד שברי שיש לכל אדם וגם ערבי החי עמנו זכות לחופש, למחיה, לפרנסה, לכבוד, לחרות ולכל השאר - ובלבד שיכיר בריבונות היהודים על מדינתם ולא ימרוד בה
אפרים הלפרין
קיומה של דמוקרטיה מובטח באמצעות שלוש רשויות שלטון אשר חומה סינית ביניהם, ולצורך הבטחת ההפרדה קמה לה רשות רביעית, העיתונות, אשר מטרתה להבטיח את תקינות פעולתן של הרשויות ואת ההפרדה ביניהן, ואת זאת היא אמורה לעשות באמצעות אור השמש
יעקב שטרכר
בכלכלה לכל פעולה משקית יש מחיר    מדיניות לא סבירה עלולה להוביל למשבר כלכלי חדש
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il