X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
מדוע אזור חיפה והקריות הוא אזור עם פוטנציאל עצום שאינו ממומש, וכיצד זה משפיע מבחינת האוכלוסייה הצעירה שבו?
▪  ▪  ▪
[צילום: איתמר לוין]
חיפה והקריות  [אילוסטרציה ]

עבור לא מעט וביחוד עבור אלו אשר נולדו בחיפה וגדלו בתחומה או בקריות הסמוכות לה, לאזור חיפה והקריות שמור מקום מיוחד, אם זה ברגש כלשהו ובזיכרון לטוב או לרע שמרכיבים את התודעה. למעשה אזור חיפה הוא האזור היחיד במדינת ישראל שהפוטנציאל הגלום בו עולה על שאר האזורים בארץ. אין עוד אזור כזה בישראל שיכול לשלב פוטניציאל עירוני הממוקם על הר, מישור, ים, ואוכלוסייה כל כך מגוונת.
לא סתם המגזין הבינלאומי "מונוקל", בחר בחיפה כעיר עם הפוטנציאל העסקי הגדול בעולם בשנת 2011. על-פי המגזין מה שתרם לבחירה, היו בין היתר פרויקט מנהרות הכרמל שחצו את ההר ופרויקט הרכבת הקלה "המטרונית". פרויקטים שקידמו המון את המטרופולין החיפאי מבחינת תחבורה עירונית. גם מבחינת תעסוקה ציין המגזין את חיפה כעיר המחברת הזדמנויות בנושאי הייטק בצורה מרשימה, וציין את אלפי המהנדסים שעובדים בחברות כמו גוגל, אינטל, מיקרוסופט ויאהו.
נוסף לאלו, אם מחברים את רמת האקדמיה ומבחינת תיירות פנים וחוץ את מלונות הבוטיק המצויים בעיר וכמו-כן את רמת תחומי התרבות והבילוי, אכן מגיעים לעיר עם רמת פוטנציאל גבוהה מאוד וכאן זה מסתכם.
האוכלוסייה הצעירה המתגוררת באזור לא ממש תתרומם גבוה ללא משרות הייטק נכספות, קשרים הדוקים עם בעלי שררה וסידורי עבודה. זהו אזור אדיש למקצועות כמו עיתונות, פרסום, יחסי ציבור, שוק הון ופוליטיקה, שגורמים לתושבים שלו או לפהק, או לחפש עבודה ולהגר לאזור המרכז.
סיכון ביטחוני
בגלל אלו אזור חיפה מייצג גם את כל מה שהפוך, כלומר במקום שבו יכלה להיות ריביירה ישראלית המחברת את חיפה יחד עם חופי הקריות (קריית חיים וקריית ים) ועד חוף נהריה שבצפון, ישנה תעשיה שברובה מזהמת ונמצא בה מיכל אמוניה המהווה סיכון ביטחוני מיידי לכמעט רבע מתושבי האזור.
אוכלוסיות המעמד הבינוני-גבוה יושבות על ההר או בשכונות הנחשבות בפנים הקריות, ואילו לא מעט מהאוכלוסיות החלשות ביותר נמצאות על רצועת החוף במקום שיכל להיות עמוס עסקי תיירות, מזון ומסחר המספקים לכלל תעסוקה וקידמה עירונית.
האוכלוסייה הצעירה באזור, מייצגת כמובן הכי הרבה את תזוזת ההגירה השלילית שלאחר החיים הסטודנטיאליים. כבר בשנת 2008 נערך סקר שבו עלה כי בערך 60% מהסטודנטים שבחיפה, מתכוונים לעזוב את העיר כאשר יסיימו את הלימודים.
כאמור הסיבות העיקריות מאפיינות את אופי האזור מבחינת חוסר ידידות עבור הצעירים, זיהום האוויר דורג ב-22%, חיי חברה דלים- 19%,שכר נמוך- 13% וכל זאת למרות ש-64% מהנשאלים ציינו שהם מרגישים שייכות לעיר.
את הפוטנציאל הגלום באזור חיפה והקריות, ניתן להגשים בין היתר על-ידי תוכנית חקיקה ממשלתית והגדרת מפרץ חיפה כאזור עדיפות לאומית.
כתוצאה מכך הקצאת המשאבים הנדרשים בהתאם שכוללים הקמה של מנהלת הבראה, שתעודד כניסה של ענפי תעסוקה נקיים לאזור, תציע מענקי הקמה ליזמים לשם כך במסגרת החוק לעידוד השקעות הון וקרן של המדען הראשי במשרד הכלכלה.
כמו-כן יועברו פעילות משרדי ממשלה למפרץ חיפה תוך מס' חודשים לאחר אישור והקמת מנהלת ההבראה, לרבות חברות ממשלתיות, המנהלת תקדם את הקמתו של פארק למטרפולין חיפה על גדות הקישון בהיקף שלא יפחת מ-580 דונמים ובו מתחמי תיירות ונופש, זאת באמצעות תמיכות שמוצעות על-ידי משרד התיירות.
ניתן לשער שחיפה והקריות הוא גם אזור עם הפוטנציאל הגבוה ביותר בישראל לשרת משפחות צעירות בתחילת דרכן למצוא מקלט נדל"ני מהצפיפות של תל אביב ואזור המרכז, אך פוטנציאל זה יפה ועצוב אם הוא לא ממומש הלכה למעשה.

תאריך:  15/12/2016   |   עודכן:  15/12/2016
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 מיקרוסופט
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אברהם פכטר
ועדת השחרורים מהססת    התנאי של סליחה/קבלת אחריות - לא על-פי דין    הזכות לא להודות - היא זכות כמעט קונסטיטוציונית    עצם ההרשעה ונשיאה בעונש - היא התשובה למתלוננות ולכל העמותות - שגרסת המתלוננות התקבלה    ההרשעה והעונש - מיתרות את הסליחה    ומה לגבי כל האסירים שלא הודו - וזוכו כעבור שנים במשפט חוזר או ראיות פורנזיות
אודי דקל
הקרב על השליטה בחלב, העיר השנייה בחשיבותה בסוריה, עומד להיות מוכרע בניצחון של כוחות אסד בתמיכת הקואליציה הפרו-אסדית    המפלה בחלב רק העמיקה את הפערים והמחלוקות בתוך קבוצות המורדים ובינן להנהגת האופוזיציה המדינית
יאיר דקל
בימים אלה עוסקת ועדת השיחרורים בבקשתו של משה קצב לשחררו שחרור מוקדם ממאסר והוא מודה לפתע בעבירות שעשה במתלוננות
קשת דוד
מה שהעלה את המודעות בשנים האחרונות היה הקמפיין שהושק ברשתות החברתיות הנקרא "אלמנות ללא טבעת"    בנות זוגן של חיילי צה"ל שנפלו בפעולות המבצעיות השונות הן חלק מקמפיין זה
אברהם שרון
הרשת החברתית נתפסת כמקום שבו אין מקום לשיח חברתי, היא שדה קוצים, יבשה ודוקרת    הרגש היחיד שמובע בה הוא שנאה, קרה, יוקדת, ממוקדת, רעילה וארסית    שנאה קיומית, סתמית, אשר ישראל 2016 משמשת כר פורה לשגשוגה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il