X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
ועדות השחרורים הם ארגון ביורוקרטי לא קטן, ומסורבל די להתבונן בחוקים ובתיאורי דרכי עבודתן בוויקיפדיה, בכדי להיווכח בכך ללא שום ספק
▪  ▪  ▪
עודף ביורוקרטיה [צילום: שב"ס]

הנשיא לשעבר קצב, בהתנהלותו האובססיבית אך מובנת מבחינה אנושית, אולי כבר שנים לא עשה טובה של ממש לציבור, אבל הוא עושה זאת עכשיו, במחול האבסורד שלו מול וועדת השחרורים.
לא מעט כותבים עסקו או עוסקים בכמות האבסורדים שממציא לידינו הטיפול הנואל בפרשת קצב בוועדת השחרורים. אני אינני רואה את הבעיה העיקרית בצביעות הוועדה ובדרכו העיקשת אך לא מכובדת של קצב מולה, אלא בעצם העובדה שוועדה זו קיימת.
גורם מנהלי או רגולטורי מיותר, תמיד מוכיח שהוא מיותר על-ידי עודף ביורוקרטיה או התנהלות אבסורדית - שתי ההוכחות מייצגות תהליכים בהם הגורמים המיותרים מייצרים עבודה לעצמם ולזולתם, מבלי שהם תורמים ערך מוסף של ממש לעניין בו הם עוסקים. כמות החומר הכתוב שייצרו עד כה ועדות השחרורים לא הביאה למיטב ידיעתי והתרשמותי לשיפור או חידוש מהותיים ומועיל בניהול תהליכי אכיפת החוקים בישראל; כליאת האסירים והטיפול בהם, שיקולים לקיצור זמן העונש או מתן חנינה, שהכלים האחרים הקיימים במערכות אכיפת החוק אינם כוללים כבר ממילא. וגם אם בשולי הדברים, יימצא פרט כזה או אחר, הוא בטל בשישים מול נזקה המתמיד והקבוע של ועדה זו ואופן התנהלות התהליכים בה.
ועדת השחרורים היא גורם עיקרי להפיכת הענישה שמטיל בית משפט על "חייב בדין" מהליך מחנך, משקם או מרתיע ל"לוטו" או "טוטו" הגרלה בנלית גרידא, ופשוט עושה "צחוק מהעבודה". כאשר קובעים שיש "תנאים מקדימים" מוגדרים ותקניים לקיצור פז"מ במאסר, הופכים את הפסיקה המקורית לבדיחה.
משקל כבד
ראשית, ברוב המקרים אין משמעות לעונש שניקצב כאשר ידוע מראש שבהינתן בדיעבד תנאים מסוימים, הוא יוקטן בשליש. שנית, אפשרות החנינה "המאיימת" להפוך את פסיקת השופט לבלתי-רלוונטית, תגרום לו אם הוא מבקש להחמיר, לגזור על המורשע גזר-דין חמור יותר מהנחוץ למיטב שיקול דעתו, מתוך ידיעה שאם לא יעשה כן, לא ימוצה הדין "מסיבות אדמיניסטרטיביות". גם ללא ממוסדת זו, לאדמיניסטרציה יש בדינים שלנו משקל כבד מדי, לרוב כבד בהרבה מזה של חומרת העבירה או רוח החוק. שלישית, כאשר החוק אינו מיושם כרוחו וכלשונו משום שיש לו יותר מדי "מתרגמים" שלהם אג'נדות "פרטיות" משלהם, הופך המשפט לחוכא ואיטלולא.
אחרי פרשיות "עסקות הטיעון", התנהלות בית המשפט העליון "כמנהל-על של המדינה", ודרכו של היועץ-המשפטי כערכאה מוקדמת לבית המשפט ולא כיועץ - נראית מערכת המשפט שלנו רע מאוד, בלשון המעטה; אבל יש לה... "כבוד" שספק עד כמה היא באמת ראויה לו!
לדעתי, צריך לבטל את ועדת השחרורים ולהחזיר את עניין החנינות לנשיא בלבד, משום שאינני רואה שום הבדל מהותי בין "חנינה" לבין מושג "קיצור העונש". מאידך-גיסא, יש נימוקים טובים מאוד להפריד בין ההליך השיפוטי הנורמטיבי "הרגיל" המבוסס על מעשי הנאשם לפני שהועמד לדין, לבין קיצור העונש בדיעבד הנסמך בעיקר על התנהלותו בעת המאסר. מדובר בעיקר בהערכת הסיכויים שעצם הענישה וחווית הענישה גורמת לשינוי מנטלי אצל האסיר, שמתבטא גם בדרכי התנהלותו החברתית והערכית במהלך המאסר כיסוד לדרך חיים חדשה לאחר שישתחרר.
העמדות פנים
הנשיא יקבל המלצה של משרד המשפטים, שתכלול את עיקרי "הבעד" ו"הנגד" הקשורים בהתנהגות האסיר, שיקומו, מצבו הבריאותי, תקדימי מקרים רלוונטיים ושיקולים מיוחדים למקרה, ויחליט בהסתמך על הנ"ל, לפי שיקול דעתו. זו המשמעות האמיתית של מתן סמכות חנינה לנשיא. אין צורך במשחקי-לשון, בהעמדות פנים ובנוהלי "פוליטיקלי-קורט" מעושים.
ועדות השחרורים הם ארגון ביורוקרטי לא קטן, ומסורבל. די להתבונן בחוקים ובתיאורי דרכי עבודתן בוויקיפדיה, בכדי להיווכח בכך ללא שום ספק . מדובר במנגנון המעסיק מאות אנשים, רובם בכפילות לבעלי מקצוע דומים במשרד המשפטים ובמשרדי ממשלה אחרים או בחברות מתמחות בשוק האזרחי ועולה מיליוני שקלים בכל שנה למשלם המיסים.
חייבים להפסיק את "הטקס" החוזר, שרק מספק מתח, עצבים ותעסוקה שברובה נראית מיותרת. הגיע הזמן להתבגר וגם להתייעל. את הכסף שיחסך תוכל הממשלה להקצות לשיפור מצבם של החלשים בחברה, וכך יעשה בו שימוש חשוב ומועיל בהרבה מן מהנוכחי, לרבות שיקום האסירים המשתחררים שחרור מוקדם בגין חנינה.

תאריך:  19/12/2016   |   עודכן:  19/12/2016
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ועדת השחרורים של שב"ס - עבודה בעיניים
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ציפי לידר
בשולי הכותרות: אפס סובלנות להטרדות נשים    סלומינסקי - יד גסה בחסות הכיפה?    אתי אלון כמשל    מחאת החצאיות - לא לתפארת הכנסת    ולקינוח בקטנה
יוני בן-מנחם
הזרוע הצבאית של חמאס עלולה להגיב על חיסולו של המהנדס מחמד אלזווארי בפיגועים נגד יעדים ישראלים בחו"ל. חיסולו של אלזווארי יפגע משמעותית ביכולות הפיתוח של אמצעי לחימה חדשים בזרוע הצבאית של חמאס
שמעון זיו
הבנקים אשמים לא פחות מפישמן. הם אלה שאיפשרו לו לחגוג על חשבוננו ולעשות ככל העולה על רוחו, גם אחרי שהסתבר כי הטייקון הוא מהמר בלתי נלאה
ראובן לייב
העיתונאי וההיסטוריון גד נחשון, מניו-יורק, קורא לישראל להיערך במועד לעימות אפשרי עם חיזבאללה, המאיים עליה בחסות הרוסים, לאחר שהפך את מעמדו מארגון-טרור בעבר למתכונת של צבא סדיר בהווה
עליס בליטנטל
דוח העוני בישראל נותן תמונה מעוותת בגלל מה שכולל הרכב האוכלוסייה שבו. מכיוון שהאזרחים החרדים אינם עובדים, ותלויים בתמיכות וחסדים, מלבד המעט שהנשים שלהן משתכרות - משתמע לכאורה שכלל ילדי ישראל מצויים בעוני ורעב
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il