X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
עוד כמה תגובות, קצרות בדרך כלל. והפעם - בעקבות סיור בארצות-הברית (3) - מעידה, רחב, על שמו, חשוך ובורג
▪  ▪  ▪
פחד מתביעות [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]

א. אחרי הנפילה
מהמסעדה פרצו החוצה במהירות כמה עובדים מודאגים ולקוחות חמורי-סבר הביטו בי בחשש רב. איני יודע איך מעדתי, אך עשיתי זאת היטב, ולא איתרע לי דבר.
העובדים הביטו בי, וכשביקשתי שלא לעזור לי לקום, הבינו, שמעידתי הסתיימה בכי טוב, וחזרו שלווים לעבודותיהם.
החשש האמריקני מתביעות מדהים. בכל מקום הבטיחות המוגזמת מעל לכל, ואימת סוכני הביטוח ועורכי-הדין מרחפת על העובדים. קשה להאמין כמה אמריקה מוכה באימת התביעות - כנראה, עוד תוצאה קשה של עודף משפטנים.
ב. חניה
אני גדול, שמן ומסורבל, ותרגילי גמישות ביציאה ממכונית אינם מתאימים לי עוד. מגרשי החניה כאן ממוקמים היטב בין חנויות, שהוקמו על גדותיהם. אף אחד אינו מצפה, שתלך מרחקים עצומים עד עגלת הקנייה. ארצו של הדוד סם מעודדת קניות ומוכוונת לשפר את נוחות הקונים. ברוב המתחמים משולבים בתי-קפה ובתי-אוכל - לבל תתאמץ חס וחלילה, ושלא תעז לעזוב את המתחם.
האמריקנים מקפידים לחנות בניצב למדרכה, או בהתאם לסימונים במגרש החניה, ואינם חוסמים את המעברים. במתחמי הקניות יש חניונים מרווחים, שכמובן אינם מספיקים בשעות השיא, אך הם רחבים מאוד - הרבה יותר מהנהוג בארץ, ומאפשרים יציאה וכניסה נוחות, גם לכבדי תנועה, והעמסת המכונית בקלות, מבלי להטריח את הקונה.
ג. העורב
המשורר אדגר אלן פו כתב כאן את שירו הידוע, העורב. למעשה, קפה אדגר, הנקרא על שמו, עבר עם השנים כמה רחובות צפונה במנהטן, וממשיך לשאת את שמו של המשורר. דמותו מתנוססת על פוסטרים בקפה, ומוסתרות כעת על-ידי קישוטים לחג המולד ולחנוכה, שנפגשים השנה באותו היום.
קפה אדגר הוא מקום קטן ואינטימי, שקיבל אותנו במאור-פנים, בקפה טעים מאוד - חריג בנוף האמריקני - ובאוכל נעים. אך העיקר - חברה נעימה של המשפחה בניו-יורק. רק בשבילם הטרחנו את עצמו לצפון מנהטן.
לשם שינוי, אווירה איטלקית, המודגשת על-ידי נוכחות הבעלים, שיושב בתנוחה אדנותית במרכז הקפה, ומשוחח עם חבריו ועם משפחתו באיטלקית קולחת.
ד. אור
האמריקנים אינם מאירים את בתיהם, כמונו, וגם במסעדות ובבת-הקפה חשוך יחסית. קשה להתרגל לזה - מה עוד שלפעמים אני כבד-ראייה. מתקשה לקרוא את התפריט במסעדות, ונאלץ להיעזר במשפחתי כדי להזמין.
בגלל התאורה המעטה התקשיתי לקרוא במוזאון את ההסברים על המוצגים. כנראה, היא נועדה לשמור על המוצגים, איני בטוח שלמבקרים אחרים זה הפריע כל כך.
ה. מקסים
כרטיס כניסה לאזרח ותיק למוזאון גוגנהיים עולה 18 דולר בקופה. לו הזמנתי יום מראש, הייתי חוסך דולר. התור בקופה ארוך, ומתקדם במהירות. תוך חמש דקות הפקדנו את מעילינו, וההתחלות לטפס במעלה התצוגות.
ליצנים אומרים, שהמוזאון היה פעם חניון. הוא עשוי בצורת בורג, והמישורים המשופעים נוחים להליכה גם לנכים. אחרי שתי קומות עברנו למעלית, שהוליכה אותנו לקומה העליונה, וממנה ירדנו בקלות אל התצוגות.
לא הצלחתי להתרשם מהאמנות המופשטת שראיתי. לעומתה, עמדתי מוקסם מול עבודות של וסילי קנדינסקי. תמונה של מארק שאגאל, עבודות של פבלו פיקאסו, של פול גוגל, של קלוד מונה ושל קאמיל פיסארו הרשימו אותי מאוד. משום-מה אמנות מופשטת אינה מדברת אליי, ולפעמים מרגיש כאילו מישהו מנסה לעבוד עליי.

תאריך:  19/12/2016   |   עודכן:  19/12/2016
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
רשמי ביקור קצר אצל הדוד סם (ג׳)
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
אין כמו פול גוגל. האחד והיחיד! ל"ת
אהוד פרלסמן  |  19/12/16 19:31
2
לא סתם אתה מרגיש שמנסים לעבוד
בני בנקר  |  20/12/16 08:38
3
האם לא טעה בעל המאמר וכתב
גוגן/גוגל?  |  20/12/16 10:07
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתן קלינסקי
אני מתגעגע למסאי ולמחזאי יהושע רדלר-פלדמן, הידוע בכינויו יהושע התלמי ובשם הספרותי ר' בנימין, שהלך מאתנו בדצמבר 1957 לפני כששים שנה. אני מתגעגע לדמות בציונות הדתית כדוגמתו
לינוי כהן ברוך
בעשורים האחרונים חלו קיצוצים בתקציבים ונסגרו בתי ספר מקצועיים רבים    חלק מהמניעים לסגירת בתי הספר המקצועיים וקיצוץ התקציבים הוא הרצון לכוון תלמידים לאקדמיה, להוציא תעודת בגרות ולרכוש השכלה אקדמאית
עדי זמוסטיאנו
כמו שאדם הסובל משפעת או מאלרגיה עשוי לקבל לאחר ביקור בקופת החולים מרשם לכדורים, אשר באמצעות התערבות בתהליכים פיזיולוגיים נועדו להקל על המצוקה, כך גם אדם הסובל מדיכאון עשוי לקבל מרשם לכדורים
רפי לאופרט
ועדות השחרורים הם ארגון ביורוקרטי לא קטן, ומסורבל    די להתבונן בחוקים ובתיאורי דרכי עבודתן בוויקיפדיה, בכדי להיווכח בכך ללא שום ספק
ציפי לידר
בשולי הכותרות: אפס סובלנות להטרדות נשים    סלומינסקי - יד גסה בחסות הכיפה?    אתי אלון כמשל    מחאת החצאיות - לא לתפארת הכנסת    ולקינוח בקטנה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il