X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
לאחר שתחלוף הפניקה ובטרם יהיה המשך מעשי להחלטת מועצת הביטחון, כמו למשל סנקציות של האיחוד האירופי על ההתנחלויות, כדאי להתחיל להתרגל לחשוב על המחיר שניאלץ לשלם עבור ההתנחלויות
▪  ▪  ▪
נתניהו. ינצל את המשבר [צילום: אמיל סאלמן/פלאש 90]
מהלך לא אפשרי
אם ננסה לחזור למפת הדרכים שהציע נשיא ידידותי, מתווה שנתניהו עשה הכל על-מנת להעלימו, או לחתור תחתיו, גם אז נדרש פנוי די רציני של כמה עשרות אלפי מתנחלים וזה לא נראה כיום מהלך אפשרי.

ליאור שליין הבריק בתוכנית האחרונה כאשר הזכיר בתוכניתו לנתניהו ולמרעיו מה שלמדנו בצבא "שלכל שבת יש מוצאי שבת". מה חשבת מר נתניהו, שלפעילות שלך נגד אובמה לרבות בבחירות ולהיותך נושא כליו של אדלסון מגדולי אויביו של אובמה לא יהיה מחיר? האם באמת חשבת שלכל כינויי הגנאי שאתה ומקורביך המטרתם על נשיא ארצות הברית היוצא ("ערבי" היה הנחמד שבהם) במשך שמונה שנות כהונתו אין שום השפעה? ובכן לכל שבת יש מוצאי שבת ואת התשובה קיבלת דווקא בליל שישי שנאמר מי שטורח בערב שבת אוכל אותה בשבת.
ראיתי את הופעתו ההיסטרית של נתניהו ואכן ננקטו על ידו מיד צעדים כבדי משקל. הוא החזיר את השגריר מסנגל (למה לא מארצות הברית? איפה בכלל נמצאת סנגל?) וגם ביטל ביקור של ראש ממשלת אוקראינה-מרשים מאד. כרגיל בשעת משבר נתניהו הוכיח שפניקה היא האלטרנטיבה המועדפת עליו.
ניחוש "פרוע" שלי, נתניהו ינצל את המשבר לפנות למחנה הציוני להצטרף לממשלת אחדות. אומנם מלפיד ושמאלה כולם "שמאל קיצוני" לגרסתו אבל בשעת סכנה מותר לחצות את הגשר אפילו עם השטן-יש פתגם כזה.
סיבה נוספת לפניקה היא תגובתו של המלך המשיח דונלד טראמפ. קראתי את תגובותיו בטוויטר והוא לא הביע התנגדות מיוחדת או צער על ההחלטה. הוא הבטיח שלאחר 20 בינואר המצב ישתנה אך לא פירט איך וכיצד ולאחר מכן צייץ שלאחר התבוסה הישראלית באו"ם המו"מ יהיה קשה יותר, או במילים אחרות המחיר שישראל תידרש לשלם יהיה גבוה בהרבה - לתבוסות יש מחיר.
גבעת טרשים
לאחר שתחלוף הפניקה ובטרם יהיה המשך מעשי להחלטת מועצת הביטחון, כמו למשל סנקציות של האיחוד האירופי על ההתנחלויות, כדאי להתחיל להתרגל לחשוב על המחיר שניאלץ לשלם עבור ההתנחלויות. סביר מאוד שיהיה מחיר והוא לא יהיה זול.
מקרה עמונה הוכיח כמה קשה לממשלת ישראל לפנות כמה בתים על גבעת טרשים וזה שיעור חשוב מאד. ממשלת ישראל כיום לא מסוגלת לפנות כמות רצינית של מתיישבים למרות שפינוי חלק מהם הוא הכרחי לצורך הותרת השאר.
כזכור החלטת האו"ם רואה בכל ההתנחלויות כולל השכונות שמעבר לקו הירוק בירושלים התנחלויות בלתי חוקיות בעליל ואני לא רואה איך הפלשתינים מוותרים כל כך מהר על ההישג הזה. מכל מקום אם ננסה לחזור למפת הדרכים שהציע נשיא ידידותי, מתווה שנתניהו עשה הכל על-מנת להעלימו, או לחתור תחתיו, גם אז נדרש פנוי די רציני של כמה עשרות אלפי מתנחלים וזה לא נראה כיום מהלך אפשרי.
בסופו של יום נגיע לתוצאה שתמיד חשבתי שאליה יוביל מפעל ההתנחלויות-הכרה רחבה בזכות השיבה. תמורת מתן אפשרות למאות אלפי יהודים לחיות מעבר לקו הירוק. ישראל תשלם בהסכמה לפיה מאות אלפי פליטים פלשתינים יעברו לחיות בתוך הקו הירוק ובתמורה ההתנחלויות לא יפונו. נשמע לכם כהזיה או סתם סיוט? אל תהיו בטוחים כל כך! המתנחלים ברגע משבר אמיתי יתמכו ברעיון כי מצוות יישוב ארץ ישראל היא מעל לכל.
אופציה אחרת היא כמובן לצעוק "פושעי אוסלו לדין" לשיר "עוצו עצה ותופר" ולספח כעצת בנט את שטח C. איך זה יפתור את הבעיה? זה לא יפתור אותה ויציב אותנו במסלול התנגשות חזיתי עם העולם! אבל כבר נוכחנו לדעת שעדיף לריב עם כל העולם מאשר עם כמה מתנחלים ורבניהם. האם לא היה זה נתניהו שהבטיח לנו שהעולם כבר לא נגדנו ואפילו האו"ם משתנה?
אנו עומדים בימי החנוכה . אפשר וראוי כמובן לשיר על הניסים ועל הנפלאות ואפשר ללמוד קצת היסטוריה ובין היתר להיזכר שגם יהודה המכבי הבין עד כמה חשובה תמיכת מעצמה עולמית ושלח שליחים לכרות ברית עם רומא-הימים ההם כזמן הזה.

תאריך:  26/12/2016   |   עודכן:  26/12/2016
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מחיר ההתנחלויות יהיה זכות השיבה
תגובות  [ 12 ] מוצגות  [ 12 ]  כתוב תגובה 
1
מצחיק
יוחאי כ.  |  26/12/16 12:31
 
- על פי הסקרים האחרונים
מ.ג  |  26/12/16 13:35
 
- הבעיה=אירופה +אובמה נגד טראמפ!
ע_הראל  |  27/12/16 10:55
2
ככל שתחלוף
באום  |  26/12/16 12:48
 
- שליין=סאטירה פוליטית לגיטימית!
ע_הראל  |  27/12/16 08:32
 
- שליין עצמו הוא
באום  |  27/12/16 18:04
3
אירופה עושה שריר לקראת טראמפ !
ע_הראל  |  26/12/16 13:06
4
מה שלא כתבת
שלמהפ  |  26/12/16 13:19
5
יש כמה שבתות שנשכחו
י.ע.  |  26/12/16 14:51
 
- כמי שהתנגד להסכם אוסלו
גולדבלט משה  |  27/12/16 10:21
 
- מגננה של אירופה=לא קשור לביבי!
ע_הראל  |  27/12/16 13:20
 
- כמה אפשר
באום  |  27/12/16 18:58
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות הקרב על עמונה
דרור אידר
התיעוב של התקשורת כלפי ההתנחלויות אינו רציונלי    היא משקרת, מעוותת ומחרחרת ריב מתוך תסכול ואף אינה מנסה להסתיר זאת    אך העם לא מטומטם ומבין - זהו ניסיון לפגוע ברכיב היהודי של זהותנו
איתמר לוין
נאור: לא היה מקום להיעתר לבקשת הדחייה של המדינה, שכן היה לה די והותר זמן למצוא פתרונות למתיישבים; הדחייה כעת - לפנים משורת הדין ואחרונה בהחלט
אפרים הלפרין
בית המשפט העליון הוא המוציא והמביא בעניין "מידתיות" ולכן סביר להניח שניסיונו הרבה במדידת המידתיות יביא אותו למקצוענות. האם זה המצב?
עידן יוסף
מבהירים כי יסכימו להתפנות בדרכי שלום אם המדינה תעמוד בהתחייבותה    "כולנו מחויבים לחלוטין להסכמה אליה הגענו עם המדינה וכך נבהיר גם לבג"ץ"
איתמר לוין
השופטים מבקשים מתושבי המקום להצהיר בצורה חד-משמעית שהם "מסכימים ומתחייבים כולם כאיש אחד לפינוי בדרכי שלום וללא עימות והתנגדות" אם תינתן ארכה של 45 יום
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il