X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
על-אף האמור בתצהיר ובהבהרות שנמסרו לרמטכ"ל, אני מטיל ספק אם בהשקפת העולם ובעמדותיו ההלכתיות של הרב הצבאי חל שינוי כלשהו.
▪  ▪  ▪
קרים. סוגיות הלכתיות [צילום: ליאור מזרחי/פלאש 90]

1. בעקבות עתירה שהוגשה נגד מינויו של הרב קרים לתפקיד הרב הצבאי הראשי לצה"ל, הוציא בית הדין הגבוה לצדק במהלך חודש נובמבר 2016 צו על תנאי המעכב את המינוי עד שהרב יבהיר בתצהיר את האמירות שיוחסו לו בעבר בעיקר לגבי הריגת מחבלים, הומואים ונשים הפסולות לעדות. עוד קודם לכן, ערב מינויו, כאשר נקרא הרב לרמטכ"ל להבהיר את עמדותיו ההלכתיות נטען על ידו שמדובר בפלפולים תיאורטיים שאין להם אחיזה במציאות.
בתצהיר שהגיש לבית הדין הגבוה לצדק חזר וטען הרב הצבאי כי אמירותיו נאמרו במסגרת דיון תיאורטי בסוגיות הלכתיות שיישומן במציאות המודרנית בצה"ל מופרך מן היסוד וכי לדעתו יש לנהוג באופן שוויוני ולכבד כל אדם ללא קשר למוצאו, דתו, מינו או נטייתו המינית.
לאור התצהיר נמחקה העתירה נגד המינוי, הצו על תנאי בוטל ושופטי בית הדין הגבוה לצדק איחלו לרב קרים הצלחה במילוי תפקידו, לתפארת צה"ל ולתפארת מדינת ישראל. על-אף האמור בתצהיר ובהבהרות שנמסרו לרמטכ"ל, אני מטיל ספק אם בהשקפת העולם ובעמדותיו ההלכתיות של הרב הצבאי חל שינוי כלשהו.
2. ברצוני להתייחס לאמירה נוספת של הרב קרים שלפי מיטב ידיעתי לא ניתן לה ביטוי בתצהיר ובהבהרות שנמסרו לרמטכ"ל. הרב, בהסתמך על הרמב"ם קבע שלא רק את ספרי הברית החדשה יש לשרוף אלא גם ספרי תורה שנכתבו על-ידי כופרים כדי לבער עבודה זרה מן העולם. לפי מה שנאמר ונכתב באמצעי התקשורת קביעה זו מקובלת על חלק מהרבנים ואישי ציבור המשתייכים למגזר הדתי.
מתברר שלפחות לגבי שריפת הספרים ו/או ריעתם אין המדובר בפלפול תיאורטי אלא בסוגיה שניתן לה ביטוי מעשי, כמפורט להלן. בדצמבר 2001 השהתה מנכ"לית משרד החינוך מעבודתם את מנהל ביה"ס הממלכתי דתי בבית שמש ואת אחד ממוריו לאחר ששרפו לעיני תלמידיהם את ספר הברית החדשה. במאי 2008 נשרפו באור יהודה עשרות רבות של ספרי הברית החדשה (רב הקהילה בעיר מודיעין אמר שהייתה זאת מצווה להשמיד את הספרים). בתמוז תשע"ב גינה יו"ר הכנסת את מעשהו של ח"כ בן ארי שקרע את ספר הברית החדשה.
3. שריפת הספרים עלולה להתקשר לשנת 1933 שבמהלכה נשרפו, בעידוד שלטונות הרייך השלישי, עשרות אלפי ספרים שלא תאמו את האידיאולוגיה הנאצית. מאוחר יותר, בשנת 1938 נשרפו גם בתי כנסת (ליל הבדולח), אף הם בעידוד השלטונות. המשורר היינה כתב עוד לפני עליית הנאצים לשלטון, כי במקום שם שורפים ספרים, שם ישרפו גם אנשים.
האם הקביעה ההלכתית לגבי שריפת הספרים השפיעה גם על פורעי חוק שהציתו או ניסו להצית בשנים האחרונות כנסיות, מנזרים ומסגדים ואף גרמו בשני מקרים לשריפת אנשים. חשוב לציין שבניגוד למה שארע בתקופת הרייך השלישי, פורעי החוק פעלו אך ורק על דעת עצמם.
4. סגן הרמטכ"ל התייחס, בין היתר, בנאום שנשא לרגל יום השואה האחרון לתהליכים מעוררי חלחלה שהתרחשו באירופה בכלל ובגרמניה בפרט בשנות השלושים של המאה העשרים, תהליכים שלהם מצא עדות בקרבנו.
האם סגן הרמטכ"ל שדיבר בהכללה התכוון גם לשריפת ספרי הקודש, להצתת כנסיות ומסגדים ולשריפת אנשים.

תאריך:  26/12/2016   |   עודכן:  26/12/2016
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
תצהיר הרב הראשי לצה"ל
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
צו ע"ת בטל כי מר"צ משכו העתירה
ע_הראל  |  29/12/16 19:01
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עמי דור-און
מן המפורסמות הוא כי נתניהו אוהב מאוד את אשת חיקו שרה. עובדה: הוא מצרף אותה לנסיעותיו הרבות כשהיא לופתת את ידו. מן הטעם הזה סביר מאוד להניח שהמטוס שתרכוש המדינה יזכה בשם הייחודי שרה נתניהו. האמת - מגיע לה
אורי שרגיל
אני מסרב להכיר בעובדה שהחיים מסלפים את המציאות    אני מאמין גדול בחברות הביטוח. אלה ארגונים של שודדי אדם גאים שמטמינים את האוצרות שלהם מעבר לימים, לשבועות, לחודשים ולשנים בחצי אי-המטמון כזה
עמוס ידלין
החלטת מועצת הביטחון 2334 היא אקורד סיום צורם של שמונה שנות קיפאון בתהליך המדיני בין ישראל לפלשתינים    הנשיא אובמה וראש הממשלה נתניהו הובילו את ישראל למפולת מדינית קשה ולקבלת החלטה בעייתית ביותר לישראל ולתהליך השלום כאחד
רפי לאופרט
תפיסת העולם של אובמה ושל הקבוצה שייצג בחברה האמריקנית, משנה את אופיה ומהותה של ארה"ב; אם תמשיך קבוצה זו להשפיע, תסכן לטווח הארוך את עצם קיומה של ארה"ב כפי שהייתה מוכרת לנו
יוסי ברנע
"הגשש החיוור" הנחיל לנו משפטים ומושגים לרוב    במידה רבה ניתן לראות בתוכניות הבידור של שלושת המופלאים ביטוי לביקורת חברתית-פוליטית    הרי אותו מערכון ממנו שאוב המושג "ישרא-בלוף" נכתב על-רקע דרך קביעה השכר    הרי כיום גם אלו המרווחים פי חמש משכר המינימום מקבלים העלאה בשכרם כששכר המינימום עולה, באשר כביכול שכרם מחושב לפי שכר מינימום
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il