X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
למה מתמטיקה חמש יחידות ואנגלית חשובות יותר מאשר מלימודי גאוגרפיה להכרת העולם סביבנו
▪  ▪  ▪
[צילום: סוזן פלונקט/AP]

מדי פעם אני נדרש למערכת ההשכלה במדינה, ומגלה עוד ועוד חוסרים במערכת השיעורים, וכמו שנאמר: אורח לרגע רואה כל פגע. בצעירותי, היה מקצוע הגאוגרפיה אבן יסוד בתוכנית הלימודים - מהכיתות הראשונות, אחרי שלמדנו קרוא וכתוב, מצאנו את לימודי הגאוגרפיה.
השנים חולפות, הזמנים משתנים ואיתם מוציאים את לימודי הגאוגרפיה מתוכנית הלימודים. כלתי, הלומדת לתואר בהוראה, נכנסה לא מזמן להתנסות בכיתה ז' בחטיבת ביניים, והחליטה להעביר שיעור בגאוגרפיה. ההענות הייתה אדירה. הילדים הקשיבו רוב קשב, השתתפו בצורה ערנית מאוד. בסיום השיעור נגשו אליה כמה מהם, ואמרו לה כי מזמן לא היה להם שיעור כה מעניין. מה שיותר מעניין הוא שגאוגרפיה אינה מקצוע נלמד מכיתה ז'.
אין ספק שגאוגרפיה היא שיעור חיוני לכל בר בי רב. עתה, כשגבולות העולם חד הם, וכל העולם הוא כפר גלובלי אחד, חייבים להכיר את הארצות, את אופיין, את כלכלתן ואת דרך התנהלותן. למעשה, דרך השיעור אפשר להכניס את התלמידים לנבכי הג'ונגל, להסביר להם מהיכן מגיע הנייר בו אנו משתמשים, האוכל שאנו אוכלים ועוד.
ברם, מערכת החינוך החליטה שזה לא כל כך חשוב. לא חשוב יותר ממתמטיקה חמש יחידות, אנגלית וכו'. נו, אז מה; לא צריך גם הכרת החיים על בוריים. האם לא הגיע הזמן להחזיר עטרה ליושנה, ושלא יספרו לנו שאין מספיק שעות הוראה. במדינות כמו ארה"ב וניו-זילנד לומדים עד השעה 15:30, והישגי התלמידים אינם נופלים מהישגי תלמידנו המפונקים, שלומדים עד השעה 14:00 ולעיתים אף פחות מכך. הגיע הזמן לשנות דיסקט. זה גם פתרון חלקי לבעיית ה"אלקטרוניקס" שבהם שקועים תלמידנו בכל פיסת זמן פנויה.
בכלל הגיע הזמן להשקיע יותר זמן בחזון, לאן אנחנו רוצים להגיע, לפני שמוסיפים טלאי על טלאי שיעורים או גורעים מהמערכת שיעורים כמו גאוגרפיה עליה כתבתי.

תאריך:  27/12/2016   |   עודכן:  27/12/2016
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עמי דור-און
הגיע הזמן שהערוצים המסחריים יפסיקו לשמש מכשיר המשרת בעקיפין את השליטים המבקשים לשרוד בכול מחיר, וישננו לעצמם את הדברים שנהג להשמיע לא פעם עיתונאי אמריקני גדול וחשוב ושמו אד מורו, שהוביל בנחישות את המאבק נגד הסנאטור ג'וזף מקארתי ולא חשש להביע את דעותיו בפומבי, גם נגד הטלוויזיה
עמוס שנער
הגיע הזמן לנצל את אהדתו של טראמפ למדינת ישראל ולדרוש את שחרורו של פולארד מהכבלים החונקים את החופש שלו, ולאפשר לו זכויות מלאות כולל עליה לארץ ישראל
אברהם פכטר
ההחלטה באו"ם - מהלך חד-צדדי של אובמה    ההחלטה - עקב תסכול וכשלון הפתרונות של ארה"ב באזור    אובמה מנסה לסנדל את טראמפ    התשובה של נתניהו - מהלך חד-צדדי    הכרזה על גבולות ביטחון - הגושים הגדולים ובקעת הירדן - קו הגנה אסטרטגי של ישראל    אי-הטלת ווטו - היא הוכחה של אובמה - יצא "החוסיין"    סוף-סוף הגיע העת - לשינויים בחוק חסינות חברי הכנסת
בצלאל לביא
ישראל תמשיך להניח את כל הביצים בסל אחד, ארה"ב, והתלות בה תהא טוטאלית כמו בעבר    כל זמן שטראמפ יהיה נחמד אתנו הכל יהיה טוב ויפה    אבל מה יקרה אם הוא "יתהפך" עלינו?
יוני בן-מנחם
ממשל אובמה מתכנן להנחית מכה מדינית שנייה על ישראל לקראת כינוס הוועידה הבינלאומית בפריז בחודש הבא. שה"ח ג'ון קרי הכין תוכנית מדינית לפתרון הסכסוך הישראלי פלשתיני שמטרתה למלכד את ישראל ואת ממשל טראמפ החדש
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il